Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رییس جمهور گفت : نیمی از جمعیت کشور طی ماه های اخیر دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده اند ، از مردم می‌خواهیم همکاری‌ها را افزایش دهند تا از این شرایط عبور کنیم.
به گزارش خبرگزاری آریا، حسن روحانی در جلسه ستاد ملی کرونا گفت: در سال 60 شش ماهه اول مردم مشکلات بسیار زیادی روبه رو بودند از داستان هفتم تیر تا شهدای حزب جمهوری اسلامی تا شهادت رئیس جمهور و نخست وزیر در هشتم شهریور ماه، تقریبا ماه‌های بسیار سختی را در سال 60 علاوه بر توطئه تروریستی که منافقین و امثال آن‌ها در کشور داشته اند، سپری کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با افرادی که در تهران ماسک نزنند، برخورد می شود
وی گفت: از ابتدای جنگ یعنی سال 59 تا آخر آن زمان هر چند عملیات‌های متعددی انجام داده بودیم و موفقیت‌های نسبی هم به دست آورده بودیم، این مهمترین عملیات ما (عملیات شکست حصر آبادان) از آغاز جنگ تحمیلی بود یعنی یک سال از جنگ گذشته از پایان شهریور 59 و وارد مهرماه شده ایم و پنجم مهرماه بسیار برای ما مهم بود و یک روحیه نشاط و امیدی را برای ما ایجاد کرد.
آقای روحانی با اشاره به آن دوران ادامه داد: غم و اندوه ما را برطرف کرد و قدرت جمهوری اسلامی ایران را نشان داد و این که امام (ره) فرمودند حصر آبادان باید شکسته شود و این فرمان امام (ره) عملیاتی شد.
رئیس جمهور افزود: عملیات بسیار مهمی در پنجم مهرماه آن دوران انجام شد، بسیار مهم بود از سپاه و ارتش تشکر می‌کنم از همان زمان لشکر خراسان هم به لشکر پیروز خراسان معروف شد سپاه خراسان نقش بسیار مهمی را داشت.
آقای روحانی با اشاره به این که تا امروز هفت ماه از مقابله با ویروس کرونا عبور کرده ایم، افزود: یعنی هفت ماه از پایان بهمن تا پایان شهریور گذشته است و وارد ماه هشتم شده ایم.
آقای رئیس جمهور ادامه داد: در طول هفت ماه گذشته می‌خواهم به کادر درمان، مدافعان سلامت و عزیزانی که فداکاری و ایثار کرده اند برای مقابله با ویروس کرونا و مردم بزرگوار ایران به خاطر همکاری و هماهنگی آن‌ها تبریک بگویم.
آقای روحانی گفت: برای هماهنگی مقابله با ویروس کرونا از جمله در مراسم عزاداری‌ها، مدرسه دانش آموزان، بازار و هر موردی دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت کردند و استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و کاهش سفر را در این ایام داشتیم و البته ممکن است عده‌ای مراعات نکرده باشند، اما براساس آمار، آمار خوشحال ناکننده مشاهده می‌کنیم، می‌گویند 48 درصد یا 53 درصد شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند هرچند کم است و ما می‌خواهیم بالای 90 درصد شاهد آمار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جانب مردم باشیم.
رئیس جمهور گفت: نیمی از جمعیت و بیش از نیمی از جمعیت همراه بودند و همکاری کردند، از مردم می‌خواهیم که این همکاری‌ها را افزایش دهند تا این که ما از این مراحل عبور کنیم.
آقای روحانی با اشاره به شیوع ویروس کرونا افزود: این ویروس یک خطرناک، همه گیر و غافلگیر کننده‌ای بود، آغاز این بیماری که شروع شد در دی ماه سال گذشته و در دنیا کمتر فکر می‌کردند که همه گیر شود و اعلام نمی‌کردند در کشور چین، می‌گفتند در یک شهر یا یک استانی در این کشور مشکلی پیش آمده است، قرنطینه می‌شود و اصلاح و درمان خواهد شد و کسی این فکر را نمی‌کرد که این بیماری همه گیر شود.
رئیس جمهور تصریح کرد: اخبار‌هایی که در دنیا بیان می‌شد درباره چین و ووهان و اقدامات آن‌ها برای جلوگیری و پیشگیری از این بیماری بود که به گوش می‌رسید.

انتقاد کنندگان از نحوه مقابله با ویروس کرونا، دچار سوء مدیریت شدند
رئیس جمهوری در ادامه سخنان خود در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به همه گیر بودن این ویروس و گسترش آن در تمام نقاط جهان گفت: انتقاد کنندگان از نحوه مقابله با ویروس کرونا، دچار سوء مدیریت شدند.
روحانی با اشاره به ناتوانی برخی از دولت‌هایی که از دیگران در زمینه مقابله و مهار این ویروس انتقاد می‌کردند، افزود: اروپا فقط در ابتدا این بیماری را توصیف می‌کرد و گوینده‌های آن‌ها نقایص کشور‌های مبتلا را تنها بیان می‌کردند که چرا این کار را انجام ندادند و چرا در ایران کار به این صورت پیش می‌رود.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه انتقاد کنندگان از نحوه مقابله با ویروس کرونا در ایران خود دچار سردرگمی سوء مدیریت در برخورد با این ویروس شدند، گفت: زمانی که آن‌ها به انتقاد سرگرم بودند یک مرتبه متوجه شدند که سیل این ویروس نیز گریبان آن‌ها را نیز گرفته است و این بیماری همه کشور‌های آن‌ها را فرا گرفت و همه نقد‌هایی که می‌کردند، ناگهان خاموش شد.
آقای روحانی با اشاره به مشکلات عدیده کشور‌های غربی و امریکا از ویروس کرونا که باعث شد صف‌های طولانی در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها برای مواد غذایی و شوینده‌ها ایجاد شود، افزود: آن‌هایی که برای دیگران داستان سرایی می‌کردند در خصوص ویروس کرونا دیگر لازم شد دیگران برای آن‌ها داستان سرایی کنند.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه هیچ قاره‌ای از وجود این ویروس مصون نماند، گفت: تصوری که جامعه علمی و پزشکی ما در سطح جهان نسبت به این بیماری داشت مداوم تغییر کرد و برخی تایید شد و برخی با گذشت زمان رد شد.
آقای روحانی با اشاره به نظراتی در خصوص این بیماری که عده‌ای معتقد بودند این بیماری به زودی از بین خواهد رفت و عده‌ای دیگر فکر می‌کردند که این بیماری مقطعی است و با گرم شدن هوا از بین می‌رود، گفت: با گرم شدن هوا مشاهده شد که نه تنها تاثیری در نابودی این ویروس ندارد بلکه در گرم‌ترین نقطه نیز این بیماری اوج گرفت و این تفکر هم تفکر نادرستی بود.
رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه در ادامه تعدادی دارو نیز در این زمینه معرفی شد از سوی مراکز پزشکی جهان و تبلیغاتی که در این زمینه برای خرید آن صورت گرفت، گفت: تا امروز یک درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده است.
آقای روحانی گفت: تصور می‌شد هر جا این بیماری وارد شد و عده‌ای را نیز مبتلا کرد دیگر سراغ مردم آن شهر نمی‌رود یا تصور می‌شد که اگر کسی یکبار دچار این بیماری شد دیگر برای یکسال و دو سال مصون خواهد بود که هم در عمل دیدیم که اینطوری نیست.
رئیس جمهور افزود: برخی از تصوراتی که نسبت به این بیماری انجام می‌گرفت تثبیت شد از جمله رعایت فاصله گذاری، زدن ماسک، شستن دست ها.

آمریکا در برابر ملت ایران زانو خواهد زد
رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود گفت: منشاء تمام مشکلات مردم از صهیونیزم، ارتجاع و از تندرو‌های آمریکاست و امروز فرمانده این کار نیز در آمریکاست و علیه مردم ایران جنایت می‌کند.
حسن روحانی گفت: شکی ندارم که دولت آمریکا روزی تسلیم خواهد شد و من تردید ندارم آمریکا روزی زانو خواهد زد و در برابر ملت ایران و من شکی ندارم ملت ایران پیروز خواهد بود همان طور که در عملیات ثامن الائمه چهل سال پیش حصر آبادان را شکست و ملت ایران این حصر را هم شکست خواهد داد.
رئیس جمهور گفت: آن حصر را صدام درست کرده بود و این حصر را ترامپ درست کرده است و این را هم ملت ما بدون تردید خواهد شکست و عبور خواهیم کرد از این مسئله.
رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به عزاداری‌های ماه صفر گفت: همان گونه که قبلا تاکید شده است راهپیمایی اربعین امسال نداریم، سفر به عراق امسال نداریم به دلیل این که مقامات عراقی رسما اعلام کردند که نمی‌توانند پذیرای زائران باشند.
آقای روحانی گفت: راهپیمایی نمادین در شهر‌ها نداریم و مقام معظم رهبری با یک بیان خیلی روشن و صریحی فرمودند در خانه‌ها عزاداری کنیم و اگر در حسینیه و تکایا هست با تمام شیوه نامه‌های بهداشتی صورت گیرد، اما بازهم درخواست ما این است که صدا و سیما، بخش مجازی و همه آن‌هایی که در فضای مجازی فعالند بتوانند جبران کنند.
وی افزود: همه تلاش کنند این عزاداری ایام اربعین و روز‌های پایانی ماه صفر را به دل مردم و خانه‌های مردم بیاورند، و مردم بتوانند با رعایت همه شیوه نامه‌های بهداشتی عزاداری‌های خود را برای سالار شهیدان و آخر ماه صفر برای امام حسن مجبتی (ع) و پیامبر عظیم الشان (ص) و برای امام هشتم علی ابن موسی رضا انجام بدهند.

هر کسی می‌خواهد نفرین کند آدرسش کاخ سفید است
رئیس جمهور با گلایه از اینکه برخی‌ها به دلیل مسائل باندی و جناحی بابت مشکلات مردم آدرس غلط می‌دهند، گفت: اگر کسی می‌خواهد لعن و نفرین کند آدرسش کاخ در واشنگتن است، کسی به آن‌ها آدرس غلط ندهد.
روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به مصوبات جدید این ستاد افزود: امروز تصویب کردیم که استاندار‌ها در ستاد‌های استانی مقابله با کرونا بتوانند به صورت یک هفته‌ای برخی فعالیت‌ها را محدود یا تعطیل کنند؛ از جمله فعالیت‌های آموزشی، مراکز تحقیقی، تالار‌های پذیرایی، آرایشگاه ها، مصلی‌ها و مراسم‌های اجتماعی و فرهنگی در یک لیست به استاندار‌ها ارائه شده است که بتوانند درباره آن‌ها تصمیم گیری کنند.
رئیس جمهور گفت: اگر استانداران ضروری دیدند که هر کدام از این فعالیت‌ها برای یک هفته تعطیل شود باید پیشنهاد خودشان را به کمیته امنیتی اجتماعی وزارت کشور و همچنین کمیته بهداشتی بدهند و در نهایت با تایید دکتر رحمانی فضلی و دکتر نمکی هر جا تایید شد برای یک هفته مقررات اجرا می‌شود برای آنکه بتوانیم از شرایط سختی که امروز با آن روبرو هستیم فاصله بگیریم.
آقای روحانی با اشاره به اینکه بار سنگین بر روی اعضای بهداشت و درمان کشور است تاکید کرد: اولویت دولت است که برای دارو و درمان و نیازمندی‌های بهداشت و درمان اقدام کنند.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آمریکایی‌ها اخیراً اعلام کرده اند ده‌ها میلیارد دلار به ایران لطمه زده ایم خاطر نشان کرد: در سه سال گذشته آمریکایی‌ها حداقل 150 میلیارد دلار به کشور لطمه زده اند.
آقای روحانی با اشاره به اقدامات آمریکا از جمله تحریم‌های غلط، ضد انسانی و اقدامات تروریستی گفت: آمریکایی‌ها جلوی دارو، درمان و مواد غذایی را گرفته اند؛ هیچ وقت با این توحش کاخ سفید را ندیده بود و آن‌ها به این مسئله افتخار هم می‌کنند؛ آقایی که اسمش وزیر خارجه است، اما در واقع وزیر جنایت است گفت آمریکا 70 هزار میلیارد از منابع ایران را گرفتیم و نگذاشتیم در اختیار ایران قرار بگیرد. در واقع آن‌ها به دشمنی و ضربه زدن به ملت ایران افتخار می‌کنند.
رئیس جمهور افزود: چند وقت دیگر هم ممکن است ببینیم که آمدند و افتخار کردند به اینکه ایران داشت 5 میلیارد دلار از صندوق آی ام اف می‌گرفت و ما مانع آن شدیم.
آقای روحانی در ادامه تاکید کرد: اگر کسی می‌خواهد لعن و نفرین کند، آدرسش کاخ سفید در واشنگتن است؛ کسی به خاطر مسائل جناحی و باندی به آن‌ها آدرس غلط ندهد؛ آن‌ها که داخل کاخ سفید هستند این جنایت‌ها را علیه مردم ایران روا داشته اند.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مردم ایران دربرابر این فشار‌ها مقاومت کرده اند افزود: مردم در برابر این قلدور‌ها خم نشدند، اما به هر حال آثار سوء و سختی‌ها وجود دارد. مردم باید در این سال‌ها زندگی خیلی راحت تری می‌داشتند، اجناس باید به مراتب ارزان‌تر و نرخ دلار در قیمت معقول خودش بود؛ تمام این جنایات پای کاخ سفید است.
آقای روحانی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به عهد خودش وفادار بوده و یکجانبه در برابر همه قلدوری‌ها ایستاده است و این چیزی نیست که ما امروز بگوییم بلکه دنیا این را می‌گوید؛ ما یک زمانی حرف حقی می‌زدیم، اما فقط دو سه کشور از ما حمایت می‌کردند، اما حالا فقط دو سه کشور از آمریکا حمایت می‌کنند؛ حدود 185 کشور دنیا از ما حمایت می‌کنند.
رئیس جمهور با اشاره به نطق سران کشور‌ها در سازمان ملل اظهار داشت: به جز چند کشور هر کس در سازمان ملل صحبت کرد از ایران حمایت کرد و می‌گوید کار آمریکا غلط بوده است.

تشدید نظارت و مقررات برای استفاده از ماسک در تهران بزرگ
رئیس جمهور از تصمیم کمیته‌های امنیتی اجتماعی و بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا برای تشدید نظارت بر مقررات به منظور استفاده از ماسک در تهران بزرگ خبرداد.
حسن روحانی در ادامه اظهاراتش در این ستاد تاکید کرد: ناچاریم به مردم عزیز بگوییم که باید مقررات و نظارت‌ها را تشدید کنیم و سازمان صدا و سیما، فضای مجازی، مدارس، علما و بزرگان باید فرهنگ سازی برای استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را توسعه دهند.
رئیس جمهور گفت: برای اعمال مقررات، پنج شنبه گذشته در کمیته‌های امنیتی اجتماعی و بهداشتی ستاد مقابله با کرونا خواستیم که فعلا برای تدوین این مقررات در تهران بزرگ برنامه ریزی کنند تا از کسانی که ماسک نمی‌زنند به سادگی عبور نکنیم و کسانی که خدماتی ارایه می‌دهند به افرادی که ماسک نمی‌زنند خدمات ندهند.
آقای روحانی تاکید کرد: افرادی که خدمات ارایه می‌کنند مانند رانندگان تاکسی و اتوبوس، ادارات، بانک ها، فروشندگان در پاساژ‌ها موظفند از ارایه خدمات به افرادی که ماسک ندارند بپرهیزند و اگر خدمات دهندگان این دستورالعمل را مراعات نکنند با آنان برخورد می‌شود.
رئیس جمهور گفت: مقرر شد که در کمیته‌های امنیتی، اجتماعی و بهداشتی چارچوب این مقررات را مشخص کنند.
آقای روحانی افزود: همچنین مقرر شد برای برخورد با کسانی که دستورالعمل‌های بهداشتی را مراعات نمی‌کنند برنامه ریزی و نحوه برخورد با آنان مشخص شود.
رئیس جمهور گفت: ابزار و وسایل کافی برای تشخیص اینکه چه کسانی که معابر عمومی ماسک نمی‌زنند در اختیار داریم برای این افراد نیز نوعی مجازات تعیین می‌شود.
آقای روحانی افزود: این موضوع نیز در جلسه پنج شنبه آخر این هفته با حضور روسای کمیته‌های ذیربط بررسی و به جلسه شنبه آینده ستاد ملی مقابله با کرونا ارایه و تصویب می‌شود تا در آینده آن را در تهران بزرگ اجرا کنیم که اگر موثر بود برای شهر‌های دیگر نیز اجرا کنیم.
رئیس جمهور گفت: البته به این علت است که در دیگر کشور‌های دنیا نیز مجبور شدند با افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد کنند.
آقای روحانی افزود: البته این فقط برای استفاده از ماسک است و ممکن است در آینده برای رفتار‌های دیگر نیز بررسی و اعمال شود.
رئیس جمهور در بخش دیگری از اظهاراتش رعایت اصول بهداشتی را مقدم بر درمان دانست و تاکید کرد: ما باید در برخی مسایل اقدامات فعال تری کنیم؛ نخست رعایت کافی اصول بهداشتی از جانب مردم است، زیرا به محض آنکه مردم فکر می‌کنند بیماری کاهش یافته است دوباره اصول بهداشتی را کنار می‌گذارند و گرفتار می‌شویم.
آقای روحانی گفت: در برخی کشور‌های اروپایی بیماری کنترل و حتی در برخی موارد مهار شد، اما پرواز‌ها را کنار گذاشتند و دو سه هفته نگذشت که دوباره بیماری اوج گرفت.
رئیس جمهور کاهش نظارت‌ها را از دیگر مسایلی دانست که سبب بروز مشکل می‌شود.
آقای روحانی افزود: البته در گزارش‌های امروز داشتیم که وزارت بهداشت به خوبی نظارت می‌کند چنانچه بیش از دو هزار و 200 مدرسه که ادامه فعالیت آن اشکال داشت به مدت یک هفته تعطیل کرد تا بررسی شود، این برای ما اهمیت دارد.
رئیس جمهور اقدامات ناکافی را سبب افزایش مشکلات دانست و گفت: برخی در مرحله تست بیماری خوب عمل می‌کنند، اما در مرحله قرنطینه شل می‌شوند و به جای 14 روز استراحت یک هفته در منزل می‌مانند که این سبب بروز مشکل و ابتلای دیگران می‌شود.
آقای روحانی افزود: در گذشته اعلام می‌شد که فقط افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای مبتلا می‌شوند، اما اخیرا اعلام می‌کنند که حتی جوانان را هم مبتلا می‌کنند ضمن اینکه ذکر نمی‌شد کسانی که مبتلا شدند، دوباره مبتلا می‌شوند. اما وزیر بهداشت اعلام کرد 14 درصد از بیماران بستری کنونی قبلا نیز مبتلا بودند که این رقم بالایی است.
رئیس جمهور تاکید کرد: کسانی که قبلا مبتلا به کرونا بوده اند فکر نکنند که در امان هستند چنین امانی به کسی داده نمی‌شود و باید به اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ادامه دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مردم همکاری دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا آقای روحانی با اشاره مقابله با ویروس کرونا شیوه نامه های بهداشتی بهداشتی را رعایت آقای روحانی کنند رئیس جمهور استفاده از ماسک آقای روحانی گفت شود رئیس جمهور رئیس جمهور گفت رئیس جمهور رئیس جمهور کسی می خواهد ملت ایران کاخ سفید یک هفته همه گیر کشور ها عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۴۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور

به گزارش تابناک، دکتر محمد مخبر عصر امروز(شنبه) در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشورهای آفریقایی و بویژه بورکینافاسو گسترش دهد.
معاون اول رییس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال ۲۰۲۳ و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.
دکتر مخبر با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار میدهد.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی از مهمترین ملزومات در این زمینه است.
نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندیها و تجربیات ایران در عرصه های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.
وی با ابراز خرسندی از پیشرفت ها و دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • دیدار بایدن و اردوغان به تعویق افتاد
  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود
  • اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • گزارش| سفر رئیسی به سریلانکا؛ نمایش اقتدار مهندسی ایرانی