Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار کرمان و تورین در کشور ایتالیا امروز نشست آنلاین داشتند و درباره‌ی ظرفیت‌ شهرهای خود و زمینه‌های مشترک همکاری و خواهرخواندگی بین دو شهر، صحبت کردند. در بخشی از این صحبت‌ها، شهردار کرمان بر لزوم تلاش برای فراهم‌ آوردن زمینه‌ی خواهرخواندگی کرمان و تورین تأکید و ابراز امیدواری کرد به‌زودی این تفاهم‌نامه به امضای طرفین برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تورین نیز گفت که شهرداری کرمان و تورین می‌توانند در زمینه‌ی توسعه‌ی شهری همکاری مطلوبی داشته باشند. شهردار کرمان همچنین از انجام مراحل پایانی انعقاد تفاهم‌نامه‌ی خواهرخواندگی دو شهر کرمان و تورین، در وزارت کشور و وزارت امور خارجه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ شهردار کرمان در نشست آنلاین با شهردار تورینِ ایتالیا، گفت: «امیدوارم در این گفت‌وگو زمینه‌ی خواهرخواندگیِ دو شهر کرمان و تورین فراهم شود».

سیدمهران عالم‌زاده، کرمان را بزرگترین استان ایران معرفی کرد و قدمت تاریخی شهر کرمان را مربوط به دوهزار سال پیش دانست و بیان کرد: «کرمان، دارای آثار تاریخی از دوره‌های مختلف تاریخی است و این شهر به‌نوعی موزه‌ای از آثار ارزشمند تاریخی ایران محسوب می‌شود».

وی با بیان این‌که در ایران ۲۴ اثر به ثبت جهانی رسیده، از وجود هفت اثر جهانی و 760 اثر ملی در استان کرمان خبر داد و افزود: «کرمان، بیشترین سهم آثار تاریخیِ ثبتِ جهانی در ایران را به خود اختصاص داده است».

شهردار کرمان ادامه داد: «شهر کرمان در دوره‌های تاریخی، محل زندگی افراد با ادیان مختلف بوده که در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیزی داشته‌اند».

وی به قابلیت صنعتی، معدنی و‌ کشاورزی کرمان اشاره کرد و گفت: «کرمان، به بهشت معادن ایران مشهور است؛ ضمن این‌که به‌دلیل وجود کاروانسراهای زیاد، به‌عنوان بزرگترین مهمان‌خانه‌ی کشور نیز شهرت دارد».

عالم‌زاده افزود: «در جوار بازار کرمان که به‌عنوان بزرگترین بازار مسقف کشور شناخته می‌شود، مجموعه‌های متنوعی از کاروانسراها، حمام، آب‌انبار و مسجد وجود دارد که در حال حاضر، تعداد زیادی از این مجموعه‌ها مرمت شده و مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد».

وی پردیسان قائم را بزرگترین جنگل دست‌کاشت خاورمیانه معرفی کرد و افزود: «این جنگل، توسط افراد خیّر ایجاد شده است».

شهردار کرمان به معرفی نظام و ساختار اداری شهرداری کرمان پرداخت و گفت: «شهرداری کرمان در این دوره موفقیت‌های خوبی به‌دست آورده که از آن جمله افزایش سه‌برابری درآمد شهرداری است».

وی همچنین با اشاره به رویداد یکصدمین سال تأسیس شهرداری کرمان، بیان کرد: «به بهانه‌ی یک‌صدمین سال تأسیس شهرداری کرمان، چهار برنامه‌ی بزرگ فرهنگی و هنری تدارک دیده شده است».

عالم‌زاده با بیان این‌که کرمان و تورین ظرفیت‌های مشترکی در حوزه‌ی گردشگری، تاریخی و فرهنگی دارند، گفت: «دو شهر کرمان و تورین می‌توانند در انتقال تجربیات در زمینه‌های شهرسازی، درآمد پایدار، حمل‌ونقل عمومی، مدیریت پسماند، توسعه‌ی پایدار و بازآفرینی شهری، همکاری داشته باشند».

وی به نامزدشدن شهر تورین برای «پایتخت سبز اروپا» اشاره کرد و خطاب به شهردار تورین گفت: «امیدوارم شهر تورین انتخاب شود و ما اولین افرادی باشیم که به شما تبریک می‌گوییم».

شهردار کرمان بر لزوم تلاش برای فراهم‌آوردن زمینه‌ی خواهرخواندگی کرمان و تورین تأکید کرد و گفت: «امیدوارم به‌زودی این تفاهم‌نامه به امضای طرفین برسد».

وی با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها بعد از کادر بهداشت و درمان، در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا هستند، گفت: «به روح تمام جان‌باختگان شهر تورینِ ایتالیا درود می‌فرستم».

عالم‌زاده خاطرنشان کرد: «مراحل انعقاد تفاهم‌نامه‌ی خواهرخواندگی دو شهر کرمان و تورین، در وزارت کشور و وزارت امور خارجه در حال پیگیری است و مراحل اداری آن رو به پایان است».

 

همکاری تورین و کرمان در زمینۀ توسعۀ شهری

شهردار تورین ایتالیا نیز در این نشست آنلاین، به معرفی ظرفیت‌های شهر تورین پرداخت و گفت: «شهر تورین، ۹۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و من به‌عنوان شهردار، دو وظیفه‌ی گردشگری و توسعه‌ی اقتصادی شهر را برعهده دارم».

چیارا آپندینو با تأکید بر این‌که شهرداری کرمان و شهرداری تورین در زمینه‌ی توسعه‌ی شهری می‌توانند همکاری مطلوبی داشته داشته باشند، بیان کرد: «تمرکز شهرداری تورین در زمینه‌ی گردشگری است و در حوزه‌ی ورزش تنیس و برگزاری مسابقات تنیس نیز فعالیت خوبی دارد».

وی با بیان این‌که اقتصاد محلی، بر دو اصل گردشگری و زنجیره‌ی تأمین استوار است، به جاذبه‌های گردشگری شهر تورین اشاره کرد و گفت: «به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، تعداد گردشگران در سراسر دنیا کاهش یافته، اما این میزان در شهر تورین رو به افزایش بوده است».

شهردار تورین از انتخاب شهر تورین به‌عنوان «شهر هوش مصنوعی» توسط دولت ایتالیا خبر داد و گفت: «در زمینه‌ی نوآوری نیز می‌توانیم به‌صورت مشترک اقدامات مطلوبی انجام دهیم».

چیارا آپندینو ضمن تشکر از وقتی که شهردار کرمان برای این گفت‌وگو گذاشته است، بیان کرد: «برای ایجاد زمینه‌های همکاری باید با بخش امور بین‌الملل شهرداری تورین مذاکره کنیم».

وی با تأیید این‌که کرمان، شهری دیدنی است، گفت: «امیدوارم روزی بتوانم از جاذبه‌های شهر و استان کرمان دیدن کنم».

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرمان شهردار کرمان عالم زاده شهرداری کرمان ی خواهرخواندگی شهرداری کرمان شهردار کرمان تفاهم نامه زمینه ی شهر تورین ی گردشگری عالم زاده توسعه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۳۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار کرمان با حکم وزیر کشور منصوب شد + متن حکم

احمد وحیدی وزیر کشور طی حکمی محسن تویسرکانی را به‌عنوان شهردار کرمان منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، در متن حکم وزیر کشور برای انتصاب شهردار کرمان آمده است:

«در اجرای صدر تبصره ۳ ذیل بند ۱ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵/۳/۱ و اصلاحات بعدی آن و براساس پیشنهاد شورای اسلامی شهر کرمان، جنابعالی را به سمت شهردار کرمان منصوب می‌نمایم.

وحیدی در این حکم ضمن تأکید بر لزوم توجه به منویات مقام معظم رهبری، مفاد بیانیه گام دوم انقلاب و انتخاب مدیران متعهد و کارآمد و برنامه‌ریزی دقیق، ۱۳ هدف و سیاست کلی را برای پیاده‌سازی و اجرا به شهردار کرمان ابلاغ کرده است.

حکم محسن تویسرکانی امروز دوازدهم اردیبهشت توسط مهدی جمالی‌نژاد معاون وزیر کشور به وی اعطا شد.

محسن تویسرکانی ۲۵ دی ۱۴۰۲ با ۱۰ رأی موافق و یک رأی ممتنع اعضای شورای اسلامی شهر کرمان به‌عنوان سرپرست شهرداری کرمان انتخاب شده بود.

کد خبر 749821

دیگر خبرها

  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم برگزار شد
  • شهردار کرمان با حکم وزیر کشور منصوب شد + متن حکم
  • توسعه مناسبات تبریز با شهرهای استراتژیک مسیر جاده ابریشم
  • ظرفیت شهرهای خواهرخوانده در گسترش دیپلماسی فرهنگی در اصفهان
  • نشان «همیار بازیافت» در کرمان رونمایی شد
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود
  • تجلیل از کارگران شهرداری فرخ شهر
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!
  • راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند