Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، این معاونت با حمایت از تاسیس کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار تلاش کرد رابطه این سه بخش را در حوزه‌ها و رشته‌های گوناگون تقویت کند.  با توجه به ظرفیت بالای مناطق شرقی کشور، به ویژه استان خراسانی جنوبی در تولید زرشک و عناب، کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زرشک و عناب در این استان فعالیت خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کانون با هدف حمایت از توسعه کاشت و تاسیس واحدهای فرآوری و بسته‌بندی زرشک و عناب در این استان فعالیت خواهد کرد، جلب مشارکت جمعی برای توسعه این محصولات و استفاده از توانمندی‌های علمی دانشگاه و هسته‌های فناور استان، از جمله دیگر اهداف تشکیل این کانون است.

کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زرشک و عناب، علاوه بر فرآوری و توسعه فناوری در این حوزه، برای توسعه بازار و صادرات نیز تلاش خواهد کرد.

رییس دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: پیش از این سه حوزه دانشگاه، صنعت و بازار و فروش هر کدام مسیر جداگانه خود را در پیش گرفته بودند و هماهنگی لازم بین آنها وجود نداشت.‌ معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با حمایت از تاسیس کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار در رشته‌های مختلف سعی کرد تا هم‌گرایی میان این سه حوزه را تقویت کند و مسیر جدیدی را پیش روی فعالان این حوزه‌ها باز کند.

عبدالرضا مجدالدین افزود: کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار در بازه زمانی اخیر شاهد تحولات و تغییرات مختلفی در مسیر فعالیت خود بودند. افزایش قابل توجه تعداد این کانون‌ها، اصلاح نظام‌نامه بررسی آنها و پیاده‌سازی برنامه‌ها و حمایت مادی و معنوی از فعالیت کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار، بخشی از تحولات این حوزه در دوره جدید است.

استان خراسان جنوبی به عنوان بزرگترین تولید کننده عناب و همچنین تولیدکننده انحصاری زرشک در کشور و زرشک بی‌دانه در جهان شناخته می‌شود. تاسیس این کانون می‌تواند ضمن گشایش مسیرهای صادراتی جدید، به توسعه زنجیره ارزش و فرآوری در این استان کمک کند.

تا کنون علاوه بر کانون زرشک و عناب، کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار در حوزه‌هایی مانند، گندم، آرد و نان، جواهرات و سنگ‌های قیمتی، حمل و نقل ریلی شهری، تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، رنگ و رزین، زنبور عسل، فرش، آبزیان، مدیریت پسماند و بازیافت، گردشگری، قند و شکر، امنیت فناوری اطلاعات، سلولز و مشتقات سلولزی، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری راه اندازی شده و در حال فعالیت هستند.

برچسب‌ها شرکت دانش بنیان خراسان جنوبی اراضی کشاورزی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان خراسان جنوبی اراضی کشاورزی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان خراسان جنوبی اراضی کشاورزی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار کنکور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کانون های هماهنگی دانش صنعت و بازار زرشک و عناب کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۲۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بزرگ‌ترین هنرستان جوار صنعت کشور در مرکزی

استاندار مرکزی گفت: بزرگ‌ترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی راه‌اندازی شده است و راه‌اندازی هنرستان‌های دیگر در حال پیگیری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزاد مخلص الائمه شامگاه گذشته در نشست با فعالان اقتصادی و تشکل‌های صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: سال گذشته توسعه هنرستان‌های جوار صنعت از سوی صنایع در راستای اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش و افزایش سهم آموزش فنی و حرفه‌ای مورد توجه قرار گرفت و بزرگ‌ترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی راه‌اندازی شد. راه‌اندازی هنرستان‌های دیگر در حال پیگیری است. همچنین نمایندگی وزرات امور خارجه در استان مستقر خواهد شد که جانمایی آن انجام شده است.

وی افزود: کیفیت محصولات تولیدی شرکت هپکو بالاست  و معادن و بخش خصوصی به این شرکت سفارش تولید می‌دهند و لازم است باقی مصرف‌کنندگان ماشین‌آلات هپکو نیز از محصولات این شرکت بازدید و خریداری داشته باشند. شرکت هپکو برای نخستین بار بعد از سال‌ها قرارداد صادراتی خود را با یکی از کشورهای منطقه منعقد کرده است. 

استاندار مرکزی تصریح کرد: شهرستان خنداب در استان مرکزی تولیدکننده آب سنگین است که ارز هر کیلو آب سنگین تولیدی 800 دلار است و ماهانه بالغ بر 20 نفر می‌توانند بورسیه آب سنگین خنداب شوند در حالی که نفت خام با زحمت استخراج می‌شود و اگر مشکلی ایجاد نشود بشکه‌ای 80 دلار بفروش می‌رسد. 

مخلص‌الائمه عنوان کرد: شهرداری تهران و مشهد در حوزه مترو و راه‌آهن کشور باید از ظرفیت واگن پارس مپنا در اراک استفاده کنند، بزرگترین بحران کشور ناترازی انرژی است که این ناتراژی به محیط زیست لطمه وارد کرده است که یکی از راه‌های حل این مشکل توسعه صنعت ریلی است. امسال برنامه‌ای برای قطع برق خصوصا در ایام تابستان و اوج مصرف برق نداریم اما آنچه مهم است مدیریت مصرف برق است.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • راه اندازی بزرگ‌ترین هنرستان جوار صنعت کشور در مرکزی
  • ایستگاه قانون، گامی در راستای افزایش دانش حقوقی دانش‌آموزان
  • سهم ایران در اقتصاد خلاق کمتر از یک درصد!
  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • جلیل سبحانی از ورود هوش مصنوعی به صنایع پتروشیمی خبر داد
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود/ معرفی مدیر هماهنگی
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت