Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: نیروهای آمریکایی که در سوریه به صورت غیرقانونی حضور دارند، بطورآشکار ثروت های طبیعی ملت این کشور را غارت می کنند.  

معاون وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه نیروهای آمریکایی منطقه الطنف سوریه را اشغال کرده اند، خاطرنشان کرد: سرقت منابع نفتی سوریه غیرقابل قبول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: روسیه با آمریکا برای حل و فصل این وضعیت در تماس است. مسکو از کانال های نظامی و دیپلماتیک برای انتقال موضع خود به طرف آمریکایی و آگاهی از رویکردهای این کشور استفاده می کند.  

مقام های روسیه بارها از حضور نیروهای آمریکایی در سوریه انتقاد کرده و آن را غیرقانونی و مصداق بارز اشغال خوانده اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در این باره با انتقاد از حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در خاک سوریه به رغم مخالفت دمشق و تایید نشدن آن از سوی شورای امنیت گفته است: نیروهای آمریکایی در سوریه بارها از مبارزه و سرکوب تروریست ها خودداری کرده اند و با این کار جان تروریست ها را نجات دادند.

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه پهپادهای تجسسی روسیه عکس هایی گرفته اند که تروریست ها را در حال فرار از سوریه به عراق نشان می دهد، گفت: نظامیان روس این موارد را به شرکای آمریکایی گزارش دادند و مسیر حرکت تروریست ها را به طرف آمریکایی گفته بودند، اما آنها (آمریکایی ها) هیچ عکس العملی نشان ندادند در نتیجه تروریست ها موفق به فرار شدند.

وی با طرح این پرسش که چرا نظامیان آمریکایی این گونه رفتار می کنند، اظهار کرد: زیرا آنها فکر می کنند که می توان از این تروریست ها برای مبارزه با حکومت بشار اسد در سوریه استفاده کرد.

رئیس جمهوری روسیه هشدار داد این گونه اقدامات طرف آمریکایی بسیار خطرناک است و برای آنها نیز تهدیدآفرین خواهد بود.

وزیر امور خارجه روسیه نیز در این رابطه اعلام کرد: ادامه حضور نظامی غیرقانونی آمریکا در سوریه برای یکپارچگی این کشور خطرناک است.

سرگئی لاوروف خاطرنشان کرد: حضور نظامی آمریکا در سوریه پس از شکست گروه تروریستی داعش، در روند حل و فصل سیاسی مسائل این کشور اخلال ایجاد کرده و وحدت و یکپارچگی آن را زیر سوال برده است.

وزیر خارجه روسیه گفت: دولت سوریه تا مدت زمان محدودی می تواند حضور نیروهای آمریکایی در این کشور را به بهانه مبارزه با تروریسم تحمل کند.
وی افزود: تلاش های طرف آمریکایی برای ادامه حضور نظامی در سوریه پس از سرکوبی و شکست کامل داعش قابل توجیه نیست؛ حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در سوریه در عمل مانعی در پیشبرد روند حل و فصل سیاسی مسائل این کشور می شود و وحدت و یکپارچگی سوریه را زیر سوال می برد.

برچسب‌ها روسیه سرگئی لاوروف دمشق ایالات متحده آمریکا ولادیمیر پوتین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه سرگئی لاوروف دمشق ایالات متحده آمریکا ولادیمیر پوتین روسیه سرگئی لاوروف دمشق ایالات متحده آمریکا ولادیمیر پوتین اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۵۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا

وزیر کشور نیجر با بیان اینکه این کشور در حال برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا است، ابراز تمایل کرد که در حوزه خرید تسلیحات و آموزش نظامی با روسیه همکاری کند.

به گزارش ایسنا، «محمد تومبا» وزیر کشور «نیجر» گفت این کشور در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی است و در همین راستا یک مقام ارشد نظامی آمریکا به‌زودی به نیجر سفر خواهد کرد.

وزیر کشور نیجر به خبرنگاران گفت: «ما همچنان در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی از نیجر هستیم. فکر می‌کنم به‌زودی یک ژنرال آمریکایی برای رایزنی درباره برنامه خروج (سربازان آمریکا) به نیجر سفر خواهد کرد.»

علاوه بر این، وزیر کشور نیجر گفت این کشور مایل است در حوزه آموزش نیروهای محلی با مسکو همکاری کرده و از روسیه سلاح خریداری کند.

تومبا در این باره گفت: «همکاری ما با روسیه در حوزه آموزش نظامی است که برای مبارزه با تروریسم ضروری است. ما می‌خواهیم سربازانمان کار با سلاح و نبرد را توسط نیروهای روسیه آموزش ببینند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا