Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که وزارت بهداشت حساسیت ویژه‌ای در توزیع عادلانه واکسن آنفلوآنزا دارد، گفت: وزارت بهداشت تمامی سعی خود را می‌کند تا واکسن آنفلوآنزا عادلانه توزیع شود نگرانی از بابت تامین واکسن وجود ندارد چون نسبت به سال گذشته دو برابر بیشتر وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همایون سامه‌یح نجف‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وزارت بهداشت تمامی تلاش خود را می‌کند تا واکسن آنفلوآنزا به صورت عادلانه توزیع شود همین حساسیت‌ها باعث شده که توزیع آن به تاخیر بیفتد البته که هنوز هم دیر نشده چون تا آخر مهرماه یعنی تا سرد شدن هوا فرصت باقی است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که واکسن به اندازه کافی وجود دارد، توضیح داد: قطعا واکسن برای گروه پرخطر و افراد با اولویت در دسترس خواهد بود. طبق گفته مسئولان وزارت بهداشت میزان واردات واکسن آنفلوآنزا نسبت به سال گذشته دو برابر است لذا نگرانی از بابت تامین واکسن آنفلوآنزا وجود ندارد. تلاش براین است که به همه واکسن برسد البته که فکر می‌کنم امسال واکسن اضافه بیاید چون مردم برای پیشگیری از کرونا از ماسک و وسائل ضدعفونی کننده استفاده می‌کنند و عملا امکان ابتلای آنها به خاطر این پیشگیری‌ها به آنفلوآنزا کمتر می‌شود.

سامه‌یح همچنین اظهار کرد: بسیاری از افراد در رده سنی جوان امکان ابتلا به آنفلوآنزا در آنها وجود ندارد حتی در صورت مبتلا شدن هم خطری آنها را تهدید نمی‌کند، اما به هرحال به دلیل نگرانی در جامعه تقاضا برای واکسن آنفلوآنزا بیشتر شده که به همین دلیل میزان واردات دو برابر سال گذشته است مردم نگران تامین واکسن آنفلوآنزا نباشند.

لینک کوتاه: asriran.com/0038il

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: واکسن مجلس واکسن آنفلوآنزا وزارت بهداشت تامین واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۳۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای شرکتی منتظر نباشند؛ خبر نگران کننده درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

ابهامات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت همچنان وجود دارد جزئیات ایرادات مرحله سوم شورای نگهبان به  طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت اعلام شد . با اعلام این جزئیات  تکلیف ساماندهی نیروهای شرکتی و قراردادی و تبدیل وضعیت آنها و مشمولان طرح ساماندهی استخدام همچنان نا مشخص  است . ساماندهی نیروهای شرکتی و قراردادی و تبدیل وضعیت آنها در طرح ساماندهی استخدام دولت گنجانده شده است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از  عرشه آنلاین؛ با توجه به ایرادات مجمع تشخیص مصلحت به  طرح ساماندهی کارکنان دولت به نظر می رسد این طرح به نتیجه نمی رسد و به بایگانی سپرده می شود 

در آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۳ عنوان شد، ایرادات قبلی شورای نگهبان در آخرین اصلاحیه طرح ساماندهی کارکنان دولت مرتفع شده و تنها ایرادات هیئت عالی نظارت بر سیاست‌های کلی نظام اداری مجمع تشخیص مصلحت نظام پابرجاست

اکنون عضو کمیسیون اجتماعی مجلس آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت را تشریح کرد و از تلاش‌ها برای تصویب طرح مذکور تا قبل از پایان عمر مجلس یازدهم خبر داد.

سیدکریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به طرح ساماندهی و رفع ایرادات آن، گفت: بعد از ایراداتی که هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به این مصوبه داشتند قرار شد که آقای اسماعیلی رییس کمیسیون مذاکراتی با اعضای هیات عالی نظارت مجمع داشته باشند و همچنین آقای قالیباف به عنوان رییس مجلس هم رایزنی‌هایی با اعضای هیات عالی و مجمع داشته باشند.

وی ادامه داد: بعد از این رایزنی‌ها قرار شد با سپری شدن تعطیلی هفته آینده جلسات صحن مجلس، دو هفته بعد که جلسات صحن مجددا برقرار است ما طرح را به کمیسیون بیاوریم و اگر در مواردی نیاز به اصرار بر مصوبه وجود داشت، بر آنها اصرار کنیم.

حسینی در پاسخ به این سوال که «فکر می‌کنید با توجه به روند پیش‌رو این مصوبه به عمر این مجلس برسد یا زمان‌بر شود؟»، اظهار داشت: ما به برخی از مصوبات این طرح اصرار داریم که اگر آقایان هیات عالی نظارت به اقناع نرسند و اصرار کمیسیون را قبول نکنند امکان به نتیجه رسیدن در این مجلس بعید است، اما در صورت اقناع عزیزان و همکاری آنها این اقدام شدنی است.

وی گفت: رییس مجلس هم پیگیر این مساله است تا بتوانیم این طرح را به عنوان یکی از گام‌های مهم مجلس یازدهم به نتیجه برسانیم.

با این اوصاف، ظاهراً تعیین تکلیف طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به مجلس دوازدهم موکول شده است که علت آن با توجه به عدم رسیدن به توافق با شورای نگهبان و هیات عالی نظارت و به دلیل رای نیاوردن بعضی از نمایندگان پیگیر طرح، تلاش جهت به دست آوردن نظر مثبت هیأت نظارت و رفع ابهامات به مجلس دوازدهم موکول شده است.

به این ترتیب، فعلاً پیمانکاران در عرصه روابط کار کشور با قدرت ماندگارند و قرارداد‌های مناقصه جدید پیاپی برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند
  • نیروهای شرکتی منتظر نباشند؛ خبر نگران کننده درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • پیگیری نوبت دهی الکترونیک در بیمارستان‌های تامین اجتماعی