Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «نعمت‌الله کاشانی» افزود: این روزها همه چیز در بازار خودرو به دلار ختم می‌شود و نوسانات قیمتی آن تعیین‌کننده قیمت‌هاست.

وی بیان‌ داشت: همان‌طور که قیمت دلار در بازار واقعی نیست و رئیس‌کل بانک مرکزی نیز به این موضوع اشاره داشته، قیمت‌ها در بازار خودرو حبابی شده و غیرواقعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌بینی قیمت خودرو در پاییز؛ سه دلیل گرانی خودرو | شانس برنده شدن در قرعه کشی‌های خودرویی چقدر است؟

کاشانی خاطرنشان‌کرد: اکنون هیچ قیمتی برای خودروها در بازار وجود ندارد، چون فروشنده و در نتیجه خریداری وجود ندارد و همه منتظرند تا شاید تعدیلی در نرخ دلار ایجاد شود.

وی ادامه‌داد: در این میان، ارائه قیمت‌های غیرواقعی در سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی، واتساپی و اینستاگرامی بر این مساله دامن زده است.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران تاکیدکرد: اعلام تکمیل حدود ۶۰ هزار دستگاه خودروی ناقص مانده دو خودروساز بزرگ کشور، تنها خبر امیدوارکننده روزهای اخیر بوده است که می‌تواند به کاهش نوسانات قیمتی در این آشفته بازار کمک کند.

وی گفت: هرچند اعلام می‌شود خودروهای داخلی، وابستگی زیادی به مواد و تجهیزات خارجی ندارند، اما در حقیقت، این دلار است که به عامل اصلی تعیین‌کننده قیمت در این بازار تبدیل شده است و امید می‌رود نرخ آن در هفته‌های آینده دست‌کم به یک ثبات نسبی برسد.

کاشانی، تاثیر نرخ ارز در بازار خودروهای مونتاژی و خارجی را بدتر از خودروهای داخلی توصیف کرد و افزود:‌ قیمت‌های به مراتب غیرواقعی‌تری را در بازار این خودروها شاهد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه گرانی‌ها به نفع هیچ کس نیست، اضافه‌کرد:‌ پیش از این، صاحب یک خودروی پژو ۲۰۶ کارکرده با قیمت ۳۵ میلیون تومان، می‌توانست با ۱۰ میلیون تومان اضافه خودروی خود را نو کند، اما این روزها همان خودرو با قیمت حبابی ۱۳۵ میلیون تومانی، دست‌کم به ۱۰۰ میلیون تومان اضافه برای نو شدن نیاز دارد.

این مقام صنفی اضافه‌کرد:‌ هرچند افزایش عرضه خودروسازان می‌تواند این بازار را به سمت تعادل پیش ببرد و برنامه‌هایی نظیر فروش فوری و فروش اعتباری همراه با قرعه‌کشی خودروسازان، تقاضاهای کاذب را در این بازار کم کرده، اما همه این عوامل در مقابل بی‌ثباتی نرخ ارز شانه خم می‌کنند و به نظر می‌رسد پیش از هر چیز باید سیاست‌گذاران به فکر ایجاد ثبات هرچند نسبی در این بازار باشند.

آخرین وضعیت بازار خودرو | خودروی کف بازار از ۱۰۰ میلیون گذشت کد خبر 552405 برچسب‌ها خودرو - ایرانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خودرو ایرانی بازار خودرو قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۷۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو‌های ایرانی در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک

خودرو‌های ایرانی در بازار با قیمت‌های زیر به فروش رفته‌اند.

گروه اینفوگرافیک بازارنیوز- سروش نظری؛ طبق بررسی‌های خبرنگار بازارنیوز قیمت انواع خودرو در بازار آزاد به شرح زیر است:

 

برچسب ها: قیمت خودرو ، بازار خودرو ، قیمت خودروهای داخلی ، بازار خودروهای ایرانی ، قیمت خودرو صفر لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9a

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو‌های ایرانی در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • افت قیمت در اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی + جدول
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت +جدول
  • اثر دلار کاهشی بر قیمت خودرو‌های پرطرفدار داخلی
  • رنو پی کی ۴۰۰ میلیون شد؛ انفجار قیمت خودروی نوستالژیک!
  • هزینه نگهداری از پرخرج‌ترین خودروهای آمریکایی در حد خودروهای داخلی است!
  • قیمت خودرو امروز ۴ اردیبهشت +جدول