Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی جشنواره نمایش‌نامه خوانی دانشگاهی تئاتر دفاع مقدس، چهارمین دوره این رویداد به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، در فرهنگسرای نیاوران با حضور احد جاودانی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان تهران، شهرام صمدی نیا مسئول بسیج هنرمندان، محمدعلی کیانی مدیر کل همکاری های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور، علیرضا جعفری مرام معاون هنری فرهنسگرای نیاوران و ایرج افشاری اصل نماینده سازمان حفظ و نشر دفاع مقدس و با تقدیر از رشادت های فردوس حاجیان جانباز هشت سال دفاع مقدس و نیز ۱۳ گروه شرکت کننده در جشنواره به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل ارشاد استان تهران ضمن تشکر از دبیر و عوامل اجرایی این جشنواره برای برگزاری چنین رخدادی گفت: این روزها با وجود ویروس کرونا، جلسات و برنامه های زیادی در چنین ایامی مثل هفته دفاع مقدس در سطح کشور با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در حال برگزاری است که نشان از اهمیت موضوع دفاع مقدس دارد. 
احد جاودانی، در ادامه افزود: در دوران دفاع مقدس همه اقوام و عقاید در کنار یکدیگر قرار گرفتند تا از آب و خاک و باورهای این مرز بوم دفاع کنند از این رو شما هنرمندان عزیز باید با خلق آثار هنری ارزشمند این حماسه را پر رنگ تر و این دفاع را زیباتر از همیشه نشان دهید.
در بخشی از این مراسم حلما شکری کوچکترین شاهنامه خوان کشور و گروه ارایه تکه‌های نمایشی را اجرا کردند.

محمدعلی کیانی، مدیر کل همکاری های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان ارتباطات اسلامی، نیز در سخنانش وعده داد از ظرفیت هنرمندانی که در این جشنواره برگزیده شدند در آغاز چهل سالگی دفاع مقدس از سوی رایزن های فرهنگی ایران در خارج از کشور استفاده ویژه ای خواهد شد. 
در پایان مراسم میرعلیرضا دریابیگی دبیر جشنواره با تشکر از عوامل ستادی و فرهنگسرای نیاوران گزارشی از روند برگزاری چهارمین جشنواره نمایش نامه خوانی تئاتر دفاع مقدس ارائه کرد.
دریابیگی اظهار داشت: برگزاری جشنواره در روزهای همه گیر شدن بیماری کرونا تجربه ای بسیار سخت بود. حضور گروه‌های شرکت کننده در این دوره جهادگرانه بود چون در چنین شرایطی با رعایت پروتکل های بهداشتی در طول تمرین  توانستند کارهای خود را برای اجرا آماده کنند. امیدوارم با قولی که اتحادیه تولیدکنندگان صنف پوشاک برای حمایت از گروههای نمایشی  دادند بتوانیم گوشه ایی از زحمات آنها را جبران کنیم.
در پایان مراسم از گروه‌های نمایشی حاضر در جشنواره تقدیر شد و معاونت هنری سینمایی بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس از جانباز هشت سال دفاع مقدس فردوس حاجیان و میر علیرضا دریابیگی  تقدیر به عمل آورد.
همچنین پیام فردوس حاجیان از جانبازان دفاع مقدس  که به خاطر شرایط بیماری و آثار جراحت شیمیایی  از هشت سال دفاع مقدس نتوانست در مراسم حضور داشته باشد نیز قرائت شد.
در بخشی از این پیام آمده بود: از اینکه دست اندرکاران جشنواره در دل بحران ناشی از شیوع کروناویروس تمام سعی خود را کرده اند تا یاد کهنه سربازان وطن را گرامی بدارند به سهم خود به عنوان عضو کوچکی از این قافله سپاسگزارم. نمایش آرش شهر سوخته بخش طبی چهار روایت دردناک مصدومان بمباران شیمایی و قربانیان سلاح کشتار جمعی است که اینجانب یکی از قربانیان همین سلاح اهرِمن نهاد هستم و به دلیل شدت بیماری اخیر و هشت ماه توقف در قرنطبنه علی‌رغم میل و رغبت نتوانستم خودم را به جشنواره برسانم، طی ساعت‌ها تمرین و کارگردانی از طریق واتس آپ و تلاش بی وقفه و بی امان مقداد کامیاب اسلامی چه در تمرینات مداوم در مقام بازیگر اصلی و چه در ساماندهی گروه منسجم به همراه بازیگران آهنگسازان، نوازندگان و طراحان اثر را به این نقطه ای رساند که دیدید. اینجانب به سهم خودم از تمامی هنرمندان که در این اثر  مشارکت داشته اند سپاسگزاری کرده و امیدوارم پس از عبور از بحران کرونا ویروس به اجرای عملی و صحنه ای اثر بیندیشیم.
چهارمین جشنواره نمایشنامه خوانی دفاع مقدس، همزمان با فرا رسیدن چهلمین سالروز آغاز هشت‌سال دفاع مقدس  در سه بخش نمایشنامه‌خوانی، داستان کوتاه، مطبوعات و رسانه از ۲۹شهریور ماه تا ۳مهرماه ۱۳۹۹ در سالن گوشه و خلیج فارس فرهنگ‌سرای نیاوران تهران با توجه به دستورالعمل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برگزار شد.

برچسب‌ها فرهنگسرای نیاوران دفاع مقدس تئاتر دفاع مقدس هفته دفاع مقدس نمایش نمایشنامه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگسرای نیاوران دفاع مقدس تئاتر دفاع مقدس هفته دفاع مقدس نمایش نمایشنامه فرهنگسرای نیاوران دفاع مقدس تئاتر دفاع مقدس هفته دفاع مقدس نمایش نمایشنامه اخبار کنکور هشت سال دفاع مقدس مدیر کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۶۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست منطقه‌ای واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به منظور برنامه ریزی برگزاری چهارمین جشنواره امامت و مهدویت، با حضور مدیرعامل موسسه امامت و مهدویت و با حضور واحد‌های دانشگاهی این استان به میزبانی دانشگاه آزاد دماوند برگزار شد.

به منظور حضور در این نشست سید جواد جعفری مدیرعامل موسسه امامت و مهدویت و دیگر همراهان در مزار شهدای گمنام واحد دماوند حضور یافته و در طلیعه برگزاری جلسات هماهنگی چهارمین جشنواره امامت و مهدویت با آرمان‌های بلند شهدای انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

در ابتدای این نشست سید جواد جعفری مدیرعامل موسسه امامت و مهدویت؛ با تاکید بر این که باید شاکر و قدردان خداوند باشیم که در زمانه‌ای بسر می‌بریم که نظام جمهوری اسلامی ایران حاکم است گفت: ما در این نظام مقدس فرصت پیدا کرده ایم که در ساحت مقدس دانشگاه خدمت کنیم.

دبیر جشنواره امامت و مهدویت افزود: ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است و این خدمت در ادامه مسیر انبیا قرار دارد که به خدمتگزاران حوزه فرهنگ سپرده شده است.

وی با بیان اینکه خدمت در عرصه فرهنگ امامت و مهدویت و اهل بیت پیامبر نعمتی است که خداوند به ما ارزانی داشته است اظهار کرد: خدا را شاکریم که در این مسیر دوستان خوب وهمدلی داریم واین همدلی را می‌شود در نشست‌های منطقه‌ای جشنواره علمی فرهنگی وهنری امامت ومهدویت که به میزبانی واحد دماوند و با حضور فرهیختگان برگزار می‌شود به وضوح مشاهده کرد.

در ادامه این نشست پیام دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مورد تبادل نظر قرار گرفت و نسبت به چگونگی اجرایی شدن مفاهیم زیارت جامعه کبیره از طریق تولید آثار فرهنگی وهنری تصمیمات لازم اتخاذ شد.

هم چنین در این نشست هریک از واحد‌های دانشگاهی استان تهران گزارشی از دوره سوم جشنواره را ارائه کردند.

در ادامه اولین نشست منطقه‌ای برنامه ریزی چهارمین دوره جشنواره علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت، در خصوص بعضی از عناوین جشنواره تجدید نظر صورت گرفت و در بعضی عناوین نیز در بین واحد‌ها جابجایی صورت گرفت.

هم چنین در مقرر شد شاخص‌های فنی تولید پوستر جشنواره تدوین و به دبیرخانه‌های جشنواره ابلاغ شود.

واحد‌های دماوند، تهران مرکزی، اسلامشهر، ورامین، استاد فرشچیان، علوم و تحقیقات، علوم پزشکی، پرند، تهران جنوب، تهران شرق، تهران شمال و یادگار امام واحد‌های دانشگاهی منطقه یک چهارمین جشنواره امامت و مهدویت را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تماشاگر یک کنسرت ویژه در فرهنگسرای نیاوران باشید
  • دفاع بذرپاش از وعده ۴ میلیون مسکن رئیسی
  • اعلام آمادگی دفتر موسیقی برای همکاری با فضای دانشگاهی کشور
  • چهارمین حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه رژیم صهیونیستی
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر و مباهات کشور هستند