Web Analytics Made Easy - Statcounter

طاهر رستمی روز شنبه در نشست بررسی وضعیت معادن استان با تیم تخصصی ایمیدرو اظهار داشت: نگران وضعیت معدن آلبلاغ و برداشت های غیرمجاز از این معدن هستیم که هر آن امکان وقوع ریزش معدن و خسارت جانی وجود دارد.

وی افزود: ظرفیت اقتصادی زیادی در معدن سرب و روی آلبلاغ وجود دارد و آمادگی داریم تا با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، به رونق اقتصادی این معدن کمک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در صورت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، در زمینه استحصال ماده معدنی سرب و روی، فرآوری و توسعه صنایع پایین دستی این ماده معدنی، اقدامات لازم در خصوص تامین زیرساخت ها و زمین مورد نیاز انجام خواهد شد.

فرماندار اسفراین با بیان اینکه حفاظت از آلبلاغ، پیشگیری از وقوع حادثه و جلوگیری از برداشت های غیرمجاز، توان زیادی از شورای تامین شهرستان می گیرد، گفت: برای جلوگیری از خسارت های جانی، شورای تامین استان مصوبه ای گذراند، اما متاسفانه آن زمان محیط زیست مصوبه را عملیاتی نکرد و در این زمینه مقاومت کرد، اگر همان ابتدا، محیط بانی ایجاد می شد، خسارت کمتر می شد.

وی گفت: شمار برداشت کنندگان از ماده معدنی سرب و روی که به صورت غیرمجاز اقدام به این کار می کنند، بعضا به ۷۰۰ تا هزار نفر می رسید.

رستمی با بیان اینکه ۷۰ درصد از توان و انرژی شورای تامین اسفراین به حفاظت از معدن آلبلاغ معطوف شده است، افزود: پارسال مجوز ماده ۳۲ معدن اخذ شد و ایمیدرو با این مجوز می توانست کارهای محول شده را انجام دهد، اما انجام نداد.

وی گفت: درخواست ما، سرعت دادن به استقرار تیم حفاظتی ایمیدرو در منطقه است، البته ایجاد راه دسترسی و ساخت جان پناه هم در این منطقه، الزامی است.

فرماندار اسفراین با اشاره به اعلام آمادگی قرارگاه خاتم الانبیا (ص) برای محافظت از معدن آلبلاغ در اسفراین گفت: این قرارگاه اعلام کرده است که صفر تا ۱۰۰ کارهای مربوط به اکتشاف، استحصال و حفاظت در معدن را انجام می دهد.

برداشت غیرمجاز از معدن سرب و روی آلبلاغ، که در منطقه ای با همین نام واقع است، از اواخر سال ۹۷ آغاز شده بود اما از بهار پارسال با هجوم سودجویان به این منطقه شدت گرفت.

واقع شدن این معدن در منطقه حفاظت شده زیست محیطی ساریگل، موجب شد تا سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تا کنون در ثبت آن ناکام بماند ولی سال قبل وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز مطالعات و اکتشافات اولیه بر روی این منطقه معدنی را برای ایمیدرو صادر کرد.  

حوادث ریزش در معدن آلبلاغ تاکنون جان ۶ نفر از برداشت کنندگان غیرمجاز را که بعضا از دیگر مناطق کشور راهی این منطقه شده بودند، گرفته است.  

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.    

برچسب‌ها اسفراین ایمیدرو وزارت صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسفراین ایمیدرو وزارت صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی اسفراین ایمیدرو وزارت صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی اخبار کنکور معدن آلبلاغ سرب و روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۳۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به پرکردن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان گفت: ۱۳۵ حلقه از این چاه‌ها در مجاورت چاه‌های آب‌ شرب و در شعاع یک‌ کیلومتری بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رسول فرهادی امروز _ یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به لایروبی رودخانه‌های استان، اظهار کرد: علاوه بر شناسایی نقاط حادثه‌خیز در محدوده رودخانه‌ها با توجه به محدودیت زمانی، امکانات و اعتبارات، ۳۰ کیلومتر به صورت مستقیم، گلوگاه‌ها و نقاط آسیب‌پذیر در سیلاب‌های گذشته شناسایی شد و بیش از یک میلیون مترمکعب لایروبی خاکبرداری، نخاله‌برداری، زباله‌برداری و بازگشایی مسیر در این محدوده انجام گرفت.

وی افزود: ساماندهی لازم برای رودخانه‌های آبشوران، قره‌سو و تنگ کنشت به‌طول یک‌کیلومتر انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به عملیات ترمیمی طرح تغذیه مصنوعی کیلانبر، خاطرنشان کرد: سد تغذیه مصنوعی کیلانبر دارای سه بند است که پایین‌ترین بند آن در سیلاب ۹۸ دچار آسیب شد و در آستانه تخریب قرار داشت، به نحوی که بر اثر تخریب آن خسارت مالی و جانی دور از انتظار نبود، بر این اساس با مدیریت جهادی بلافاصله طراحی رفع نواقص موجود در دستور کار قرار گرفت و این سازه به چرخه کار برگشت.

فرهادی با اشاره به تدوین برنامه جامع برای لایروبی رودخانه‌های استان، تصریح کرد: ساماندهی و لایروبی رودخانه الوند در قالب این برنامه به عنوان یکی از رودخانه‌هایی که در سیلاب‌های گذشته به واسطه شرایط خاصی که در شهر قصرشیرین وجود دارد آسیب‌زا بوده است، از محل اعتبارات ملی تأمین اعتبار و پیمانکار نیز انتخاب شد و یکی از برنامه‌های آب‌منطقه‌ای در سال‌جاری خواهد بود.

وی با اشاره به پر کردن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان، گفت: ۱۳۵ حلقه از چاه‌های مذکور در مجاورت چاه‌های آب‌شرب در شعاع یک‌کیلومتر بود که تنها برای نجات چاه‌های آب شرب استان اتفاق افتاد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه از اتمام تعمیرات دو دستگاه شیر غلافی سد گاوشان خبر داد و گفت: پس از ۱۰ سال بهره‌برداری از سد و تأسیسات وابسته تعداد دو دستگاه شیر غلافی به طول ۱۵۰۰ و ۷۵۰ میلی‌متر و حوضچه‌های مربوطه با هزینه هفت میلیارد ریال تعمیر شد و در حال حاضر بیش از ۹۰۰ لیتر در ثانیه آب از سد گاوشان به تصفیه‌خانه شهید نظری شهر کرمانشاه منتقل می‌شود.

کد خبر 748733

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • موتور پمپ‌های غیرمجاز روی رود قره آغاج قیر و کارزین جمع‌آوری شدند
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند