Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشگاه‌گردان این رویداد هنری، شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا بیان کرد: تمام آنچه یک کهنه سرباز سال‌های دور از خاطرات جنگ با خود دارد، یک قطعه فلز نقره ۳ در ۵ است، با خود اندیشیدیم که اگر مردم دنیا یک پلاک برای صلح داشتند چه می‌شد، از همین رو از هنرمندان سازنده جواهرات دعوت کردیم که صلح را بر گردن‌آویز جنگ مانا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعظم امینی افزود: با توجه به هفته دفاع مقدس و روز جهانی صلح، مجموعه فرهنگی هنری سروناز شیراز نمایشگاه پلاک صلح را با هدف اشاعه فرهنگ و مفاهیم صلح‌طلبانه و نیز تولید آثار هنری با مضمون صلح جهانی برگزار کرده است که نخست در تهران برپا شد و از نیمه مهرماه ۹۹ در شیراز به نمایش در خواهد آمد.

وی، با اشاره به برگزاری این رویداد برای دومین سال پیاپی اظهار داشت: نمایشگاه پلاک صلح سال ۹۸ برای نخستین بار در کشور با حمایت کمیته ملی موزه‌های ایران و موزه صلح تهران همزمان با هفته دفاع مقدس افزون بر نگارخانه سروناز شیراز، در موزه صلح تهران و خانه‌موزه صفوی اصفهان برگزار شد که با استقبال هنرمندان جوان، پیشکسوت و نهادهای نظامی و غیرنظامی همراه بود.

امینی اضافه کرد: نمایشگاه پلاک صلح سال ۹۹ در فراخوانی از همه هنرمندان طراح جواهرات معاصر به منزله سفیران صلح، دعوت کرد تا بر روی پلاک‌های جنگی حرفی از صلح بزنند و آثار خود را در قالب گردن‌آویز ارائه دهند.

عضو فعال ایکوم ایران با بیان اینکه از آثار ارسال‌شده به دبیرخانه این رویداد، ۳۸ اثر توسط ۲ داور هنرمند محسن امینی و امیر نصیری از جواهرسازان معاصر برای نمایش در نمایشگاه انتخاب شد، گفت: از این تعداد ۶ اثر نیز به عنوان برگزیده، شایسته تقدیر شناخته شدند.

وی، همچنین از همکاری کمیته ملی موزه‌های ایران و دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتس جمهوری اسلامی ایران (آجا) سخن گفت و افزود: این آثار برای امرای ارتش، سپاه و نظامیان‌ در خانه‌موزه تیمورتاش در کنار نمایشگاه کتاب و آثار نگارشی مکتوب متعلق به دفاع مقدس به نمایش درآمد و پس از این به مدت یک هفته میهمان شیرازی‌ها خواهد بود.

روز جهانی صلح مصادف با سی و یکم شهریور نخستین روز از هفته دفاع مقدس است.

برچسب‌ها موزه صلح تهران گالری شیراز چهلمین سالگرد دفاع مقدس فارس پروندهٔ خبری چهلمین سال دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موزه صلح تهران گالری شیراز چهلمین سالگرد دفاع مقدس فارس موزه صلح تهران گالری شیراز چهلمین سالگرد دفاع مقدس فارس اخبار کنکور دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۶۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه موزه عبرت ایران در شیراون افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه موزه عبرت ایران همزمان با سالگرد تأسیس وزارت اطلاعات در شیروان افتتاح شد.

نمایشگاه موزه عبرت برای تبیین جنایات ساواک و آشنایی شهروندان با اقدامات غیر انسانی رژیم طاغوت در شیروان برپا می شود. 
 
این نمایشگاه در محل مصلای شیروان از جمعه آماده بازدید شهروندان است.

کد خبر 6095550

دیگر خبرها

  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان
  • نمایشگاه موزه عبرت ایران در شیراون افتتاح شد
  • فراخوان اولین سالانه تبادل عکس ایران منتشر شد
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر
  • پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان اهدا شد
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان