Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان با اشاره به روند افزایشی فوتی‌ها و موارد ابتلا به کرونا در استان خوزستان گفت: باید شرایط با جدیت کنترل و تمام شرایطی که مربوط به وضعیت قرمز است، اعمال شود.

غلامرضا شریعتی در حاشیه جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۵ مهرماه) برگزار شد، اظهار کرد: کرونا که در خوزستان کاملا مهار شده بود و آمار مبتلایان به این بیماری رو به کاهش بود، متاسفانه در دو هفته گذشته به سمت افزایش ابتلا حرکت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: البته شیب این افزایش بسیار ملایم است و تند نیست و اگر هم‌اکنون دست به کار شویم و مردم همانند گذشته همراهی و کمک کنند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، می‌توانیم سریع روند را کنترل کنیم.

شریعتی بیان کرد: تعداد فوتی‌ها به نسبت دو هفته گذشته مقداری افزایش یافته است. تعداد بستری‌ها نیز مقداری افزایش یافته است.

وی افزود: باید شرایط با جدیت کنترل و تمام شرایطی که مربوط به وضعیت قرمز است، اعمال شود. همه مکلف و موظف هستند که دستورالعمل‌های شرایط قرمز را رعایت کنند و هیچ کس حق تخطی ندارد.

استاندار خوزستان گفت: امسال مراسم اربعین را نداریم و حتی در سطح شهرها نیز مراسمی نداریم و مطابق نظر مقام معظم رهبری، مراسم اربعین در منازل برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در بهبهان نیز مراسم راهپیمایی در روز شهادت امام رضا برگزار نمی‌شود و همه موارد باید رعایت شود. تجمعات نباید شکل بگیرد؛ باید از مراسم خاکسپاری و عروسی پیشگیری شود و زیارت اهل قبور نیز کنترل و جلوگیری شود.

شریعتی افزود: تمام مقرراتی که مرتبط با شرایط قرمز است باید اعمال شود و با جدیت بتوانیم روند بیماری را کنترل و مدیریت کنیم.

وی با اشاره به مصوبات این جلسه گفت: بنا شد هرس کنوکارپوس‌ها با جدیت و سریع انجام شود زیرا با اولین بارش‌ها در پاییز، معضل بیماری تنفسی ایجاد می‌شود که با هرس درختان قابل کنترل است. امیدواریم این کار با سرعت و جدیت انجام شود تا به صورت جدی آلرژی‌های ناشی از بارش‌های ابتدایی را کنترل کنیم که بنا شد اکیپ‌هایی برای بازدید و نظارت تشکیل شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: همچنین مقرر شد به آموزش و پرورش کمک کنیم تا نظارت جدی‌تری انجام دهد. اگر چه تعداد بیماران دانش‌آموز در خوزستان به علت کنترل‌ها کم بوده است و همگی دانش‌آموزان مبتلا نیز شرایط بهبودی را پیدا کردند و باید مراقبت کنیم.

وی افزود: بنا شد صدا و سیما کمیته فرهنگی و سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی دوباره تبلیغات گسترده‌ای برای استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و عدم حضور در تجمعات انجام دهند تا شرایط را کنترل و مدیریت کنیم و تلاش کنیم که بر کرونا فائق باشیم و تسلیم این بیماری حتی در مقاطع خاص نشویم. ان‌شاءالله با اقدامات لازم، شرایط کنترل شود.

شریعتی گفت: در مناطق حاشیه و کم‌برخوردار شرایط نامناسب‌تر است و باید حتماً بیشتر رعایت شود و بیشتر از ماسک استفاده کنند و دستگاه‌های اجرایی نیز در توزیع ماسک کمک کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس استاندار خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۶۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پژو پارس

در حالی که وزیر صمت شورای رقابت را مسئول افزایش قیمت خودرو دانست، سخنگوی مرکزی ملی رقابت گفت: شورای رقابت هیچ وقت قیمت گذار خودرو نبوده بلکه شورای رقابت صرفاً دستورالعمل را طراحی و آن را ابلاغ می‌کند.

به گزارش خبرانلاین، عباس علی آبادی، وزیر صمت دیروز درکمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خصوص افزایش قیمت پژو پارس گفت: در مورد قیمت پژو پارس هم شورای رقابت مسؤول است و قانونا ما سیاست گذار نیستیم و ما فقط مجری سیاست‌های ابلاغی هستیم.

در حقیقت علی آبادی عملا شورای رقابت را مسئول شرایط ایجاد شده برای متقاضیان پژو پارس در سامانه یکپارچه خودرو عنوان دانست.

این در حالی است که سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی مرکزی ملی رقابت به مهر گفت: شورای رقابت هیچ وقت قیمت گذار خودرو نبوده. بلکه شورای رقابت صرفاً دستورالعمل را طراحی و آن را ابلاغ می‌کند. نهاد‌هایی هم که تنظیم گر فنی هستند بر اساس دستورالعمل و فرمولی که شورای رقابت داده قیمت خودرو را محاسبه و ابلاغ می‌کنند.

وی افزود: اکنون طبق همین روالی که از انتهای سال ۱۴۰۱ وجود داشت، همچنان طبق دستورالعمل شورای رقابت، وزارت صمت قیمت خودرو را محاسبه می‌کند که قیمت تمام شده در سازمان حمایت به عنوان متولی متخصص انجام و ابلاغ می‌شود.

او گفت: ۲ هزار شکایت از خودروسازان بررسی و نتایج آن اعلام شده که بخشی از آن‌ها مربوط به گران فروشی است. شورای رقابت باید به عنوان ناظر بر دستورالعمل به این موضوع ورود کند. نهاد‌های دیگر مانند سازمان حمایت، سامانه ۱۲۴ و تعزیرات هم به موضوع ورود و بررسی کرده اند.

وی تاکید کرد: به اکثر این شکایات رسیدگی و حکم صادر شده. در مراجع قضائی هم همچنان در حال پیگیری است.

دیگر خبرها

  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پژو پارس
  • مدیریت متفاوت در قرمز و آبی‌های اهواز؛ یکی دخالت می‌کند، یکی حمایت!
  • تحقیق جدید: کمبود خواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال