Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@12:37:15 GMT

بازدید سفیر ایران از خط کنترل مرزی هند و پاکستان

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۳۴۳۶

بازدید سفیر ایران از خط کنترل مرزی هند و پاکستان

ارتش پاکستان با انتشار تصویری از حضور سفرای ۲۴ کشور جهان در خط کنترل مرزی مشترک با هند خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از اکسپرس نیوز؛ «بابر افتخار» سخنگوی ارتش پاکستان با انتشار تصویری از بازدید سفرای 24 کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران از خط کنترل مرزی مشترک با هند خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این بازدید به منظور ارائه حقایق و مشاهده تحولات مرزی توسط نمایندگان کشورهای مختلف انجام شد تا آنها خود به قضاوت بپردازند.

بابر افتخار افزود: در این دیدار علاوه بر سفرای کشورهای مختلف رابطین امنیتی نیز حضور داشتند و تحولات مرزی به صورت میدانی برای آنها شرح داده شد.

سخنگوی ارتش پاکستان افزود: در این سفر سفرا فرصت پیدا کردند با مردم مرز نشین صحبت کنند و حقایق را زبان آنها بشنوند.

وی تاکید کرد: ما مطلبی برای پنهان کردن نداریم و از سفرای همه کشورها دعوت کردیم برای بازدید از مناطق مرزی با ما همراه شوند.

در این دیدار علاوه بر سفیر کشورمان سفرای کشورهایی چون ترکیه، آذربایجان، چین، کشورهای اتحادیه اروپا و... حضور پیدا کردند.

پاکستان و هند مدعی هستند دیگر دائما به حریم کشورشان تجاوز کرده و آتش گشایی می کند که باعث کشته شدن مرزنشنیان می شود.

سفیر آذربایجان ضمن توئیتی اعلام کرد: پیش از این هند از دهلی نو خواسته بودیم که ما را به مناطق مرزی ببرد ولی آنها با درخواست ما موافقت نکردند ولی این فرصت خوبی برای دیدن حقایق بود.

استفاده هند از پهپادهای آمریکایی در خط کنترل مرزی کشمیر

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارتش پاکستان اخبار پاکستان اخبار هند سفیر ایران ارتش پاکستان اخبار پاکستان اخبار هند سفیر ایران خط کنترل مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۳۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بابیان اینکه ایران و جمهوری آذربایجان برای گشایش مرز ارس در منطقه کلاله مصمم هستند، گفت: ترانزیت کالا در مسیر شرقی - غربی پس از ساخت گذرگاه ارس افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، داریوش امانی، در بازدید از محل ساخت یک پایانه مرزی در نقطه صفر مرزی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: تقسیم کار بین دو کشور به‌این‌ترتیب است که جمهوری اسلامی ایران پایانه مرزی را احداث کرده و جمهوری آذربایجان نیز به‌موازات آن پل روی رودخانه ارس را می‌سازد.

وی با بیان این که تردد از این پایانه و پل روی رودخانه حداکثر ظرف مدت یک سال انجام خواهد شد، افزود: طرح ساخت به‌تازگی آغاز شده و در دو طرف مرز، دو همسایه با اراده کافی مصمم‌اند تا در زمانی کوتاه کار را به پایان برسانند.

امانی با بیان این که برای آزادسازی زمین و پیش‌بینی سایت موقت، منابع مالی لازم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این پایانه مرزی در زمینی به مساحت هشت هکتار احداث خواهد شد که زمین آن هم‌زمان در حال تملک و آماده‌سازی است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: این طرح در قالب مدل مفهومی ایران راه باهدف توسعه مبادلات تجاری منطقه‌ای و افزایش ترانزیت اجرا می‌شود و در این زمینه قرار است جاده جلفا به کلاله نیز تعریض شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که قرارداد اولیه با پیمانکار برای ارتقای مشخصات این مسیر ۱۰۷ کیلومتری حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان است، افزود: پیش‌بینی می‌شود پس از ساخت گذرگاه ارس، ترانزیت کالا در مسیر شرقی - غربی و بالعکس افزایش یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • بازدید سفیر ازبکستان از موزه افتخارات سپاهان
  • ۲۵۰۰ بازرگان خارجی برای بازدید از اکسپو به ایران آمدند
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان+ فیلم
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • علی‌آبادی: از کشورهایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب