Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@16:24:56 GMT

وزیر خارجه عراق با ظریف دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۶۱۳۷

وزیر خارجه عراق با ظریف دیدار کرد

وزیر خارجه عراق دقایقی پیش در تهران با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد و به گفت‌وگو نشست.

به گزارش مشرق، فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق که به منظور رایزنی و گفت‌وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) به تهران سفر کرد،‌ دقایقی پیش با حضور در محل وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و به گفت‌وگو پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این از سفر امروز (شنبه) فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق به جمهوری اسلامی ایران و دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه خبر داد و گفت: وزیر امور خارجه عراق در این سفر با دیگر مقامات کشورمان نیز دیدارهایی خواهد داشت.

ببینید: عکس/ دیدار وزیر امور خارجه عراق با ظریف

وزیر خارجه عراق پیش از این در گفت‌وگویی درباره رابطه با ایران عنوان کرده بود که کشورش بر اصل توازن در روابط تکیه می‌کند. بغداد در سایه وجود منافع جغرافیایی و اقتصادی با کشورهای همسایه از جمله ایران، منافع امنیتی و سیاسی نیز با ایالات متحده آمریکا دارد. لذا باید تلاش کند که اختلاف بین تهران و واشنگتن بر عرصه داخلی عراق تاثیر نداشته باشد.

فؤاد حسین افزود: ما تلاش می‌کنیم تا سیاست خارجی مبتنی بر شفافیت با کشور همسایه خود ایران و همپیمان آمریکایی خود داشته باشیم.

این نخستین سفر دوجانبه فؤاد حسین به ایران پس از تصدی این سمت است. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز تیر ماه سال جاری در سفری از قبل تنظیم‌ شده به بغداد و سپس اربیل سفر کرد و با مقامات عراق و اقلیم کردستان ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای را مورد گفت‌وگو قرار داد.

پس از این سفر نیز مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق به تهران آمد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین محمد جواد ظریف مصطفی الکاظمی فواد حسین وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا وزیر امور خارجه عراق جمهوری اسلامی ایران فؤاد حسین گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۶۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با سفیر ایران در لبنان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد. 

وزیر امور خارجه تاکید کرد: به نظر می‌رسد کشور‌های منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیانهشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: همه خدمه کشتیِ توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد