Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@10:34:34 GMT

شغل های خانگی، سرمایه و هزینه زیاد نمی خواهد

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۳۷۱۱

شغل های خانگی، سرمایه و هزینه زیاد نمی خواهد

یک فعال حوزه کار بر لزوم احیای مشاغل خانگی و استفاده از ظرفیت کسب و کارهای خانگی در ایام کرونا تاکید کرد و گفت: مشاغل خانگی بودجه و سرمایه بالایی نمی خواهد و با کمترین هزینه قابل راه اندازی است.

ناصر چمنی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به پیامدهای شیوع کرونا بر بسیاری از مشاغل گفت: در بحث کرونا یکی از مجموعه هایی که بیشترین آسیب را از کرونا متحمل شدند، صنوف و بخشهای خدماتی مثل هتل ها، سینماها و باشگاهها بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه در واحدهای تولیدی و صنعتی مشکلی به وجود نیامد و شاهد بودیم که مجموعه های تولیدی مثل تولید مواد ضدعفونی و محصولات بهداشتی رونق بسیاری داشتند.

شروع هر کسب و کار نیازمند حمایت مالی 

وی شروع هر نوع کسب و کار را نیازمند حمایت مالی و تزریق نقدینگی دانست و گفت: معتقدم در شرایط حاضر باید به سمت فعالیتهای نوآورانه برویم. الان در کشور جوانان تحصیلکرده زیادی داریم که شاید به خاطر نیاز مالی نتوانسته اند نوآوری های خود را عرضه کنند، در حالی که با اختصاص یک وام کوچک، فرصت اشتغالزایی و خلاقیت و نوآوری به وجود می آید.

این فعال حوزه کار درباره مشاغل قابل راه اندازی در دوران کرونا گفت: اگر می خواهیم تولید و اشتغال با هم رونق بگیرد، باید به سمت توسعه فعالیتهای نوآورانه و اجرای طرح های دانش بنیان برویم. در حال حاضر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گام های مثبتی در جهت حمایت از کارآفرینان و دانش بنیان ها برداشته و صندوق کارآفرینی امید نیز به منظور حمایت از شرکتهای دانش بنیان خط اعتباری ویژه ای اختصاص داده است.

حمایت از ایده های نخبگان و جوانان تحصیلکرده

به گفته چمنی، در دوران کرونا با حمایت از طرح های نخبگان و دانش آموختگان ضمن فراهم کردن بستر اجرای ایده های نوآورانه، می توان زمینه تولید و اشتغال برای جوانان جویای کار را به وجود آورد.

این فعال حوزه کار درعین حال احیای مشاغل خانگی در ایام کرونا را توصیه کرد و گفت: اگر در روزهای اول شیوع کرونا که با کمبود ماسک و مواد ضدعفونی در کشور روبه رو شده بودیم، از ظرفیت اشتغال خانگی استفاده می کردیم، جلوی التهاب بازار کار گرفته می شد و از کمبود ماسک رنج نمی بردیم ولی به تدریج که بر شرایط مسلط شدیم با یک بسیج همگانی ماسک را در بسیاری از منازل و حتی مساجد به شکل انبوه تولید کردیم و در کوتاهترین زمان به خودکفایی رسیدیم.

کسب و کار خانگی بودجه و سرمایه بالا نمی خواهد

وی گفت: راه اندازی کسب و کار خانگی بودجه آنچنانی نمی خواهد و نیاز به سرمایه گذاری اولیه ندارد، ابزار آن هم در تمام منازل هست، بنابر این امروز بهترین زمان برای احیا و توسعه مشاغل خانگی است و در شرایطی که کرونا هنوز ریشه کن نشده و به ماسک و مواد ضدعفونی نیاز داریم باید از این فرصت به شکل مطلوب استفاده کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرح مشاغل خانگی مشاغل خانگی کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۳۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ۹۵ درصد درخواست‌های انشعابات غیر خانگی آب و فاضلاب موافقت شد

محمد کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در راستای حمایت از تولید و اشتغال و با هدف عینیت بخشیدن به شعار سال در جهت کمک به رشد تولید تصمیمات و اقدامات خوبی در شرکت آب و فاضلاب صورت پذیرفته است.

وی افزود: ۹۵ درصد درخواست‌های انشعابات غیر خانگی تحت عنوان انشعابات خاص که جهت راه‌اندازی کارگاه‌ها، گلخانه‌ها و… به شرکت آب و فاضلاب از سراسر چهارمحال و بختیاری در سال گذشته ارائه شد مورد موافقت قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری در خصوص روند واگذاری انشعابات خاص، ادامه داد: کلیه درخواست‌ها توسط کارشناسان این شرکت مورد بازدید میدانی و ارزیابی فنی قرار می‌گیرند و پس از اخذ مدارک و جمع‌آوری اطلاعات مربوطه، پرونده تکمیل شده و جهت بررسی نهایی و اتخاذ تصمیم به کمیسیون مربوطه ارسال می‌شود.

کریمی عنوان کرد: در کمیسیون انشعابات خاص (غیر خانگی) در سال گذشته تعداد ۳۶۲ پرونده مورد بررسی قرار گرفت که در نتیجه آن با ۹۵٪ درخواست‌های متقاضیان موافقت شد.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰ مورد از انشعابات خاص مورد درخواست نیز برای بررسی مجدد با نظر مساعد ارجاع داده شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب استان همواره در تلاش است تا امسال هم در راستای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) با ارائه خدمات مناسب، زمینه را برای رونق تولید و ایجاد اشتغال بیشتر با مشارکت مردم در استان فراهم نماید.

کریمی بیان کرد: تنها علت عدم موافقت با تعداد محدودی از درخواست‌های انشعابات خاص مورد تقاضا، فراهم نبودن شرایط فنی برای واگذاری است.

کد خبر 6097786

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 
  • با ۹۵ درصد درخواست‌های انشعابات غیر خانگی آب و فاضلاب موافقت شد
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • هزینه راه اندازی باشگاه بدنسازی در سال ۱۴۰۳
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • رشد ۵۰درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • ۶ روش برای مردمی‌سازی تولید
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند