Web Analytics Made Easy - Statcounter

نور محمد فردی روز شنبه در نشست ستاد اربعین استان البرز افزود: شور حسینی همراه با حفظ سلامت مردم در مراسم ایام محرم و صفر در دستور کار است.

وی ادامه داد:  مقام معظم رهبری فرمودند درتمام مناسبات باید مصوبات ستاد ملی کرونا مورد توجه دست اندرکاران قرار گیرد بنابراین همه وظیفه داریم در این خصوص اهتمام لازم را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

  فردی اظهار داشت: هیچ حادثه ای غم انگیزتر از حادثه کربلا نداریم و مردم ما شیعی هستند و محضر حضرت سیدالشهداء (ع ) ارادت ویژه ای دارند ولی امسال  به سبب همه گیری ویروس کرونا و در راستای حفظ جان و سلامت زائران و شهروندان دولت عراق مجوز ورود زائران را به کشورش ممنوع شده است. 

وی افزود: مسوولان عراق به سبب کنترل شیوع ویروس کرونا ورود زائران را به این کشور ممنوع کرده اند در حالی که باید برنامه‌های جایگزین برای این مراسم در استان شکل گیرد.

  معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری البرز گفت: انتظار داریم مردم استان و عزاداران حسینی از رفتن و حرکت به سمت مرزها خودداری کنند چرا که هیچ امکاناتی در این مناطق وجود نداشته و همچنین هیچ ‌گونه خدماتی نیز به آنها ارائه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه کمیته های متولی اربعین در البرز آمادگی لازم را داشته باشند، افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، برنامه‌های فرهنگی و تبلیغات و کارهای عمیق و معرفتی در حوزه اربعین و عاشورا توسط دستگاه‌های فرهنگی در سطح استان برنامه‌ریزی  و از صدا و سیمای استان اطلاع رسانی خواهند شد.

وی ابراز امیدواری کرد که روند اهدای نذورات به شکل کمک‌های مومنانه در ماه صفر از سوی مومنان تداوم یابد، افزود:  باتوجه به بیماری کرونا کمک های مواسات، همدلی و مومنانه به قشر آسیب پذیر انجام شود. 

فردی گفت: موکب داران باید خدمت به مردم را به عنوان هدف اصلی خود دنبال کنند و در این مسیر انسجام داشته باشند و از طرفی با توجه به اینکه خادمین امام حسین(ع) توانمندی انسجام بخشی به نیروی های مردمی را دارند برای انجام خدمت در کنار یکدیگر قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه دستورالعمل برگزاری مراسم ماه محرم و صفر اعلام شده است، افزود: مسوولیت اجرای دستورالعمل مراسم عزاداری ماه محرم و صفر با سازمان تبلیغات اسلامی است که با تشکیل کارگروه برگزاری مراسم عزاداری و مشارکت نمایندگان هیات ها، مداحان، نیروی انتظامی، بهداشت، سازمان بسیج، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌های مرتبط اجرا می‌شود.

فردی با بیان اینکه ماه محرم امسال، تمام دستور العمل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا را رعایت کردند و ایران اسلامی و منازل خود را به حسینیه تبدیل کردند، گفت: در اربعین حسینی نیز با  زنده نگه داشتن شور و شعور حسینی با قرائت خانوادگی زیارت اربعین در هر خانه  یکبار دیگر تمامی ایران، شهرها و روستاها و همه منازل حسینیه خواهد شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا اربعین حسینی استانداری البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اربعین حسینی استانداری البرز ویروس کرونا اربعین حسینی استانداری البرز اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۷۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آبادان در نخستین نشست ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی ۱۴۰۳ دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اربعین حسینی گفت: ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه مستقر خواهند شد.
اسماعیل ویسی به استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: نیرو‌های دانشگاه علوم پزشکی آبادان از پانزدهم مردادماه سال‌جاری با استقرار نیرو‌های خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.
نشست‌های ستاد رابعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با فواصل زمانی هر ۲ هفته یکبار، نیاز‌ها و پیشنهادات خود را برای خدمات رسانی به زائران مورد بررسی قرار می‌دهد و از سوی دبیرخانه اربعین حسینی جمع‌بندی و به معاونت توسعه مدیریت و منابع اعلام می‌کند.
وی با اشاره به اینکه شرایط دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای خدمت به زائران اربعین نسبت به سال گذشته امکانات بیشتر پیش‌بینی کرده است گفت: نیاز‌های دارویی و درمانی زائران در مرکز شهید سلیمانی شلمچه تامین خواهد شد.
در ادامه، اعضای حاضر در این نشست برنامه‌های خود را برای برگزاری مراسم اربعین حسینی سال‌جاری تشریح کردند و همچنین به بیان نیاز‌ها و چالش‌های احتمالی پیش رو پرداختند.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمشی اربعین حسینی است.

دیگر خبرها

  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی