Web Analytics Made Easy - Statcounter

­به گزارش ایرنا، سید علیرضا مروجی روز شنبه در دیدار با امام‌جمعه کاشان افزود: در زمان حاضر با موج پاییزه بیماری کووید- ۱۹ مواجه شدیم، روند بیماری به شدت افزایشی شده و در ۱۰ روز گذشته شمار بیماران سه برابر رشد کرده است.

وی ابتلا به کرونا را دارای ۲ مرحله ویروسی و التهابی برشمرد و بیان کرد: بیماران به طور معمول با تاخیر مراجعه می‌کنند یا پس از عبور از مرحله ویروسی فکر می‌کنند، بهبود یافتند؛ در حالی که در مرحله التهابی قرار دارند که کنترل آن بسیار مشکل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان اضافه کرد: کادر درمانی از اسفند سال گذشته مقابل بیماری کرونا ایستاد و دوران تثبیت این بیماری را هم اداره کرد، اکنون با موج پاییزه این بیماری روبه‌رو شده است.

وی تصریح کرد: فعالیت شبانه‌روزی کادر درمان افزون بر خستگی جسمی، خستگی فکری و روانی را به دنبال دارد که چاره‌ای نیست و همه پای کار ایستادند اما انصاف اقتضا می‌کند که به هر شکل ممکن به دنبال کاهش تولید این بیماری باشیم.

مروجی اضافه کرد: کادر بهداشت و درمان نگران هستند زیرا تلاش‌هایی که برای کاهش بیماری و قطع زنجیره انتقال آن در منطقه انجام می‌دهند، مانند سایر کارهای تیمی نیازمند کمک و همراهی همه مسئولان است و اگر این اقدام به هنگام انجام  نشود، چه بسا در آینده شاهد اتفاق‌های ناخوشایندی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه حضور در هر نوع مکان‌ تجمع و دورهمی‌ ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ را افزایش می‌دهد، اظهارداشت: برای کاهش ورودی بیماران در منطقه نیاز است، اقدام‌های بهداشتی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان انجام می‌شود از سوی همه مدیران و مسئولان دستگاه‌ها مورد حمایت قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تشکیل شورا یا ستادی ویژه برای تصمیم‌گیری‌های قاطعانه در مورد بیماری کووید- ۱۹ در این منطقه را خواستار شد و بیان کرد: نگرانی مردم از بیماری کرونا موجب است که برخی بیماران خاص مانند دیابتی، قلبی، فشار خون و دیالیزی از مراجعه به هنگام به بیمارستان‌ها خودداری کنند.

به گفته وی مراجعه نکردن به هنگام این دسته از بیماران موجب کنترل نشدن بیماری آنها و در نتیجه افزایش مرگ و میر در منطقه می‌شود.

مروجی افزود: مقرر شده است که ۱۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی‌ خصوصی و دولتی منطقه کاشان به بیماران کرونایی اختصاص یابد و اگر نیاز به ارجاع به بیمارستان شهید بهشتی بود با هماهنگی ستاد هدایت انجام شود.

۶۰ درصد دستورالعمل‌های بهداشتی در مکان‌های عمومی اجرا می‌شود

رئیس شبکه بهداشت شهرستان کاشان نیز در این دیدار گفت: زمانی می‌توانیم در برابر شیوع ویروس کرونا موفق شویم که این بیماران را زودهنگام شناسایی و نسبت به جداسازی آنها اقدام کنیم.

مسعود دهقانی افزود: رعایت بیش از ۹۰ درصد از دستورالعمل‌های بهداشتی از دیگر مواردی است که جامعه را در برابر خطرهای ناشی از شیوع ویروس کرونا در امان نگه خواهد داشت.

به گفته وی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مکان‌های عمومی کاشان هم اکنون کمتر از ۶۰ درصد است که علت آن نبود عوامل بازدارنده برای این مهم به شمار می‌رود.

دهقانی مشارکت بسیج برای غربالگری کرونا و همکاری دستگاه‌های اجرایی و اصناف برای تامین خودرو به منظور مقابله با بیماری کووید- ۱۹ در منطقه را بسیار ضروری دانست و گفت: به علت افزایش قیمت خودروها، آژانس‌ها حاضر به همکاری به علت نگرانی از ابتلا به بیماری و همچنین کاهش قیمت قراردادها نیستند.   

وی با اشاره به اینکه بیماری کووید- ۱۹ ورشکستگی بهداشت را نیز به همراه داشته است، اضافه کرد: بیماران قلبی و عروقی یا مبتلا به فشار خون که نیازمند مراقبت‌های ویژه هستند، به بیمارستان‌ها مراجعه نمی‌کنند و خدمات به بانوان باردار نیز به علت بیم از مبتلا شدن به کرونا به نصف کاهش یافته است.

مراجع تقلید برای شکستن زنجیره انتقال کرونا ورود کنند

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان و امام‌جمعه کاشان نیز در ادامه اظهار داشت: اراده‌ای در مرحله نخست شیوع کووید- ۱۹ برای مقابله با این بیماری وجود داشت و همه رسانه‌ها منجمله در مصاحبه با بیماران و کادر درمان وارد میدان مبارزه شدند و پخش این مصاحبه‌ها در کاهش بیماری بسیار تاثیرگذار بود.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی با تاکید بر لزوم تلاش بیش از پیش رسانه‌ها در این مرحله افزود: نباید تنها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مسئول سلامت مردم بدانیم، بلکه  همه باید هم‌نوا و با عزم جدی برای کاهش بیماری کووید- ۱۹ بکوشیم.

وی تاکید کرد: بیماری‌های واگیردار مانند ویروس منحوس کرونا مذهب، دین و مرز نمی‌شناسد و باید برای مردم تبیین شود تا از تجمع خودداری کنند؛ همان گونه که رهبری معظم انقلاب ضمن رعایت این نکته مهم، بارها بر آن تاکید فرمودند اما با تاسف چنین تبلیغاتی در کشور پررنگ نیست.

سلیمانی در ادامه از سخنرانان و همه کسانی که دارای نفوذ کلام معنوی و مذهبی در جامعه هستند، منجمله مراجع تقلید درخواست کرد در این بخش ورود کنند تا زنجیزه انتقال این ویروس منحوس هرچه زودتر شکسته شود.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به بیشتر کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

۴۳۹ هزار و ۸۸۲ نفر در کشور تا کنون به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این میان ۳۶۹ هزار و ۸۴۲ نفر بهبود یافتند و ۲۵ هزار و ۲۲۲ نفر فوت کردند.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا عباس علی سلیمانی امام جمعه کاشان اصفهان کاشان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا امام جمعه کاشان اصفهان کاشان بهداشت و سلامت ویروس کرونا امام جمعه کاشان اصفهان کاشان بهداشت و سلامت اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیماری کووید ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۵۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران

«شکاف کام و لب» یک نقص خلقتی است که معمولاً در دوران جنینی در طول تشکیل صورت نوزاد رخ می‌دهد. این شکاف می‌تواند از کنار کام تا لب بروز کند و در برخی موارد تا پایین گوش نیز گسترش یابد.

عبدالجلیل کلانتر هرمزی، فوق تخصص جراحی پلاستیک با اشاره به قابل اصلاح بودن شکاف لب و کام اظهار کرد: این عارضه یک ناهنجاری هنگام تولد است، در کشورهای پیشرفته آمار ابتلا به آن به ازای هر ۷۰۰ نفر یه مورد است اما این آمار در کشور ما به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد مبتلا به شکاف لب است.

وی افزود: این ناهنجاری می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که یکی از آن ها ژنتیکی است که از طریق ژن منتقل می‌شود، همچنین مصرف بعضی از داروهای خواب‌آور، ضد تشنج و آرامبخش‌ها توسط مادر، در مدت زندگی جنینی بویژه در سه ماه نخست می‌تواند موجب این عارضه شود.

هرمزی ادامه داد: بعضی از عفونت‌های ویروسی مثل سرخک، سرخچه و اوریون می‌تواند موجب شکاف لب و کام باشد، همچنین مصرف سیگار و الکل نیز از عوامل دیگر این عارضه شناخته می‌شوند.

وی گفت: شکاف لب و کام بیش از ۱۰۰ نوع وجود دارد و بسته به عامل بیماری‌زا و میزان اثر و زمان تاثیر آن در جنین می‌تواند تنوع ایجاد کند.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک گفت: اگر جنینی با این عارضه متولد شود با توجه به شدت، بیماری‌های همراه و نوع بیماری شکاف لب، درمان‌های متفاوتی تجویز می‌شود که مهم‌ترین آن ها جراحی است. درمان‌های مراقبتی، روانکاوی، روانشناسی، مددکاری‌ اجتماعی، مراقبت‌های برای شیرخوردن، بهداشت و عفونت‌های زخم نیز از دیگر مراحل درمان است.

وی افزود: در صورتی که شکاف لب و کام لب پیچیده نباشد معمولاً زیر ۵ ماهگی و ترجیحا ۳ تا ۴ ماهگی عمل جراحی امن و خوبی برای بیمار انجام خواهد شد که در ۹۰ درصد موارد به جراحی تکمیلی نیازی نیست.

منبع: آنا

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد