Web Analytics Made Easy - Statcounter

عفونت‌‌های ویروسی تنفسی به طور کلی می‌‌توانند باعث درد و التهاب مفاصل شوند؛ به همین دلیل ممکن است علائم اسکلتی ــ عضلانی طی عفونت‌‌ ویروس کرونا رخ دهد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ عفونت‌‌های ویروسی تنفسی به طور کلی می‌‌توانند باعث درد و التهاب مفاصل شوند، به همین دلیل ممکن است علائم اسکلتی ــ عضلانی طی عفونت‌‌ ویروس کرونا رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یک مطالعه در 15 درصد از بیماران مبتلا به کووید19، درد مفاصل و در 44 درصد موارد نیز دردهای عضلانی گزارش شده است؛ در برخی از مطالعات دیگر نیز از دردهای مفصلی ــ عضلانی به‌عنوان یکی از علائم بیماری کووید 19 اشاره شده است که حدود 10 تا 15 درصد بیماران و در برخی مطالعات تا 19 درصد افراد، آن را تجربه کرده‌‌اند.

همچنین ممکن است داروهایی که توسط بیماران مصرف می‌‌شوند نیز عوارض عضلانی رخ دهد برای مثال ضعف عضلانی در برخی بر اثر استفاده از داروی هیدروکسی کلروکین ایجاد می‌‌شود.

به طور کلی به نظر می‌‌رسد دردهای مفاصل و عضلات از علائم عفونت‌‌های مرتبط با خانواده کروناویروس‌‌ها است؛ با این حال، آنچه که از مطالعات بر می‌‌آید این است که سهم دردهای عضلانی در بیماران مبتلا به کووید 19 نسبت به دردهای مفصلی بیشتر است.

گوش‌درد و گلودرد شدید یک‌طرفه از علائم احتمالی کرونا! اختلال بویایی و چشایی از علائم کرونا

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان ویروس کرونا بهداشت و درمان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۳۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار تیمور حسینی اظهار داشت: دو موضوع باعث اشتباه ارسال شدن جرایم رانندگی است؛ یک، موضوع کیفیت دوربین‌ها و دو، دستکاری ارقام پلاک خودرو توسط برخی از رانندگان است.

وی افزود: این دو عامل باعث شده است ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباهی برای افراد ارسال شود که برای پاک کردن این جرایم اشتباه، افراد به مراکز پلیس راهور مراجعه کنند.

حسینی بیان کرد: البته سامانه رسیدگی غیرحضوری یا اینترنتی به اعتراضات در دست آماده‌سازی است و امیدواریم به‌زودی یعنی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم این سامانه را معرفی و رونمایی کنیم تا دیگر برای اعتراض به تخلفات رانندگی نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

رئیس پلیس راهور در پایان گفت: در سال گذشته ۱۵۷ میلیون جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است.

کد خبر 6092109

دیگر خبرها

  • حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است
  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • علل پرش و اسپاسم عضلانی