Web Analytics Made Easy - Statcounter

چارت ایران سایت آموزش بورس از مقدماتی تا پیشرفته رایگان است.

به گزارش ایسنا،بنابراعلام چارت ایران، سایت آموزش بورس رایگان بیل گیتس با گذشت سالها کارهایی را انجام داده است که هر سرمایه گذار باهوش باید انجام دهد - او تنوع را پیشه خود کرده است. وی حدود ۴۰ میلیارد دلار از سهام مایکروسافت را فروخته و ۳۰ میلیارد دلار نیز به خیریه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس او برای ثروتمند شدن چه کار کرده است؟ در این مقاله به سه راهکار مهم توسط بیل گیتس در مدیریت سرمایه می پردازیم.

۱. تنوع سهام. اولین قانون کنترل ریسک و اطمینان از اینکه پول خود را در بورس از دست نمی دهید، تنوع است. این مسئله همیشه به شدت بر آن تاکید شده است، اما هنوز هم افرادی را می بینیم که در پرتفوی سهام خود تنها روی یک یا دو سهم متمرکز شده اند.

این مورد اغلب برای کارمندانی است که سهام شرکت خود را طی سالهای متمادی خریداری کرده اند. صاحبان مشاغل کوچک حتی بیشتر مقصر هستند. اغلب بزرگترین دارایی آنها تجارت و کسب و کار آنهاست.

حتی برای صاحب خشکشویی، مراکز فست فود یا یک فروشنده املاک و مستغلات لازم است که بتوانند یک پرتفوی سرمایه گذاری ایجاد کند که در صورت از بین رفتن مشاغل آنها، تمام سرمایه خود را از دست ندهند. فقط حدود ۱۵% از ثروت بیل گیتس در سهام مایکروسافت سرمایه گذاری شده است.

اگر مایکروسافت قرار باشد فردا فروشگاه را ببندد، سبک زندگی بیل گیتس تحت تأثیر قرار نمی گیرد. او باز هم ثروتمند خواهد ماند. بسیاری از صاحبان شرکت ها نمی توانند این ادعا را داشته باشند.

۲. برای مدیریت پول خود یک متخصص سرمایه گذاری استخدام کنید. آقای گیتس کامپیوتر و نرم افزار را می شناسد. او باهوش و زرنگ است و می داند که تخصص سرمایه گذاری بورس ندارد.

بیل گیتس در سال ۱۹۹۴ میشل لارسون را استخدام کرد و دریافت که اگر قصد دارد به تنوع سازی بپردازد، باید شخصی را که یک سرمایه گذار متخصص است برای مدیریت سرمایه خود استخدام کند. ثروت گیتس از ۵ میلیارد دلار هنگامی که لارسون را استخدام کرد به ۸۲ میلیارد دلار تا به امروز رسید.

۳. روی آنچه لذت می برید و در آن بهترین هستید، متمرکز شوید. از آنجا که بیل گیتس و خانمش فردی دارند که می توانند به او در مدیریت پول خود اعتماد کند، آنها کارها و علایق خود را دنبال کنند.

مدیریت سرمایه گذاری های مربوط به خانه توجه افراد را از انجام کارهایی که به آن علاقه دارند سلب می کند. علاوه بر این، تعداد کمی از افراد در سرمایه گذاری تخصص دارند. به همین دلیل ارزش آن را دارد که الگوی گیتس را دنبال کنید.

هر معامله گر حرفه ای و مبتدی در سرمایه گذاری در بورس برای تحلیل بهتر سهام به خصوص برای تحلیل بنیادی سهام، به مجموعه ای از اطلاعات طبقه بندی شده شرکت ها احتیاج دارد.

در همین راستا سایت کدال که یک سایت سایت بومی است، این اطلاعات را به صورت لحظه ای و دوره ای در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد. در این مقاله به موارد کاربرد این سایت می پردازیم.

اخبار و اطلاعات مهم شرکت ها در سایت کدال

هر زمان اتفاق خاصی در شرکت های بورس رخ دهد، آنها می بایست این اتفاقات و اخبار را در سایت کدال منتشر کنند. همینطور اطلاعات با اهمیت در مورد سهام شرکت ها در این سایت در دسترس است. از جمله این اطلاعات مهم به شرح زیر است:

گزارش هرگونه معاملات شرکت

سود و زیان شرکت در بازه های زمانی معین

گزارش اتفاقات و تحولات مهم در شرکت

قیمت سهام شرکت

حجم معاملات سهام بورس شرکت در یک روز معاملاتی

لیست سهامداران و سرمایه گذاران بزرگ و شناخته شده شرکت

شرح و بررسی معاملات سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی برای خرید و فروش سهام شرکت

گزارشات مالی شرکت به صورت دوره ای و ماهانه، فصلی، سالانه و غیره

میزان دارایی و نقدینگی شرکت

نوع و میزان تولیدات شرکت در بازه های زمانی معین

ارائه اطلاعات و توضیحات مفید برای سرمایه گذاری

انتشار اخبار هر نوع اتفاقات و فعالیت های مالی و اقتصادی ماهیانه

قیمت به روز شده فروش محصولات تولیدی شرکت

افشای اطلاعات با اهمیت شرکت

میزان فروش محصولات شرکت

ارزش معاملات و میزان سودآوری شرکت

با مراجعه به سایت کدال و در قسمت جستجو می توانید نماد مورد نظر خود را جستجو کرده و تمامی اطلاعات ذکر شده را در مورد آن شرکت و نماد مشاهده کنید. همچنین سایت کدال این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که نمادها و شرکت های مختلف را باهم و در بازه های زمانی مختلف مقایسه کنید.

نمادهای هم گروه در سایت کدال

از دیگر امکانات کدال این است که شما با جستجوی نام یک نماد، سایر نمادهای هم گروه نیز برای شما نمایش داده می شوند تا بتوانید همزمان نماد مورد نظر را با سایر نمادهای هم گروه بررسی و مقایسه نمایید.

به عنوان مثال با جستجوی نمادی از گروه شرکت های خودرو، دیگر نمادهای این گروه نیز نمایش داده می شود که در تصمیم گیری معاملات خود می توانید از آنها بهره بهتری ببرید.

آگهی افزایش سرمایه شرکت ها

از دیگر اطلاعات مهم موجود در سایت کدال در مورد افزایش سرمایه شرکت است که برای ارزیابی سهام شرکت ها در آینده بسیار با اهمیت است. زیرا افزایش سرمایه معمولا برابر است با افزایش تولید، فروش و در نهایت سود بیشتر در شرکت. بنابراین با افزایش سرمایه، ارزش سهام آن شرکت نیز افزایش می یابد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش بورس افزایش سرمایه میلیارد دلار سرمایه گذاری سایت کدال سهام شرکت بیل گیتس شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۶۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی

رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه با رئیس جمهوری سومالی درباره تقویت همکاری‌های امنیتی اطلاعاتی میان دو کشور گفت وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، « ابراهیم کالین» رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه در کاخ ریاست جمهوری سومالی با « حسن شیخ محمود» رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره گسترش همکاری‌های اطلاعاتی امنیتی میان ترکیه و سومالی با او گفت‌وگو کرد.

به نوشته روزنامه سومالی جدید، در این دیدار دو طرف در خصوص تقویت همکاری راهبردی ترکیه - سومالی در زمینه‌های مورد علاقه دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مبارزه با تروریسم بخصوص گروه تروریستی الشباب، افزایش ثبات و امنیت در شاخ آفریقا و گسترش همکاری اقتصادی میان ترکیه و سومالی از دیگر محورهای مورد بحث میان شیخ محمود و کالین بود.

موقعیت راهبردی سومالی و رویای ترکیه برای نفوذ در شاخ آفریقا

 رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه در سفر به موگادیشو با همتای سومالیایی خود دیدار و درخصوص راه‌های تقویت همکاری اطلاعاتی و امنیتی میان دو کشور با وی گفت وگو کرد.

ترکیه در سال 2108 توافقنامه تاسیس یک پایگاه نظامی در سومالی را  با دولت مودگادیشو امضای کرد و 24 فوریه 2024 توافقنامه تقویت همکاری‌های نظامی امنیتی میان ترکیه و سومالی امضاء شد. این توافقنامه شامل برگزاری رزمایش‌های مشترک، تبادل اطلاعات امنیتی و کمک‌های بشردوستانه است.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • رای دادگاه تجدیدنظر به محکومیت کقزوی!
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • زیرمجموعه وسنا و مپنا به فرابورس می آید؟