Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:34:58 GMT

نجار: قانون مدیریت بحران کشور به روزرسانی شد

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۴۸۵۰

نجار: قانون مدیریت بحران کشور به روزرسانی شد

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور، این مطلب را اسماعیل نجار در آیین قدردانی از اعضای کمیته های تدوین اسناد، برنامه ها و آیین نامه های قانون مدیریت بحران کشور عنوان کرد.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع  دبیرخانه تدوین لوایح، آیین نامه ها و تصویب نامه های اجرایی قانون مدیریت بحران کشور در پژوهشکده سوانح طبیعی شکل گرفت و جهت تدوین هریک از اسناد مورد نیاز، اقدام به ایجاد کمیته های تخصصی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: در مجموع ۲۰ کمیته تخصصی متشکل از اساتید و صاحب نظران به منظور تدوین برنامه ها، دستورالعمل ها و آیین نامه های مربوط به قانون مدیریت بحران کشور تشکیل شد.

دبیر ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و عملیان فرماندهی پاسخ به بحران افزود: بر اساس این حکم، تهیه ۲۵ سند مشتمل بر سند راهبرد ملی مدیریت بحران کشور، برنامه‌های ملی کاهش خطر، آمادگی و پاسخ و بازسازی و بازتوانی و دستورالعمل‌ها و آئین نامه‌های مورد نیاز مندرج در قانون در دستور کار پژوهشکده سوانح طبیعی قرار گرفت.

نجار با بیان این مطلب که در راستای بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت علمی کشور بالغ بر ۲۰۰ نفر از اساتید در حوزه‌های تخصصی مرتبط در دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی و علمی کشور شناسایی و به‌ عنوان شورای مشورتی در هر یک از کمیته‌های مرتبط دعوت به همکاری شدند گفت: با توجه به محدودیت زمانی مطرح در متن قانون، ضمن برگزاری منظم جلسات کارشناسی، به استناد بند ت ماده ۱۳ قانون مدیریت بحران، از مدیران و نمایندگان دستگاه‌های موضوع ماده ۲ قانون نیز برای شرکت در جلسات تخصصی کمیته‌ها و همچنین جلسات بحث متمرکز گروهی دعوت به عمل آمد که با مشارکت فعال این عزیزان همراه شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: اکنون با گذشت مدت زمان حدود یک سال از تصویب این قانون با توجه به شرایط ویژه جهانی ناشی از انتشار ویروس کرونا، شاهد نهایی شدن دستورالعمل‌هایی هستیم که نقاط ضعف در قانون قبلی از جمله عدم شفافیت وظایف و نبودن شاخص‌های عملکردی را هموار ساخته است.

دبیر ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و عملیان فرماندهی پاسخ به بحران با بیان اینکه قانون جدید مدیریت بحران می‌تواند تاب آوری را در کشور به هنگام وقوع سوانح و بلایا افزایش دهد گفت: اجرایی شدن آئین نامه و دستورالعمل‌ها، به ویژه آن‌هایی که نگاه پیشگیرانه دارند، آمادگی ما را بالا می برند و هزینه‌های ما را در پاسخ به سوانح کاهش می دهند.

پیرو تصویب قانون مدیریت بحران کشور در سال گذشته رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، مدیریت تدوین تمامی لوایح، آیین نامه های اجرایی و تصویب نامه های قانون مدیریت بحران کشور را با هماهنگی سازمان های اجرایی مربوطه به پژوهشکده سوانح طبیعی واگذار کرده بود.

سند راهبرد ملی مدیریت بحران، گزارش پشتیبان سند ملی در مدیریت بحران، برنامه ملی کاهش خطر حوادث و سوانح، گزارش پشتیبان برنامه ملی کاهش خطر حوادث و سوانح، راهنمای تدوین برنامه استانی کاهش خطر حوادث و سوانح، برنامه ملی آمادگی و پاسخ، راهنمای تدوین برنامه استانی آمادگی و پاسخ، برنامه ملی بازسازی و بازتوانی، برنامه جامع آموزش مدیریت بحران، آیین‌نامه چگونگی نقش‌آفرینی نیروهای مسلح در حوادث و سوانح، آیین‌نامه جذب، هدایت و توزیع کمک‌های خارجی، آئین‌نامه اجرایی فداکار خدمت، آئین‌نامه اجرایی نگهداری، حمل، مصرف و ایمنی مواد خطرناک، آئین‌نامه نظام پایش و ارزیابی مدیریت بحران، آئین‌نامه نحوه تأمین، نگهداری و هماهنگی تجهیزات و ماشین‌آلات در مدیریت بحران، آئین‌نامه جذب، هدایت و توزیع کمک‌های داخلی، آئین‌نامه اجرایی توسعه بیمه اموال دستگاه‌های موضوع ماده (۲) قانون مدیریت بحران، آئین‌نامه سازماندهی و استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی، نیروهای داوطلب و بخش خصوصی در مدیریت بحران، آئین‌نامه مدیریت رسانه در بحران، آئین‌نامه اجرایی قانون، آئین‌نامه مالی قانون، دستورالعمل تهیه پیوست کاهش خطر، ضوابط و استانداردهای تهیه اطلس مخاطرات طبیعی، ساختار سازمانی استانی و شهرستانی، استانداردهای سازمان‌های امدادی و خدمات امدادرسانی در سطح کشور از جمله اسناد ذکر شده در قانون جدید مدیریت بحران هستند.

سازمان مدیریت بحران کشور یک سازمان هماهنگ کننده، سیاستگذار، هدایت کننده و نظارت کننده بر ایجاد آمادگی و مقابله در مقابل انواع حوادث است.

برچسب‌ها اسماعیل نجار سازمان مدیریت بحران کشور قانون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسماعیل نجار سازمان مدیریت بحران کشور قانون اسماعیل نجار سازمان مدیریت بحران کشور قانون اخبار کنکور سازمان مدیریت بحران کشور قانون مدیریت بحران کشور آئین نامه اجرایی دستورالعمل ها حوادث و سوانح آیین نامه ها برنامه ملی کاهش خطر کمیته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۴۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: جلوگیری از وارد آمدن خسارات جدی سیلاب، زلزله و آتش‌سوزی را با توجه به جغرافیای کوهستانی ایلام در دستور کار داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ با استقبال معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد استان شد.

سعید هژبری، معاون عمرانی استاندار ایلام در خصوص اهداف این سفر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازدید از مسیل‌هایی که در سیل‌های سال گذشته مورد آسیب قرار گرفته، بررسی صداهای زیرسطحی شهر سرابله، بازدید از وضعیت ساخت‌وسازهای غیر ایمن و سازه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و پیشگیری از بحران در حوزه حریق و آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع از بخش‌های مختلف این سفر است.

وی افزود: ادای احترام به شهدای گمنام، دیدار با استاندار ایلام، سفر به شهرستان بدره و بازدید از تونل کبیرکوه از دیگر بخش‌های این سفر است.

محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در جمع خبرنگاران پیشگیری از حوادث غیرمترقبه را از موضوعاتی دانست که در این سفر مورد توجه قرار دارد. وی اضافه کرد: اقداماتی که موجب خواهد شد از خسارات جدی در زمینه‌های سیلاب، زلزله و آتش‌سوزی با توجه به جغرافیای کوهستانی استان ایلام جلوگیری شود را در این سفر در دستور کار داریم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: در این سفر از چند مسیر رودخانه‌ای و گذرگاه آبی در سطح استان ایلام مانند گذرگاه مرکزی شهر ایلام بازدید خواهد شد.

نامی بازدید از شهر سرابله و مناطقی که در استان نیاز به بررسی در راستای مدیریت بحران دارد را از دیگر برنامه‌های سفر به استان ایلام عنوان کرد.

کد خبر 747759

دیگر خبرها

  • هزینه ۲۰ هزار میلیاردی برای پاکسازی مسیل‌ها از نخاله‌ها
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه
  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند
  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت ایران
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت کشور