Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور لبنان پس از اینکه مأمور تشکیل کابینه این کشور اعلام کرد که قادر به تشکیل کابینه نیست، کناره‌گیری او را پذیرفت.

به گزارش مشرق، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان،‌ امروز (شنبه)، کناره‌گیری «مصطفی ادیب» مأمور تشکیل کابینه این کشور را پذیرفت.

این گزارش درست پس از آن است که مصطفی ادیب در سخنرانی امروز خود در کاخ بعبدا اعلام کرد که دیگر نمی‌تواند مأموریت تشکیل کابیه را به عهده بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: سازش با اسرائیل، شرط آمریکا برای خروج از عراق! آینده روابط ایران و اروپا و انتخابات آمریکا

به گزارش پایگاه خبری «النشره»، مدیریت کل ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد که میشل عون ساعت یازده قبل از ظهر امروز مصطفی ادیب را به حضور پذیرفت که در این دیدار، ادیب مشکلات و موانعی را که در فرایند تشکیل دولت با آن مواجه شده به رئیس جمهور ارائه کرد.

طبق این گزارش، ادیب با تحویل نامه‌ای به میشل عون از ادامه فرایند تشکیل دولت عذرخواهی کرده است.

در مقابل، رئیس‌جمهور لبنان نیز با تشکر از ادیب به خاطر تلاش‌هایی که در این خصوص انجام داده، عذرخواهی او را پذیرفت.

طبق گزارش النشره، ریاست جمهوری لبنان مطابق با قانون اساسی این کشور اقدامات مناسب در این خصوص را اتخاذ خواهد کرد.

روز چهارم آگوست (۱۴ مرداد) بود که انفجاری مهیب منطقه بندرگاه بیروت را ویران کرد؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت. در پی این انفجار و بروز بحران سیاسی در لبنان «حسان دیاب»‌ نخست‌وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و مصطفی ادیب با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین حسان دیاب رئیس جمهور لبنان مصطفی ادیب قانون اساسی اخبار داغ رئیس جمهور لبنان تشکیل کابینه مصطفی ادیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۳۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت وزیر جنگ صهیونیستی با پیشنهاد مصر برای آتش‌بس

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه اعلام کرد از پیشنهاد مصر در مورد توافق آتش بس و آزادی اسرا در غزه حمایت می‌کند و از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم خواست تا آن را تصویب کند.

براساس گزارش آر تی، گالانت در این خصوص گفت: این یک معامله خوب است و این وظیفه ماست که اسرا و به عنوان وزیر دفاع (جنگ) و نخست وزیر را بازگردانیم.

گالانت گفت که او علناً از این معامله تمجید نکرد تا هزینه آن افزایش پیدا نکند. وزیر جنگ اسرائیل در جلسه کابینه صهیونیستی اعلام کرد که این فرصتی برای تل آویو است تا اسرای خود را بازگرداند.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که گالانت قویاً از این توافق حمایت و اشاره کرد که در جلسه کابینه نظامی پیشنهاد مصر تصویب شد. او تأیید کرد که این طرح مورد حمایت همه اعضای کابینه جنگ، از جمله روسای تشکیلات دفاعی قرار گرفته است.

او توضیح داد که نتانیاهو در ابتدا ملاحظات خود را ابراز کرد، اما این پیشنهاد در نهایت تصویب شد. رسانه‌ها گزارش دادند که در جلسه کابینه که پس از جلسه شورای جنگ برگزار شد، نتانیاهو و روسای تشکیلات دفاعی تصمیم گرفتند از ترس افشای اطلاعاتی که به مذاکرات آسیب می‌زند، آن را به اعضای کابینه توسعه یافته ارائه نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • آمریکا در حال بررسی پاسخ حماس به توافق آتش‌بس است
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای استاندار برای پیگیری بیکاری لرستان
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • موافقت وزیر جنگ صهیونیستی با پیشنهاد مصر برای آتش‌بس
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • کابینه جنگ اسرائیل امروز تشکیل جلسه می‌دهد