Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

همزمان با چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، رئیس پارک علمی تحقیقاتی استان و مدیر کل راه و شهرسازی استان از پارک علمی-تحقیقاتی استان اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان بازدید کردند.

به گزارش تین نیوز از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، در این مراسم قیصری رئیس پارک علمی- تحقیقاتی اصفهان ضمن ارائه مبسوطی از ماموریت‌ها و فعالیت‌های متنوع علمی - پژوهشی این پارک و همچنین نحوه تاسیس و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در آن، ماموریت اصلی پارک علمی - تحقیقاتی استان اصفهان را تبدیل علم به ثروت طی گذر از مراحل فناوری، صنعتی‌سازی، تجارب‌سازی و درآمد عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پارک های علمی - تحقیقاتی را حلقه واسط بین دانشگاه، دولت و ثروت دانست.

قیصری در تشریح فعالیت شرکت های فعال در پارک در خصوص مقابله با ویروس کرونا، این فعالیک ها را در قالب ٦شرکت تاسیسات بیمارستانی و تنفسی، ٤ شرکت تولید ماسک نانویی، ١٠ شرکت مواد ضدعفونی، ٤ شرکت خدمات برخط و خدمات IT، ٤ شرکت دستگاه های ضدعفونی کننده و یک شرکت دوربین غیرتماسی تب سنج و یک شرکت خط تولید ماسک دسته بندی کرد.

در ادامه ابطحی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با معرفی اجمالی از ساختار دانشگاه صنعتی اصفهان و ماموریت های علمی و پژوهشی هر پژوهشکده، تعداد دانش آموختگان و دستاوردهای اخیر دانشکده های مختلف را تشریح کرد.

وی همچنین به ارایه مختصری از طرح های در دست اجرای دانشگاه صنعتی اصفهان در حوزه های مختلف حمل و نقل و  ارزیابی روسازی و همچنین تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه تخصصی قیر و آسفالت پرداخت.

شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز در این نشست ضمن پاسداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی را گرامی داشت.  وی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های ارزنده علمی و پژوهشی انجام شده و در دست اجرای دانشگاه صنعتی اصفهان و پارک علمی-تحقیقاتی استان اصفهان، آمادگی مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی را برای انجام پژوهش های کاربردی مشترک و بهره مندی از محصولات شرکت های دانش بنیان پارک علمی-تحقیقاتی استان اصفهان در حوزه های ساختمان و مسکن و راه و حمل و نقل به ویژه در حوزه IT و در راستای ارتقای شبکه ملی شتابنگاری تحت مدیریت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اعلام کرد.

شکرچی زاده با اشاره به طرح های در دست اجرا در جهت ارتقای ظرفیت شبکه شتابنگاری کشور و مطالعه سیستم هشدار و پاسخ سریع بحران های احتمالی آتی، از دانشجویان، مهندسین و شرکت های دانش بنیان اصفهانی جهت مشارکت در این رویداد علمی که با اولویت بهره مندی از توان داخلی و فناوری بومی درحال پیگیری است،دعوت به عمل آورد.

در پایان این نشست و پس از ارائه دو شرکت دانش بنیان در حوزه های ساختمان و مسکن، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و هیات همراه از تعدادی از شرکت های مستقر در پارک علمی- تحقیقاتی استان اصفهان و طرح توسعه آزمایشگاه قیر و آسفالت دانشگاه صنعتی اصفهان، بازدید به عمل آوردند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: پارک علمی تحقیقاتی استان تحقیقاتی استان اصفهان رئیس مرکز تحقیقات راه دانشگاه صنعتی اصفهان مسکن و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۲۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با اعلام سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، تعدادی از فعالان و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی بین‌المللی ایران در کشورهای گرجستان، ایتالیا، عراق، قطر و ارمنستان و اتاق بازرگانی تهران برای ایجاد اتاق مشترک بازرگانی فناوری بین‌المللی در کشور در سازمان حضور یافتند.

معاون وزیر علوم و رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ضمن اشاره به اهمیت جایگاه اتاق‌های مشترک بازرگانی اقتصادی بیان کرد: اتاق‌ها در عرصه تولید، خدمات، خصوصا صادرات همچنین جهت کمک به فراهم آوردن موجبات رشد و توسعه اقتصادی کشور نقشی اثرگذار دارند.

حسن زمانیان گفت: علاوه بر شرکت‌های مستقر در این پارک، قطب فناوری پارک نیز در شهر آفتاب تاسیس شده است. در راستای علمی و تخصصی کردن محصولات شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی و با تفاهم و همکاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت و با امضای دو معاونت در وزارتخانه علوم و صنعت گواهی‌نامه‌های رتبه بندی تحقیق و توسعه صادر می شود. معتقد هستیم نهادها و شرکت‌های اقتصادی در صورت نبود بخش تحقیق و توسعه از عرضه و تقاضای بازارهای جهانی عقب می مانند و وجود این بخش در شرکت‌ها کاملا ضروری است.

معاون وزیر علوم گفت: یکی دیگر از گواهینامه‌ها که تعیین کننده درصد داخلی یا خارجی بودن محصولات شرکت‌ها را تعیین می‌کند، گواهی عمق ساخت داخل است که توسط سازمان پژوهش های علمی وصنعتی ایران صادر می شود و در صورتی که درصد امتیاز گواهی بالا باشد آن محصول از معافیت گمرکی برخوردار شده و چنانچه بتواند نیاز آن محصول را در کشور فراهم کند از واردات آن جلوگیری خواهد شد.

وی بیان کرد: رتبه کشور ما در جهان از نظر علمی پانزده است ولی در نوآوری و دانش فنی رتبه ۶۳ را داریم. فاصله به این دلیل است که نمی توانیم به خوبی از پژوهش و تحقیقات خود دانش فنی تولید کنیم و در نهایت این دانش فنی را نیز به تجاری سازی نرسانده ایم که به تولید محصولات تجاری و بازار محور منجر شود. بنابراین باید به دنبال تولید محصولاتی باشیم که پیچیدگی اقتصادی مثبت داشته باشند.

زمانیان افزود: تحقیقاتی مهم است که تبدیل به دانش فنی و پس از آن منجر به تولید محصولی شود که در سطح بین‌المللی رقابت‌پذیر باشد. همچنین محصولات تولید شده باید به خوبی در بازار ارائه و در معرض دید قرار گیرد که این بازاریابی و تجارت را اتاق‌های بازرگانی می توانند در سطحی وسیع انجام دهند و در تجاری سازی و فروش محصولات نقش کلیدی داشته باشند.

دیگر خبرها

  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند