Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@11:36:28 GMT

اعتراف ارتش بعثی به شکست در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۲۳۶۳

اعتراف ارتش بعثی به شکست در کرمانشاه

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: در کتاب «سرپل ذهاب در جنگ» که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است گزارش روز ششم جنگ تحمیلی این چنین روایت می‌شود:

با آنکه ۳۶ ساعت از ورود دشمن به قصرشیرین می‌گذرد، هنوز مقاومت و جنگ تن‌به‌تن در این شهر ادامه دارد. نیروهای خودی در سرپل‌ذهاب که وضع نسبتاً مناسبی دارند در تلاش هستند تا با رساندن نیرو و امکانات به قصرشیرین از تسلط کامل دشمن بر این شهر جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار یکی از روزنامه‌های عصر از محور سرپل‌ذهاب: ساعت دو بامداد با کمینی که سپاه پاسداران مستقر در سرپل‌ذهاب تعبیه کرده بود، یک ستون تدارکاتی و نظامی دشمن به‌کلی منهدم و چهار خودروی نظامی بعثی با همه مهمات و اسلحه به غنیمت گرفته شد و دوازده درجه‌دار بعثی و یک افسر مصری کشته و بیست نفر دستگیر شدند و تانک‌های ارتش بعثی پنج کیلومتر عقب‌نشینی کردند.

از سوی دیگر، تعدادی از تانک‌های دشمن در ارتفاعات «قراویز»، مسلط بر سرپل‌ذهاب، مستقر و در حال جابه‌جایی و پیشروی به‌طرف سرپل‌ذهاب هستند. یگان‌های دشمن مستقر در این منطقه از نظر سوخت، مهمات، آب و آذوقه در مضیقه هستند و از لشکر ششم ارتش بعثی درخواست کمک کردند.

گزارش ساعت ۲۱ سپاه از این منطقه حاکی است: «دویست تانک ارتش بعثی از طرف گیلانغرب به‌سوی سرپل‌ذهاب در حرکت است و همچنین از سمت «تیله‌کوه» می‌خواهند با حمله گازانبری، آنجا را بگیرند». طبق اعلام اداره مرکزی اطلاعات سپاه: «در شمال دشت ذهاب، نزدیک «ازگله»، در منطقه «خانه‌شور» نیروهای دشمن در حال پیشروی هستند و نیروهای خودی از این منطقه عقب‌نشینی کرده‌اند».

مردم غیور قصرشیرین با حمله و با استفاده از کوکتل مولوتف چند تانک متجاوز بعثی را منهدم کردند.

در روز پنجم مهرماه نیز، نیروهای دشمن تلاش خود را برای به‌دست گرفتن کنترل شهر و پادگان سرپل‌ذهاب ادامه دادند. نیروهای تازه نفس بعثی که عمدتاً عناصر درگیر نشده لشکر ششم زرهی و تیپ ۹۴ پیاده و نیروهایی از لشکر هشتم پیاده بودند، وارد منطقه نبرد سرپل‌ذهاب شدند و هم‌زمان، نیروی هوایی ارتش بعثی شهرهای کرمانشاه و اسلام‌آباد غرب را به‌شدت بمباران کرد.

با توجه به مقاومت دلیرانه رزمندگان ایرانی از ظهر روز پنجم مهرماه آثار ناامیدی در نیروهای بعثی مشاهده گردید و اجباراً به ارتفاعات «قراویز» در شمال غربی دشت ذهاب عقب‌نشینی کردند و به کنترل و نگهداری حوالی قصرشیرین اکتفا نمودند. ارتش بعثی در بیانیه شماره ۱۳۹ خود اعلام کرد که شمال شرقی راه خسروی قصرشیرین سرپل‌ذهاب پاکسازی و تأمین شده است. با توجه دقیق به این بیانیه روشن می‌گردد که رده بالای فرماندهی ارتش بعثی شکست تلاش‌های ۵ روزه برای تصرف شهر سرپل‌ذهاب را به‌طور ضمنی پذیرفته و نهایتاً رژیم بعثی از ادامه آن عملیات منصرف گردیده است و عملاً نیز همین وضع پیش آمد و از روز ششم مهر ماه پیشروی نیروهای دشمن در منطقه کرمانشاه متوقف شد.

کد خبر 5032784

منبع: مهر

کلیدواژه: چهل سالگی دفاع مقدس کرمانشاه قصرشیرین ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا شهرکرد بوشهر شیوع کرونا کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی دفاع مقدس گرگان خطبه های نماز جمعه اردبیل سرپل ذهاب ارتش بعثی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۲۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین

 

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتاد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین

وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد ارتش این کشور به مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی در بخش جنوبی جبهه حمله کرده است.

 گزارش‌های اولیه حاکی از سه انفجار در مرکز اودسا است.

طبق گزارش راشا تودی، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تاسیسات نظامی، نیروها و تجهیزات اوکراینی مورد اصابت حملات هوایی، موشکی و توپخانه‌ای قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری نووستی پیش از این به نقل از نیروهای محلی گزارش داد که ارتش روسیه یک مقر اوکراینی را در مرکز شهر بندری اودسا هدف قرار داده است.

براساس آنچه تاکنون گزارش شده، سه انفجار در منطقه رخ داده که یکی از آنها در نزدیکی مقر فرماندهی اوکراین با قدرت بیشتری بوده است.

«اولگ کیپر» رئیس اداره منطقه‌ای اودسا ضمن تایید این گزارش، گفت که در این حمله از موشک بالستیک استفاده شده و دست‌کم سه نفر کشته‌ شده‌اند.

روسیه بارها تاکید کرده است که طی عملیات نظامی خود فقط مراکز نظامی اوکراینی را هدف قرار می‌دهد و هیچ اقدامی علیه زیرساخت‌های غیرنظامی انجام نمی‌دهد.

خبرگزاری نووستی هم‌چنین گزارش داد که روسیه یک منطقه استقرار نیروهای اوکراینی در حومه «خارکیف» شهری در مرز روسیه را بمباران کرد و علاوه بر این از حمله دیگری به انبار تجهیزات نظامی در منطقه «نیکولایف جنوبی» خبر داد که به انهدام این انبار منجر شده است.

موج تازه عملیات نظامی روسیه در اوکراین، پس از آن آغاز شد که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اخیرا متعهد شد که عملیات‌های این کشور را به مراکز لجستیکی و انبارهای اوکراین که با تجهیزات نظامی غربی پُر شده، تشدید کند.

او پیشتر درباره کمک جدید آمریکا به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که به‌تازگی پس از موافقت مجالس نمایندگان آمریکا تصویب شد، گفت: «این اقدام برای جلوگیری از فروپاشی نیروهای اوکراینی در نظر گرفته شده است، اما این پول تاثیر چشمگیری در میدان نبرد نخواهد گذاشت زیرا بیشتر این بودجه به تولید نظامی آمریکا سرازیر خواهد شد.»

 

 

 

دیگر خبرها

  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • اعتراف تل‌آویو به شکست پاتریوت آمریکا در برابر موشک ایرانی
  • ۱ فوتی و ۱ مصدوم در برخورد پراید با کامیون در محور قصرشیرین به سرپل‌ذهاب
  • یکپارچگی نیروهای مسلح موجب یاس و ناامیدی دشمن است
  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه