Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرتیپ قاسم فراوان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح فضای تحت پوشش پدافند هوایی کشور، گفت: عملیات پدافند هوایی، دفاع از فضای هوایی کل کشور است که دو میلیون ۴۰۰ هزار کیلومتر را شامل می‌شود و درعملیات‌های دفاع مقدس از غرب، شمال غرب، جنوب و خلیج همیشه فارس را در برمیگرفت.

 معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا با اشاره به پیشرفت‌های حوزه دفاعی و نظامی کشورمان اظهار داشت: پیشرفت‌ها در عرصه سازندگی و فناوری دفاعی مرهون اراده «ما می‌توانیم» حضرت امام(ره) در روح ملت و نیروهای مسلح بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندهی حضرت امام و اعتقاد واقعی به توانایی و حمایت های مردمی رمز موفقیت ما در جنگ و پیشرفت‌های حوزه دفاعی بعد از جنگ بوده است.

آمریکا قدرت بالفعل برای ضربه زدن به ایران را ندارد

سرتیپ فراوان قدرت فعلی نیروهای دفاعی کشور را برآمده از تجربیات جنگ تحمیلی دانست و گفت: جنگ تحمیلی در باورها و خودکفایی ما در حوزه تسلیحات تاثیر داشته است. جنگ تحمیلی باعث شد به فکر تولید ادوات جنگی باشیم وگرنه می‌توانستیم با فروش منابع و درآمدهای نفتی به راحتی تسلیحات مورد نیاز کشور را فراهم کنیم. جنگ تحمیلی باعث شد که ما به دنبال تولید جنگ افزارهای مورد نیاز خود برویم به خودکفایی برسیم

این مدرس جنگ افزود:  اینکه مسوولان کشورمان با پشتوانه محکم، در مقابل زیادخواهی آمریکا واکنش نشان میدهند،  ایمان و اراده‌ای که در نیروهای مسلح ما وجود دارد که هرگز تسلیم نمیشوند و ما در جنگ تحمیلی این موضوع را به جهان ثابت کردیم.

امیر سرتیپ فراوان گفت: شاید آمریکایی‌ها قدرت بالقوه برای ضربه زدن به ایران را داشته باشند، اما می‌دانند در صورت کوچکترین حرکتی برای تجاوز به حریم کشورمان با پاسخ سنگین نیروهای مسلح رو به رو خواهند شد. ما این تجربه‌ها را در سایه دفاع مقدس به دست آورده‌ایم. ادعای آنان در مورد ایران،  تبلیغاتی و جنگ روانی بدون محتوا است.

در انتقال تجربه جنگ به نسل جوان موفق بوده‌ایم

سرتیپ فراوان در مورد انتقال تجارب جنگ به نیروهای جوان کشور، اظهار داشت: ما درمورد انتقال تجربیات فرماندهان جنگ به نیروهای جوان در چندین محور حرکت کردیم. با تاسیس دانشگاه جنگ نظام نامه‌ها، کتاب‌ها و فرهنگ اطلس‌های جنگ را به صورت ماندگار برای نسل آینده تهیه کردیم. در خود پدافند هوایی نزدیک به ۱۲۰ جلد کتاب در مورد جنگ تدوین شده است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: ما با جذب و تربیت نیروهای جوان دانش زمان جنگ را به  این نسل انتقال دادیم. علاوه بر این با فناوری جدید و تجربیات گذشته دفاع مقدس، نیروهای توانمندی را تحویل جامعه داده‌ایم. در قالب ساخت و ساز مسائل دفاعی مملکت، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان  به کمک ما آمدند و ما هم تجربه و دانش خود را  در تعاملی دو طرفه برای خدمت به مملکت در اختیار این نهادها گذاشتیم.

انتقال پیشرفت‌های نظامی و دفاعی به حوزه اقتصاد ممکن است

سرتیپ فراوان با اشاره به پیشرفت کشور در حوزه دفاعی گفت: این مدیریت منسجم و موفقیت در این بخش‌ها در سایه رهنمودهای رهبر انقلاب است. اگر مدیریت منسجم در حوزه اقتصاد شکل گیرد، متحول خواهد شد. ما می‌توانیم با انتقال تجربیات در حوزه دفاع به حوزه صنعت به پیشرفت صنایع کشور کمک کنیم.

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا اظهار افزود: ما برای ماندگاری در صحنه جهانی در عرصه های مختلف احتیاج به رشد شتاب آلود داریم و همین رشد باعث نگرانی برخی از کشورهای دنیا شده است، اما این رشد کفایت نمی‌کند و باید سرعت خودمان را برای توسعه و پیشرفت کشور بیشتر کنیم.

برچسب‌ها جنگ تحمیلی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایران جنگ تحمیلی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایران اخبار کنکور پدافند هوایی جنگ تحمیلی حوزه دفاع پیشرفت ها دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۳۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه

وزیر دفاع ایران در دیدار دبیرکل وزارت دفاع هند با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیر کل وزارت دفاع هند دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیتهای متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • ورود وزیر دفاع به آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • ورود وزیر دفاع آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای