Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-27@17:45:34 GMT

اولین پهپاد خودشارژ شونده جهان به پرواز درآمد

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۲۹۵۴

اولین پهپاد خودشارژ شونده جهان به پرواز درآمد

نخستین هواپیمای بدون سرنشین خودشارژشونده با موفقیت به پرواز درآمد و قرار است در ماموریت‌های متعددی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، شرکت Sonin Hybrid(سانین هایبرید) از نخستین پهپاد خودشارژشونده جهان رونمایی کرد. این پهپاد قادر است با سرعت 225 کیلومتر بر ساعت پرواز کند و در حین پرواز انرژی الکتریکی مورد نیاز خود را بازیابی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت اعلام کرده پهپادهای خود را به عنوان اختراع انحصاری ثبت کرده و قصد دارد پس از انجام تمامی آزمایشات فنی و حصول اطمینان از ایمنی این هواپیماها آن‌ها را به مرحله تولید انبوه برساند. سازندگان پهپادهای خودشارژ شونده مدعی هستند این دستگاه‌ها بدون نیاز به شارژ باتری بیش از سه ساعت در آسمان پرواز می‌کنند و از تمامی پهپادهایی که تاکنون ساخته شده‌اند بیش از سه برابر سریع‌تر هستند.

در سال‌های اخیر طراحی و تولید انواع پیشرفته‌ای از هواپیماهای بدون سرنشین شدت گرفته و سازمان‌های مختلف برای ماموریت‌های گوناگون امدادی و امنیتی از این ماشین‌های پرکاربرد استفاده می‌کنند. یکی از مواردی که در هنگام خریداری یک پهپاد از اهمیت زیادی برخوردار است ظرفیت آن در تامین انرژی مورد نیاز باتری‌هاست از همین رو هواپیماهای بدون سرنشین ساخت شرکت Sonin Hybrid می‌تواند توجه مشتریان زیادی را به سمت خود جلب کند. قطعاً پهپادی که بیشتر انرژی باتری خود را حفظ و یا بازیابی می‌کند در ماموریت‌ها نقش مهم‌تری را ایفا می‌کند.

موتور این پهپادها به گونه‌ای طراحی شده است که انرژی مورد نیاز خود را علاوه بر موتور الکتریکی از موتور بنزینی نیز تامین می‌کند. مهندسان برای تصویربرداری دوربینی با کیفیت 4K و قابلیت بزرگنمایی اپتیکال 30 برابر و بزرگنمایی دیجیتال 12 برابر روی اولین هواپیماهای خودشارژشونده جهان نصب کرده‌اند. کارشناسان معتقدند این پهپادها می‌توانند در موارد متعددی برای کمک انسان‌ها به‌کارگیری شوند و حتی از آن‌ها به عنوان نیروی پلیس استفاده کرد.

انتهای پیام/4144/

منبع: آنا

کلیدواژه: پرواز پهپاد اولین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۲۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلبان نامداری که درخواستِ کم کردن درجه‌اش را داشت! + فیلم

 ۸ اردیبهشت سالروز شهادت رکورددار بیشترین ساعت پرواز جنگی با بالگرد در جهان، شهید علی‌اکبر شیرودی است.

او  که در عرصه خدمت خود در هوانیروز با وجود اینکه ۳۶۰ بار در خطر مرگ قرار گرفت و بالگرد‌های او بیش از ۴۰ بار دچار سانحه شد، اما با ۲ هزار و ۵۰۰ ساعت پرواز در آسمان‌ها رکورد بیشترین ساعت پروازی جهان در جنگ را در دست داشت.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • سفربه تهران قدیم؛ اولین مجری برنامه‌های مهران مدیری سکته کرد (+عکس)
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • خلبان نامداری که درخواستِ کم کردن درجه‌اش را داشت! + فیلم
  • پهپاد‌ انتحاری ایرانی ، ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین
  • پهپاد‌های انتحاری «شاهد» چگونه به ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین تبدیل شدند؟
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • آینده‌ی انرژی و سوخت در جهان