Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@20:42:36 GMT

بحران کم آبی، جدی است

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۳۹۸۶

بحران کم آبی، جدی است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که بحران کم آبی، جدی است و باید به فکر تأمین منابع پایدار آبی در استان باشیم، افزود: شیوع بیماری کرونا و حساسیت مردم نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، باعث شد که میزان مصرف آب خانگی در تابستان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، بیش از 30 درصد افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا پورمحمدی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات فضای سبز تبریز، با اشاره به آغاز نهضت توسعه فضای سبز از دو سال گذشته، گفت: خوشبختانه در این دو سال اقدامات بسیار خوبی توسط شهرداری تبریز انجام شده و نقشه‌های مورد نیاز در این بخش، به‌روزرسانی شده است.

وی، بر حفظ باغات و فضاهای سبز در تبریز و سایر شهرهای استان تاکید کرد و اهتمام جدی شهرداری‌ها و دستگاه‌های مسئول را در این زمینه خواستار شد.

وی با تاکید بر حساسیت و تلاش همه دستگاه‌های مسئول برای حفظ فضای سبز و جلوگیری از تغییر کاربری آن‌ها، افزود: در گذشته‌ای نه چندان دور، صدها باغ شناسنامه‌دار در تبریز وجود داشت که بسیاری از آن‌ها در سایه غفلت و بی‌توجهی، نابود شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به طرح شهرداری تبریز برای استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز، اظهار کرد: این طرح، نقش مهمی در کاهش استفاده از منابع آب زیرزمینی مانند قنات‌ها و چاه‌ها خواهد داشت.

وی اضافه کرد: طرح آبیاری فضای سبز با پساب، باید با دقت و توجه ویژه تمامی دستگاه‌های مسئول مورد بررسی قرار گرفته و طرح اجرایی آن تا دو هفته آینده در یک کمیته فنی و اجرایی متشکل از شهرداری، شرکت آب و فاضلاب، شرکت آب منطقه‌ای، استانداری و فرمانداری نهایی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات استان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: 650 میلیون مترمکعب آب در دی ماه امسال از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه منتقل خواهد شد.

پورمحمدی افزود: با انتقال این مقدار آب به دریاچه ارومیه، بخش اعظمی از آب مورد نیاز برای تثبیت و احیای دریاچه، تامین می‌شود و در آینده نه چندان دور، نیاز دریاچه به انتقال پساب، کاهش خواهد یافت.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، شهردار و رئیس شورای شهر تبریز، مدیران عامل شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان نیز در این جلسه به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص حفظ فضای سبز و تمهیدات لازم برای استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز تبریز پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آذربايجان شرقي پروتکل بهداشتی مصرف آب استاندار آذربایجان شرقی شیوع کرونا ویروس انتقال آب منابع آبی آذربایجان شرقی فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۳۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در ابتدای سال شاهد آب‌گیری خوب دریاچه ارومیه هستیم و امیدواریم با برنامه‌ریزی و تدابیر انجام گرفته از سوی ستاد احیای دریاچه ارومیه این آب‌گیری و احیای دریاچه در ایام گرم و کم‌بارش سال نیز ادامه پیدا کند تا شاهد چهره زیبای دریاچه ارومیه باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رسول اصغرزاده در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی ضمن تبریک روز شوراها اظهار کرد: در کنار بارش رحمت الهی شاهد احیای دریاچه ارومیه با تدابیر مسئولان استانی به ویژه شخص استاندار آذربایجان‌غربی به عنوان دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه هستیم.

وی افزود: در ابتدای سال شاهد آب‌گیری خوب دریاچه ارومیه هستیم و امیدواریم با برنامه‌ریزی و تدابیر انجام گرفته از سوی ستاد احیای دریاچه ارومیه این آب‌گیری و احیای دریاچه در ایام گرم و کم بارش سال نیز ادامه پیدا کند تا شاهد چهره زیبای دریاچه ارومیه باشیم و لطف پروردگار متعال شامل حال همه ما شود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه با تشکر از معاونت هماهنگی امور عمرانی و مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی در به سرانجام رساندن موضوع سرمایه‌گذاری شهرستان خوی گفت: با اینکه موضوع سرمایه‌گذاری پروژه آناآتا در شهرستان خوی مربوط به شورای اسلامی شهر ارومیه نمی‌شود اما شاید زحماتی که در طول بیش از ۷۰ روز به سرانجام رسید، نتیجه و خیر و برکات آن شامل حال کل استان آذربایجان‌غربی به ویژه ارومیه شود.

اصغرزاده با بیان اینکه باید سرمایه‌گذاران داخلی را برای کمک حال دولت به میدان بکشیم، تصریح کرد: برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی به حمایت‌های معنوی مسئولان کشوری و استانی به ویژه شخص استاندار نیاز است و از این رو، این موضوع باید در بدنه‌های مدیریتی و دستگاه‌های اجرایی و نیز شهرداری تقویت شود.

وی با بیان اینکه بروکراسی و پروسه‌های اداری موجب فرار سرمایه‌گذاران از شهر ارومیه می‌شوند، عنوان کرد: گاهی مواقع مشاهده می‌شود که سرمایه‌گذاران به خاطر طولانی بودن پروسه اداری و حتی سنگ‌اندازی‌ها و تصمیمات کارشناسی نادرست از سرمایه‌گذاری در شهر ارومیه و حتی استان ناامید می‌شوند و از این رو از استاندار آذربایجان‌غربی خواستار توجه و رفع مشکلات در این حوزه هستیم.

کد خبر 748744

دیگر خبرها

  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع کرمانشاه شد
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • پساب شهری در کرمانشاه جایگزین آب مصرفی صنایع شد
  • اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریالی برای راههای آذربایجان شرقی
  • تخصیص۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار به طرحهای راه آذربایجان شرقی