Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: در شش ماهه امسال 1500 درخواست سرمایه گذاری در استان داشته‌ایم که 670 فقره آن به صدور مجوز منجر شده است.

هدایت حاتمی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که امروز(پنجم مهر) برگزار شد، بااشاره به شیب نزولی نرخ بیکاری استان طی چندسال اخیر، اظهار کرد: سال 1396 نرخ بیکاری استان حدود 22 درصد بود که رقمی بسیار بالا، کمرشکن و آزار دهنده محسوب می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از همان زمان با طرحی ضربتی و با افقی بلندمدت برنامه‌های مدونی را برای نجات همه بخش‌های اقتصادی استان در دستور کار قرار دادیم و با پیشبرد همین برنامه‌ها توانستیم نرخ بیکاری استان را 6.1 درصد کاهش دهیم.

معاون استانداری کرمانشاه تصریح کرد: علیرغم این کاهش نرخ بیکاری، کماکان رتبه اول بیکاری کشور هستیم که نشان می‌دهد باید تلاش زیادی انجام دهیم تا امسال مُهر رتبه اول بیکاری از پیشانی استان برداشته شود.

وی اضافه کرد: البته هرچه پیش می‌رویم، کار سخت‌تر و فضا رقابتی‌تر می‌شود و به لایه‌های فشرده‌تر کار می‌رسیم که باید با هوشمندی بتوانیم مشکلات را کنار بزنیم.

حاتمی اعلام کرد: با این وجود، مهمترین راه حل جهت کاهش نرخ بیکاری استان را جذب سرمایه گذار می‌دانیم و در این راستا برای امسال جذب 20 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری را هدفگذاری کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: طبق سند اشتغال استان برنامه داریم که هر ساله سه درصد از نرخ بیکاری استان را کاهش دهیم و باتوجه به ظرفیت هایی که در حوزه های صنعت، کشاورزی و گردشگری داریم، این برنامه قابل تحقق خواهد بود و فقط باید این ظرفیت‌ها را شکوفا کنیم.

معاون استانداری کرمانشاه در ادامه به مهمترین اولویت‌های استان در حوزه اشتغال هم اشاره ای کرد و گفت: یکی از این اولویت‌های مهم حفظ واحدهای تولیدی موجود استان است تا بتوانیم اشتغالی که اکنون در آنها وجود دارد را حفظ کنیم و نگذاریم از دور خارج شوند، چرا که بازگرداندن یک واحد تولیدی راکد و از دور خارج شده بسیار سخت خواهد بود.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر بدنبال این هستیم که از واحدهای تولیدی استان حمایت‌هایی داشته باشیم و آنها را تشویق کنیم که برای توسعه واحدهای تولیدی خود اقدام کنند تا زمینه اشتغالزایی جدیدی در آنها فراهم شود.

حاتمی اولویت سوم استان در حوزه اشتغال را ایجاد جبهه هایی جدید برای جذب سرمایه گذاری اعلام کرد و گفت: طراحی نظام یکپارچه صدور مجوزهای سرمایه گذاری در قالب یک سامانه طی سال گذشته باعث سرعت بخشی به فرآیند رسیدگی به درخواست های صدور مجوز برای سرمایه گذاری در استان شد.

وی تصریح کرد: براین اساس، از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه 1500 درخواست سرمایه گذاری در استان در این سامانه ثبت شده که تاکنون 670 فقره آن منجربه صدور جواز سرمایه گذاری شده است.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه بااشاره به تلاش‌هایی که توسط همه دستگاه‌های اجرایی ذیربط استان طی چندسال اخیر برای کاهش نرخ بیکاری صورت گرفته، عنوان کرد: کاهش نرخ بیکاری که در این مدت داشته ایم، نشان می‌دهد که در مسیر درستی قرار داریم.     

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری كرمانشاه نرخ بیکاری سرمايه گذاري استانی اقتصادی استانداری کرمانشاه نرخ بیکاری استان کاهش نرخ بیکاری سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه

ناصر حسینی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر هیچ روستای بالای ۲۰ خانواری که جزو تعهدات گازرسانی شرکت گاز در استان باشد، فاقد گاز نیست، گفت : سال گذشته به ۲۳۱ روستای استان گازرسانی شد و در حال حاضر بیش از ۲۲۵۰ روستای استان از نعمت گاز برخوردارند که تعدادی از این روستا‌ها خارج از تعهد شرکت گاز بودند، اما در مسیر خطوط گازرسانی قرار داشته و به آنها گازرسانی شده است.

وی ادامه داد: امسال برنامه داریم سراغ روستا‌های پراکنده در سطح استان برویم که زیر ۲۰ خانوار و بعضا زیر پنج خانوار هستند و هزینه گازرسانی به این روستا‌ها گاهی تا چهار برابر سرانه مصوب است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه ۵۰ روستا شناسایی شده که گازرسانی به آنها در دستور کار است، تاکید کرد: رساندن گاز به این روستا‌ها همین امسال آغاز می‌شود و در سال جاری نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی معتقد است، با توجه به پراکندگی و همچنین صعب‌العبور بودن برخی از این روستا‌ها و اینکه سرانه گازرسانی به هر یک از آنها متفاوت است، اعتباری که برای اجرای این پروژه‌ها مورد نیاز است هنوز به طور دقیق مشخص نیست.

حسینی ضریب نفوذ گاز در روستا‌های استان را ۹۶ درصد اعلام کرد که با گازرسانی به روستا‌های پراکنده‌ای که باقی مانده، این ضریب نفوذ افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه عمده روستا‌هایی که امسال گازرسانی خواهند شد را مربوط به بخش «سرفیروزآباد» کرمانشاه و همچنین برخی روستا‌های منطقه اورامانات اعلام کرد.

حسینی با بیان اینکه امسال گازرسانی به واحد‌های تولیدی و صنعتی را نیز در دستور کار داریم، خاطرنشان کرد: تعداد این واحد‌ها به تقاضای صاحبان واحد‌های تولیدی و صنعتی بستگی دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • بازگشایی گردنه تته بعد از پنج ماه
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • هدف گذاری برای پوشش دو برابری اتصال به فیبر نوری
  • سومین درخواست وزارت ارتباطات برای رفع فیلترگوگل‌پلی/ رونمایی ماهواره‌های جدید تا یکی دو ماه دیگر
  • درخواست مجدد برای بازگشایی گوگل پلی توسط وزارت ارتباطات
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد