Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

عبدالناصر همتی  از تعیین تکلیف کالاهای دپوشده در گمرک خبر داد و گفت: امروز با آقای دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برای بازدید از گمرکات شهید رجایی آمدیم و قطعاً اطلاعات سایر بنادر از جمله بندر امام و شهید بهشتی را نیز در اختیار داریم.

وی با بیان اینکه "هدف اصلی ما تعیین تکلیف کالاهای دپوشده در گمرک است"، افزود: دو سه نوع کالا در گمرکات داریم که شامل کالای اساسی و مواد اولیه و قطعات خط تولید و سایر کالاهاست؛ آنچه برای کشور مهم است کالاهای اساسی و مواد اولیه‌ کارخانجات است که برای تولید بسیار اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌کل بانک مرکزی تصریح کرد: امروز تصمیمات خوب و مهمی گرفتیم؛ بانک مرکزی آمادگی خود را برای ترخیص کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانجات اعلام کرد البته از چند روز قبل نیز برنامه‌ریزی جدی انجام دادیم که کالاهایی که در گمرکات هستند ترخیص شوند و کارخانجات دچار مشکل نشوند.

همتی تأکید کرد: بنابراین تصمیم این شد که واردکنندگان کالاهایی که الآن در گمرک هستند (شامل مواد اولیه و قطعات خط تولید) اگر ثبت‌سفارش‌هایشان را به بانک مرکزی اعلام کنند، بانک مرکزی ظرف 24 ساعت تخصیص را انجام می‌دهد و می‌توانند کالاها را از گمرک خارج کنند.

وی همچنین به تصمیم مهم بانک مرکزی درباره ترخیص کالاهای اساسی اشاره کرد و گفت: در مورد کالاهای اساسی نیز اعلام کردیم اگر هنوز واردکنندگان‌کالاهایی که با ارز 4200تومانی وارد شده‌اند، مشکل تأمین ارز دارند به بانک مرکزی مراجعه کنند و براساس روش تعهدی این تعهد را به آنها می‌دهیم که ظرف 3 ماه آینده ارزشان را تأمین کنیم چون تأمین و انتقال ارز زمان می‌برد، ولی با این روش واردکنندگان کالاهای اساسی نیز می‌توانند کالای خود را ترخیص کنند.

رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد: با تصمیماتی که امروز گرفتیم و بانک مرکزی نیز فرایند اجرایی آنها را به‌طور جد از این هفته شروع خواهد کرد در خصوص کالاهای اساسی و مواد اولیه و قطعات کارخانجات مشکلی نخواهیم داشت و تمام کالاهای گمرکات را می‌توانیم ترخیص کنیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: گمرک کالاهای اساسی بانک مرکزی بانک مرکزی کالاهای اساسی گمرک کالاهای اساسی و مواد اولیه بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۴۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در سردخانه‌های استان ذخیره‌ شده است.

سید عماد شاهرخی امروز (۱۶ اردیبهشت ماه) در جلسه تنظیم بازار استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه سال گذشته بویژه در روزهای پایانی سال نه‌تنها کمبودی در زمینه تامین کالاهای اساسی نداشتیم بلکه در بعضی کالاها مانند مرغ مازاد نیاز استان هم تولید داشتیم، اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه تا کنون دو میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است که پیش‌بینی می‌کنیم به چهار میلیون قطعه برسد که ۳۰  درصد نیاز استان است.

وی به موجودی کالاهای اساسی هم اشاره کرد و افزود: اکنون ۱۹۸۴ تن برنج، ۴۲۴ تن شکر، ۲۰ تن گوشت قرمز منجمد، ۱۵۰۰ تن گوشت مرغ منجمد، ۱۳ هزار تن ذرت وارداتی، ۲۴۰۰ جو وارداتی، ۵۰۰۰ تن کنجاله سویا وارداتی و ۶۲ هزار تن گندم موجودی کالاهای اساسی استان است.

شاهرخی بیان کرد: فروردین ماه امسال 8۷۱۷ بازرسی از نان و سایر اقلام در استان انجام و منجر به تشکیل ۸۶۰ پرونده شده است.

به گفته او، ارزش ریالی تخلفات انجام‌شده دو میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جنجال هوخشتره و چاپ پول؛ شاخص محرمانه تورم را چه عددی حساب کرد؟
  • قیمت کالاهای اساسی؛ گوشت چند شد؟ +جدول
  • «همتی» برای چاپ پول نیست! | آمارهای واقعی از وضعیت پولی کشور
  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم/ گزارش وزیر نفت از سود ۱۲ همتی پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به دلیل زیان‌ده بودن رایگان واگذار شود/ اعلام خبر کاهش نرخ رشد پول از ۳۳ به ۱۶ درصد از سوی رئیس بانک مرکزی
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • واکنش همتی به اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه فروردین از سوی بانک مرکزی
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • افشاگری ترسناک همتی از نرخ تورم بانک مرکزی در فروردین ۱۴۰۲!
  • افشاگری همتی از نرخ تورم بانک مرکزی/ همتی: تورم فروردین ۱۴۰۲ «۶۳ درصد» بوده است/ پشت‌پرده گرانی ارز هم مشخص شد
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است