Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-نماینده مردم اهواز در مجلس با انتقاد از عملکرد مالی شهرداری اهواز گفت: شهرداری اهواز زمین‌های مهم شهری که سرمایه شهر هستند را به قیمتی ناچیز فروخته است. شهردار به چه مجوزی ۱۶ میلیارد تومان تخفیف داده است؟ - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مجتبی یوسفی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: شفافیت گمشده خوزستان است و برای همین در این مدت هر کاری کردیم به مردم گزارش دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم است این رویه را بقیه مدیران و دستگاه‌ها عملیاتی کنند. اگر مدیری شفاف عمل نکند، من نماینده به مردم گزارش می‌دهم.

وی در ادامه با اشاره به تامین اعتبار برای بخش آب و فاضلاب خوزستان افزود: از طریق جناب نوبخت  50 میلیون یورو به قیمت نیمایی برای بخش آب و فاضلاب خوزستان و بهبود و توسعه این بخش تامین اعتبار شده است و شرکت آب و فاضلاب باید مناقصه را شفاف انجام دهد تا مردم از برنده مناقصه مطلع شوند.

اجازه تکرار قضیه وام بانک جهانی را در آبفا نمی‌دهیم‌

این نماینده مجلس تاکید کرد: به آبفا گفتم باید قرارداد و نحوه انتخاب پیمانکار شفاف و به اطلاع مردم رسانده شود. اجازه نمی‌دهیم این‌بار مثل وام بانک جهانی، این اعتبار نیز به سرنوشت نامعلوم دچار شود. با رئیس بنیاد مستضعفان دیداری داشتم و مقرر شد که این سازمان در ایجاد اشتغال به خوزستان کمک کند؛ به عنوان مثال شرکت زمزم در اهواز متعلق به این سازمان است که سال‌ها است تعطیل شده و می‌توان در این مکان با انجام کار اقتصادی شرایط را برای اشتغال جوانان فراهم کرد.

یوسفی همچنین گفت: با همکاری کمیته امداد تفاهم‌هایی برای بحث اشتغال بانوان انجام دادیم. وام‌هایی برای اشتغالزایی بانوان سرپرست خانوار در نظر گرفته شود و تا کنون به 10 هزار زن سرپرست خانوار وام اشتغالزایی اختصاص یافته است.

انتقاد نماینده مجلس از اعمال نظرات شخصی در سازمان برنامه و بودجه/تاثیر نظرات برخی در تعیین میزان بودجه وزارتخانه هاانتقاد نماینده مجلس از محکوم شدن ایران در دعوای گازی ایران و ترکمنستاننماینده مجلس: از خام‌فروشی باید به صورت جدی جلوگیری شود

این نماینده مجلس به مساله مناطق حاشیه ای اشاره و گفت: سال‌های 76تا 78 زمین‌های بنام شیرین شهر و رامین برای ساخت مسکن انتخاب شدند. زمین های که اکنون به بدلیل بعد مسافت و نبود زیرساخت کسی حاضر به سکونت در آن نیست. یک هزار و 600 واحد در منطقه سپیدار اهواز برای انتقال ساکنان مناطق پرخطر مثل منبع آب و آل صافی اهواز در دست ساخت است.

وی به عملکرد شهرداری اهواز اشاره و بیان داشت: مجلس به قول خود برای تامین اعتبار مترو اهواز عمل کرده است و پنج هزار میلیارد ریال اعتبار به صورت اوراق بهادار برای ادامه روند ساخت قطار شهری اهواز جذب کرده است. اکنون نوبت شهرداری که اعتبار را جذب کند.

اصحاب رسانه بر عملکرد شهرداری اهواز نظارت داشته باشند

یوسفی گفت: شهرداری اهواز باید اطلاع رسانی کند که چه موقع کارگاه این پروژه آغاز به کار خواهد کرد تا این اعتبار برگشت داده نشده است.

این نماینده مجلس یازدهم به موضوع مدیران خطاکار در استان اشاره کرد و گفت : متاسفانه مدیرانی در خوزستان هستند که خطا می‌کنند و به درستی به وظیفه خود عمل نمی کنند؛ به این افراد اخطار می‌دهم در صورتی که روند کاری خود را درست نکنند به مردم معرفی خواهند شد.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اهواز در بخش شهری و شهرداری بیان کرد: مهم ترین مشکل اهواز در بحث زیرساختی است که مانع انجام بسیاری از فعالیت های اقتصادی و اجتماعی شده است.

وی گفت: در سال های گذشته اعتبارات خوبی به اهواز برای بازسازی و توسعه زیرساخت ها اختصاص گرفت اما هیچگونه فعالیتی انجام نشد.

تخفیف 16 میلیارد تومانی شهردار اهواز به خریدار زمین

یوسفی افزود: شرایط اقتصادی شهرداری اهواز مناسب نیست با این وجود برخی فعالیت هایی در شهرداری اهواز انجام می‌شود که دور از انتظار است به عنوان مثال زمین های گران قیمت مهر شهر اهواز با 2 درصد دریافت عوارض از سوی شهرداری به برخی افراد در حال فروش است این در حالی است که طبق قانون شهرداری باید چهار درصد عوارض دریافت کند. این یعنی بیش از 16 میلیارد تومان تخفیف!

وی گفت: شهرداری باید پاسخ دهد در این شرایط بد اقتصادی که تاثیر آن در شهر اهواز مشهود است به چه دلیل شهرداری این کار را انجام می‌دهد. زمین‌های که قیمت میلیونی دارد، یکجا به قیمت 800 هزار تومان متری فروخته شده است! الان در دورترین نقطه شهر اهواز نیز قیمت زمین بالاتر از این است!

شهرداری اهواز هیچ اولویتی در مدیریت شهری ندارد

این نماینده به کاشت نخل بدون بررسی کارشناسی از سوی شهرداری در وسط شهر اهواز اشاره و اظهار داشت: اگر این نخل‌ها ثمرده هستند باید در جای مناسب و زمین کشاورزی کشت شود و کشت نخل بدون کار کارشناسی و بدون اینکه معلوم شود به چه هزینه‌ای تامین شده است، قابل قبول نیست.

وی با تشکر از حضور و اقدامات قرارگاه خاتم  در استان و اهواز، بیان داشت: تقاطع غیرهم‌سطح نیاز شهر اهواز است ولی مدیریت شهری اهواز آیا نباید قبل از تقاطع غیرهم سطح فکری به حال آسفالت شهر انجام دهد؟

انتهای پیام/341/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری اهواز نماینده مجلس شهر اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۸۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جراحی اقتصادی باید در ساختارهای غلط و پوسیده کشور انجام شود، گفت: «انتظار ما از دولت و مجلس انقلابی این است که دست به تغییرات ساختاری در اقتصاد بزنند در غیر اینصورت ادامه وضع موجود بی تدبیری و بی خردی است و نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم.»
 
به گزارش شفقنا؛ روح الله ایزادخواه در خصوص وضعیت ارائه تسهیلات به مردم، اظهار کرد: یکی از انتقادات به این دولت مدل ارائه تسهیلات بانکی است؛ متاسفانه عملکرد مناسبی در حوزه تسهیلات ازدواج و اشتغال دیده نمی‌شود و بانک ها به اسم کنترل نقدینگی، تسهیلات تکلیفی را در عمل محدود کردند که منجر به رکود شد یعنی سرمایه در گردش و تسهیلات تولید، به مشکل برخورد و به مساله اول صنعت ما تبدیل شده است.
 
به اسم کنترل «تورم» تسهیلات بانکی را محدود کردند
 
وی در ادامه افزود: سال گذشته به اسم کنترل تورم، تسهیلات بانکی را محدود کردند که باعث ایجاد رکود تورمی شد. این سیاست غلط است و بارها هم گفتیم یک طرفه نمی توان به مسایل اقتصادی نگاه کرد و بدون توجه به تولید اگر بخواهیم تورم را مهار کنیم، منجر به رکود می شود.
 
برخورد این دولت با بانک ها برخورد جدی و سازنده ای نبوده است
 
آقای ایزدخواه با انتقاد از اینکه بخش زیاد از منابع مالی بانک‌ها خرج بنگاهداری بانک ها می شود، ادامه داد:  بخش‌های دیگری از این منابع را هم به عنوان وام به پرسنل خود می دهند و حتی بعضا این تسهیلات به دانه درشت ها داده می شود؛ بنابراین در شرایطی که منابع بانکی بیشتر شده است سوال ما از بانک ها این است این منابع در کجا خرج می شود!. ما ایراد اساسی به نظام بانکی داریم که از گذشته بوده و در این دولت تشدید شده است؛ برخورد این دولت هم با بانک ها مطلقا برخورد جدی و سازنده ای نبوده است؛ اقای خاندوزی بارها در جلسات نظارتی ما به صراحت گفتند که «زور من به بانک ها نمی رسد». اقای رئیسی علی رغم شعار ی که در ایام تبلیغات ریاست جمهوری گفتند که «بانک ها را به خط خواهم کرد» اما در عمل نشانه ای از این مساله نمی بینیم.
 
وی افزود: عده ای از نمایندگان مجلس هم دائما با شعار کنترل نقدینگی، فضا را تشدید می کنند که قطعا به ضرر تولید و به نفع سوداگری و بنگاهداری بانک ها است. مجلس جدید به دلیل اینکه مجلس یکدستی به لحاظ سیاسی نیست و نیروهای مستقل بیشتری دارد، امیدواریم بتواند با جدیت و الگوی منطقی درست بانک ها را وارد کار کند.
 
نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
 
وی در خصوص عدم اخذ تضامین از مردم برای ارائه وام های خرد، گفت: بانک ها اصلا عمل نمی کنند و این حرفی که وزیر اقتصاد گفتند توسط بانک ها رعایت نشد و مراجعینی که برای دریافت وام های معیشتی خرد به مردم معرفی می‌کنیم، یا توسط بانک ها رد می شود و یا چند ضامن از مردم می خواهند. لذا ما نیاز به جراحی واقعی داریم چراکه جراحی در سفره مردم هنر نیست بلکه در ساختارهای غلط و پوسیده کشور باید انجام شود. جراحی در ساختار الیگارشی بانکی باید انجام شود و انتظار ما از دولت و مجلس انقلابی این است که دست به تغییرات ساختاری در اقتصاد بزنند در غیر اینصورت ادامه وضع موجود بی تدبیری و بی خردی است و نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم!.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • گردش مالی ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بازار خودرو
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • دستگیری کلاه‌بردار اینترنتی خریدار احشام در کرمانشاه
  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟