Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد تب دنگی می‌تواند در برابر بیماری کووید-۱۹ مصونیت ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، محققان در مطالعه ای که به تحلیل شیوع کروناویروس در برزیل پرداخته بودند، دریافتند: بین گسترش کروناویروس و شیوع پیشین بیماری تب دنگی ارتباط وجود دارد به گونه ای که قرار گرفتن در معرض این بیماری می تواند در برابر کووید-۱۹ مصونیت ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بررسی آمده است: نقاطی در برزیل که میزان پایینتری از شیوع کروناویروس و رشد کندتری از موارد ابتلا را تجربه کرده اند پیش از این شاهد شیوع شدید بیماری تب دنگی بوده اند.

به گفته محققان در صورت اثبات صحت این یافته می توان گفت که عفونت تب دنگی یا مصون سازی با واکسن موثر و ایمن بیماری تب دنگی می تواند میزانی از حفاظت ایمنی در برابر کروناویروس ایجاد کند.

محققان اظهار داشتند که نتایج بدست آمده بسیار جالب توجه است زیرا مطالعات قبلی نشان داده است در خون افرادی که آنتی بادی تب دنگی وجود دارد ممکن است به اشتباه وجود آنتی بادی های بیماری کووید-۱۹ نشان داده شود حتی اگر هرگز به ویروس کرونا آلوده نشده باشند.

به گزارش ژاپن تودی، به گفته محققان این نشان می دهد تعامل ایمونولوژیکی بین دو ویروس وجود دارد که پیش از این پیش بینی نشده بود زیرا این دو ویروس از خانواده های کاملا متفاوتی هستند هرچند لازم است تحقیقات بیشتری در این رابطه به منظور تایید این ارتباط انجام گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برزيل تب دنگی کروناویروس کووید 19 کرونا در جهان کووید ۱۹ تب دنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۵۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این راهکارها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، حکیم حسین خیراندیش گفت: فراموشی برشی معمولا برای همه پیش می آید، مثلا گاهی اسم یا آدرس یا تلفن فراموش می شود.

او ادامه داد: اما اگر کسی می ترسد مبتلا به آلزایمر شود یعنی میزان سردی در مغز افزایش پیدا کرده است. خوردن شربت عسل آب زعفرانی، ترک سردی شبانگاه، استشمام عطر، دود اسپند صبح و شب توصیه می شود. شب ها هم بهتر است شام را سردی نخورند.

کد خبر 849354 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها طب سنتی خبر مهم بیماری - آلزایمر بیماری - بیمارستان تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • با این راهکارها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: ارتباط بین روده و مغز!
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: کاوش در ارتباط بین روده و مغز!
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند