Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-26@05:34:27 GMT

بازار تاب افزایش تولید اوپک را ندارد

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۶۶۶۰

بازار تاب افزایش تولید اوپک را ندارد

یک معامله‌گر نفتی معتقد است که بازارهای جهانی تحمل افزایش تولید اوپک را ندارد.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، مارکو دانند، مدیرعامل شرکت تجارت کالای مرکوریا اعلام کرد: بازارهای جهانی نفت قادر به جذب افزایش تولید برنامه‌ریزی‌شده اعضای اوپک پلاس نخواهند بود، زیرا تقاضا همچنان ضعیف‌تر از حد انتظار است.

وی در مصاحبه‌ای گفت: ذخیره‌سازی نفت خام در ماه سپتامبر در حال افزایش بوده است و اگر اوپک برنامه خود را برای تسهیل کاهش تولید در اوایل سال آینده دنبال کند، انباشت نفت در ماه باقیمانده به اندازه کافی کاهش نخواهد یافت تا بازار به تعادل برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل و مؤسس این شرکت سوئیسی افزود: به این نفت اضافی نیاز نداریم.

دانند تصریح کرد: ذخیره‌سازی جهانی نفت در ماه سپتامبر بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه در روز افزایش یافت، این در حالی است که در سه ماه چهارم به‌طور میانگین حدود یک میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

وی گفت: اکنون شاهد ذخیره‌سازی هنگفت نفت خام در کشتی‌ها و ذخیره‌سازی‌های شناور هستیم.

مدیرعامل مرکوریا افزود: در ماه سپتامبر در حال تکمیل ظرفیت نفتکش‌ها هم به‌عنوان ذخیره‌سازی شناور و هم ذخیره‌سازی در خشکی هستیم. روند برقراری تعادل جهانی کند شده است.

دانند اعلام کرد: اوپک تا حدی در عرضه مازاد کنونی مقصر است، زیرا در ماه اوت آغاز به تسهیل کاهش تولید کرد و روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت به این بازار ضعیف افزود، اعضای این ائتلاف قرار است در تاریخ یکم دسامبر (۱۱ آذرماه) دوباره دیدار کنند و تصمیم بگیرند که آیا از ژانویه ۲۰۲۱ روزانه ۲ میلیون بشکه نفت دیگر به بازار عرضه کنند یا خیر.

وی تأکید کرد: فکر نمی‌کنم بازار بتواند این نفت مازاد را جذب کند.

منبع: شانا

کلیدواژه: اوپک بازار نفت توازن بازار تسهیل کاهش تولید میلیون بشکه ذخیره سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۶۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می رود!

تین نیوز

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران گفت: تایر در بعضی از رینگ ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک ها احتکار می شد که اکنون با تعادل در عرضه و تقاضا ظرف یک ماه آینده این بازار سیاه از بین خواهد رفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جمال میرزایی اظهار داشت: کمبودی در عرضه تایرهایی با رینگ های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایرها به میزان کافی در بازار موجود است.

میرزایی افزود: مشاهده های میدانی نشان می دهد که تقاضا نسبت به رینگ های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایرهای سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل ، انرژی و سایر عوامل و نهاده های تولیدی و براساس اخذ مجوزهای قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۲۸۳۱ تن مرغ در سردخانه‌های مازندران
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • استفاده از بند سنگی‌ها برای ذخیره سازی آب در بم پشت سراوان