Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@12:53:41 GMT

تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالا‌های اساسی

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۸۵۴۶

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ اسحاق جهانگیری در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی هرمزگان افزود: اکنون با وجود تحریم‌ها مهمترین منبع درامد دولت از بین رفته است و در تامین بسیاری از کالا‌ها در شرایط سختی قرار داریم که امیدواریم با همراهی مردم ایران از این شرایط عبور کنیم.
وی گفت: حجم تجارت خارجی ایران بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در سال است که جزو ۲۰ اقتصاد برتر دنیاست و قطعا برای حل این مشکلات راه حل داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به ظرفیت‌های دریایی و شیلاتی هرمزگان گفت: هرمزگان قطب اصلی کشتی سازی در کشور است و در تلاش هستیم با احیای شورای عالی صنایع دریایی این ظرفیت استان را دوباره شکوفا کنیم.
اسحاق جهانگیری با تاکید بر توسعه اقتصاد دریا محور در استان افزود: پرورش میگو در استان خوب رشد کرده و باید حمایت بیشتری شود.
وی گفت: امروز با توافقاتی که انجام شد ۸ میلیون تن کالای رسوبی در بنادرکشور با سرعت تخلیه می‌شود.
معاون اول رئیس جمهور افزود: بندرعباس همچنین مشکل حاشیه نشینی دارد که برای حل آن باید اقدام شود.
جهانگیری گفت: از استاندار هرمزگان می‌خواهیم که مشکلاتی که امروز مطرح شد را بصورت مکتوب از دستگاه‌های مسئول درمرکز پیگیری کنند.
وی همچنین از استانداران کشور خواست تا مشکلات رفع موانع تولید که حل نشده اند را به دفتر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور ارسال کنند.
معاون اول رئیس جمهور گفت: تحریم‌ها این فرصت را به ما داد که گلوگاه‌های مشکلات تحقق اقتصاد مقاومتی را شناسایی و برطرف کنیم.
جهانگیری افزود: در این سال‌ها با تحریک برخی کشور‌های منطقه و سعودی‌ها فشار‌های اقتصادی علیه ایران بیشتر شد. با این هدف که بخواهند انقلاب اسلامی ایران را ساقط کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۸۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۱۰۳ میلیارد تومانی به محور گردشگری وفاق دیر

فرماندار دیر جاده وفاق بین بنادر دیر و کنگان را یکی از محورهای مهم مواصلاتی و گردشگری جنوب استان بوشهر دانست و گفت: ۱۰۳ میلیارد تومان تاکنون به این پروژه اعتبار تخصیص داده شده است. - اخبار استانها -

یونس باربرز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر دیر اظهار داشت: جاده وفاق در جنوب استان بوشهر یکی از محورهای مهم مواصلاتی و گردشگری ساحلی است.

وی با بیان اینکه شهرستان دیر در عرصه‌های مختلف دارای ظرفیت‌های مهمی است، اضافه کرد: یکی از قابلیت مهم شهرستان دیر در عرصه گردشگری ساحلی در جوار خلیج‌ فارس است.

فرماندار دیر جاده وفاق بین بنادر دیر و کنگان را یکی از محورهای مهم مواصلاتی و گردشگری جنوب استان بوشهر دانست و بیان کرد: در راستای تکمیل طرح‌های راهسازی اعتبارات لازم به طرح جاده وفاق در جنوب استان بوشهر تخصیص یافته است که ضمن قدردانی از حمایت استاندار مبلغ 103 میلیارد تومان تاکنون به این پروژه اعتبار تخصیص داده است.

باربرز  ضمن قدردانی از مدیر عامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس گفت: از ناحیه شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی پارس جنوبی مبلغ 23 میلیارد تومان به این طرح تخصیص یافته که امیدواریم با همکاری خوب شورای راهبردی شاهد تکمیل و بهره‌برداری این طرح در آینده نزدیک باشیم.

وی یکی از مزیت‌های مهم جاده وفاق را کاهش مسیر دیر به کنگان دانست و تصریح کرد: با تکمیل جاده وفاق مسیر 25 کیلومتری بنادر دیر و کنگان به 8 کیلومتر کاهش می‌یابد و نقش مهمی در خروج شهرستان دیر از بن بست دارد.

فرماندار دیر پروژه جاده وفاق را دروازه اتصال جنوب کشور از ساحل به مرکز استان بوشهر دانست و اظهار امیدواری کرد: مرحله نخست این پروژه در آینده نزدیک به طول حدود 4 کیلومتر افتتاح می‌شود.

باربرز  با بیان اینکه جاده وفاق از سمت بندر کنگان 3 کیلومتر آماده آسفالت است، گفت: از سمت شهرستان دیر نیز 1.1 کیلومتر آسفالت شده و 800 متر دیگر آماده آسفالت است.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • تخصیص ۱۰۳ میلیارد تومانی به محور گردشگری وفاق دیر
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد