Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اعلام گمرگ در بازه زمانی 5 ماه اول سال بیش از 13 هزارو 765 تن انواع محصولات بهداشتی با ارزش ده میلیون و598 هزار و620 دلار صادر شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سید روح اله لطیفی سخنگوی گمرک گفت: در ایران انواع مختلفی از محصولات بهداشتی تولید میشود که با توجه به کیفیت بالا و حجم تولیدی که دارند جزو اقلام صادراتی کشور قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از کشور های همسایه و کشورهای دیگر به واردات و خرید انواع محصولات بهداشتی  مشغولند و بعضا در مواردی مانند شامپو، کشورهایی که  اکثرا خود به صورت مستقل دارای صنعت تولید شامپو هستند و محصولات تولیدی آن ها در ایران به فروش می رسد نیز خریدار شامپوی ایرانی هستند.

وی افزود:میزان صادرات این صنعت بزرگ،  در جهان، رقمی حدود 147 میلیارد دلار است که  محصولات آرایشی و بهداشتی، شامپو، صابون ،رنگ مو، روغن های بهداشتی و …. را شامل می شود.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک با تشریح آخرین وضعیت صادرات محصولات بهداشتی کشورمان خاطر نشان کرد: کشورمان در بازه زمانی 5 ماه اول سال جاری اقدام به صادرات بیش از 13 هزارو 765 تن انواع محصولات بهداشتی با ارزش ده میلیون و598 هزار و620 دلار صادر کرده است .

لطیفی در توضیح محصولات بهداشتی صادراتی کشورمان گفت : محصولات آرایشی و بهداشتی دارای انواع مختلفی هستند،  ومحصولات ایرانی صادراتی کشورمان، انواع شامپو، فرآورده های بهداشتی و لوازم آرایش برای  صورت، پوست، ناخن دست وپا، پودرهای بهم فشرده برای مصارف آرایشی، فرآورده های زیبایی وبهداشتی برای مراقبت از پوست و انواع ضد آفتاب، فیکساتور مو،فرآورده های پاک کننده دندان وخمیر دندان، انواع صابون و.. را شامل می شوند .

لطیفی با اشاره به مقاصد محصولات بهداشتی کشورمان افزود : محصولات بهداشتی ایرانی  در 5 ماهه اول سال 99 به 21 کشور جهان صادر شده است  که این کشورها ازقبیل: افغانستان، انگلستان، آلمان، کانادا، اتریش، هنگ کنگ، کویت، عمان ، امارات متحده عربی، روسیه، عراق، بحرین، ترکیه، آذربایجان ، ارمنستان، قزاقستان و... هستند که از این میان مقاصد اصلی 3 کشور افغانستان، عراق وآذربایجان  است .

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گمرک صادرات محصولات آرایشی محصولات بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۳۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، دکتر روستا افزود: این مقدار مواد غذایی غیرقابل‌مصرف با تشدید نظارت‌های امسال توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت میاندوآب از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهری و روستایی توقیف و جمع‌آوری‌شده بودند.

او گفت: این مواد غذایی تاریخ‌گذشته، فاسد و غیرقابل‌مصرف پس از کشف و جمع‌آوری و طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای دادستانی و با حضور نمایندگان سازمان‌های ذی‌ربط امحا و معدوم شد.

روستا با اشاره به بازدیدهای مکرر توسط بازرسان بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، تصریح کرد: کار نظارت بر مراکز عرضه در طول سال همچنان بادقت لازم انجام می‌شود و از مردم نیز درخواست داریم هنگام خرید به شرایط بهداشتی مواد غذایی توجه کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب هم چنین با اشاره به اجرای بازرسی‌های روزانه از مراکز عرضه مواد غذایی، پروتئینی و خوراکی و غیره در سطح شهرستان، گفت: از عموم مردم خواهشمندیم مایحتاج غذایی خود را از مراکز معتبر خریداری کرده و در هنگام خرید مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به برچسب اصالت و سلامت کالا و مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو و نیز پروانه ساخت، مواد تشکیل‌دهنده، تاریخ تولید و انقضا و آدرس محل تولید توجه کنند.

 

دیگر خبرها

  • فرآیند ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی در کارخانه‌های مشهور (فیلم)
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایرانی
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد
  • کشف ۲۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد