Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصارنیار گفت: تقویت حال و هوای امام رضایی(ع) تشکل های مردمی هدف اول است که نیاز به کار زیادی دارد، باید فکر کرده و کمک کنیم، مدل جدید در شهرستان تولید کنیم در این زمینه خلاء داریم؛ باید تلاش شود حال و هوای تشکل های استانی امام رضایی(ع) شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «علی اکبرعصارنیا» امروز (5مهر) در نشست با «محمداسماعیل امامزاده» مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران و مسئولین کانون های خدمت رضوی شهرستان های استان در امامزاده ابراهیم(ع) شهرستان بابلسر بیان کرد: آستان قدس دارای ۵ حوزه  کلی شامل؛ سازمان مرکزی، سازمان حرم مطهر، سازمان علمی فرهنگی، سازمان اقتصادی و حوزه اجتماعی با محوریت بنیاد کرامت رضوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مرکز امورخادمین آستان قدس رضوی افزود: جوانان، خانواده، ورزش، خادمیاری، ایستگاه‌های بین راهی در زیر مجموعه حوزه بنیاد کرامت قرار دارد.جهت گیری خدمات در آستان قدس به سمت کفیت است تعداد خادمیاران خیلی اهمیت ندارد خادمیاران پای کار مهم هستند.

 

عصار نیا تصریح کرد: روی تک تک افراد تاکید نداریم بلکه روی مجموعه‌ها تاکید داریم، تشکیل کانون‌ها در شهرستان‌ها مورد تاکید است، بحث یاوران رضوی که در برخی از برنامه‌های آستان مشارکت کنند اضافه شده و کار محدود به کانون‌ها نیست، همه تشکل‌ها می‌توانند همکاری کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: یاوران رضوی که علاقه به خادمیاری ندارد مانعی نیست فقط امکان خدمت در حرم نخواهد داشت، همه مجموعه‌های شهرستان‌ها باید درگیر این بحث شوند.

 

عصارنیا گفت: ما ۱۰۵ هزار خادمیار رضوی داریم، از این تعداد ۲۸ درصد در کشور شیفت حرمشان را رفتنند، یکی از دلایل می‌تواند عدم سفر به مشهد باشد، دوم اینکه ممکن است افراد صرفا با کسب با نام خادمیاری اغنا شده باشند.

وی با اشاره به دو هدف مهم کیفی در آستان قدس رضوی، اعلام کرد:  تقویت حال و هوای امام رضایی تشکل های مردمی هدف اول است که نیاز به کار زیادی دارد، باید فکر کرده و کمک کنیم، مدل جدید در شهرستان تولید کنیم در این زمینه خلاء داریم، ما مسئول تحقق حال و هوای امام رضایی در تمام تشکل های شهرستان‌ها هستیم باید مدل طراحی کنیم.

 

عصارنیا تاکید کرد: ارتقای نگاه خدمات دهی به مردم مهم است؛ صرفا نگاه معیشتی به جامعه هدف نداشته باشیم . اینکه ۸۰ هزار بسته معیشتی در مازندران داده شده برخی شاید دو بار دریافت کردند میانگین ۵۰ هزار خانواده بسته معیشتی دریافت کردند.

 

مدیر مرکز امور خادمین آستان قدس رضوی گفت: سوال اینجاست که برای چند خانواده از این تعداد کار کیفی انجام شده و مشکلاتشان حل شده؟ هدف دوم تقویت نگاه اجتماعی به مخاطب و ارائه بسته‌ای از خدمات است.

 

وی یادآور شد: در بحث مدارس و درس دانش آموزان در برابر برخی از دانش آموزان که نخبه هستند مسئولیت داریم، کیفیت خدمات‌دهی در تشکل‌ها مد نظر ما است، در دوره قبل به کمیت‌ها تاکید کردیم.

 

عصارنیا با اشاره به نظام‌نامه‌ای که به بیان مدل فعالیت خادمیاری می‌پردازد، گفت: جذب خادمیاری در اختیار کانون‌ها قرار گرفته و ما خادم عام قبول نمی‌کنیم در این نظام نامه آمده است، تخصیص حمایت‌های آستان قدس به کانون‌ها را نیز در دستور کار داریم.

وی با اشاره به طرح «سفره مهربانی» و اینکه در این طرح سهمیه را به کانون‌ها تخصیص خواهیم داد، افزود: در هر شهرستان ۶ تا کانون عمومی ۸ کانون تخصصی ایجاد شود خوب است. در مشارکت و تشکیل تعداد کانون‌ها استان مازندران و تهران در صدر قرار دارند.

 

عصارنیا به بیان شرح وظایف کانون‌های خدمت رضوی در طرح «سفره مهربانی ۳ » پرداخت و گفت: آستان قدس ۱۶ میلیارد تومان پول گذاشته هر مجموعه عمومی که در شهر است، سهم با کمک خیرین شهر به خرید لوازم اقدام کنند.

 

مدیر مرکز امور خادمین آستان قدس رضوی اعلام کرد: ۳ میلیون و 500هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد در کشور داریم که همین تعداد درخواست دادند و پشت نوبت هستند در برخی از استان‌ها کانون‌ها اقدام به پوشش این افراد کردند.

 

وی تاکید کرد: توجه به حوزه‌های آموزش، اشتغال با توجه به توان کانون صورت بگیرد، از بین جامعه هدف خانواده‌های محروم‌تر شناسایی شوند، از مجموع نامه‌های رسیده به آستان قدس هزار و ۲۶ نامه موضوعش این بود که ما در مشهد زندگی می‌کنیم ولی نتوانستیم برای زیارت خرم برویم.

 

عصارنیا اضافه کرد: درحوزه خادمیاری باید توجه به حوزه سلامت و ورزشی، اجرای روضه خانگی، سرکشی به خانواده‌های تحت پوشش به همراه خانواده‌های شهدا، حوزه تعلیم و تربیت، اجرای کارهای فرهنگی، اعزام به اردوها دردستور کار باشد.

 

مدیر مرکز امور خادمین آستان قدس رضوی متذکر شد: کانون‌های تخصصی در همه شهرستان‌ها داشته باشیم برای مهارت‌آموزی فکری کنیم، در حوزه زیارت پس از بهتر شدن اوضاع کرونا سهمیه زائراولی‌ها برای زیارت امام رضا (ع) اعلام می شود، تشکل‌های موجود شهرستان مدیریت شوند.

 

عصارنیا اظهار کرد: اگر بتوانیم ابعاد مختلف خانواده‌ها را تامین کنیم کار بزرگی کردیم، تشکل ما باید در امام رضایی کردن بچه‌ها موثر باشد، هر تشکلی که تجربه موفق در این دو هدف داشت می‌تواند در قالب برگزاری جشنواره خدمت نسبت به ارسال تجربه اقدام کند.

 

وی گفت: برخی از پیشنهادات آمده که برای آخر صفر مراسم عزاداری خادمیاران در شهرها را برگزاری کنیم، در شهادت امام رضا (ع) خادمیاران ایستگاه صلواتی بزنند، اینها گامی در جهت تقویت حال و هوای تشکل ها و روحیه معنوی مردم است.

 

عصار نیا بیان کرد: از شهرستان‌ها  باید به کشور الگو صادر شود؛ مستندسازی شود مدل‌هایی داشته باشیم که الگو شود، به کانون ها یادآوری کنید که گزارش های خود را در سامانه به درستی و به موقع ثبت کنند.

 

وی از تشکیل گروه ارزشیابی کیفی خبر داد و افزود: این گروه کارش نظارت نیست بلکه جنبه سرکشی و مشاوره‌ای با ارائه پیشنهاد دارند، افراد با تجربه مسئول این کار شوند سه مورد از گزارش های خوب تشکل ها در سامانه ثبت شود.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح سفره مهربانی بنیاد کرامت رضوی امامزاده ابراهیم ع بابلسر جشنواره خدمت اعزام زائر اولی خادمیاران رضوی کرونا محرومیت زدایی دانش آموزان آستان قدس رضوی کانون ها خانواده ها شهرستان ها امام رضایی حال و هوای مدیر مرکز تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۸۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتخبان نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان تجلیل می‌شوند

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: مرحله استانی نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان امروز به کار خود پایان می‌دهد و بهترین‌های این جشنواره امروز (سه‌شنبه) معرفی می‌شوند.

محمد صیرفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مرحله استانی نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری شهرداری منطقه ۱۰ اصفهان و تالار هنر اصفهان با حضور ۱۶ اثر نمایشی در رشته‌های عروسکی، صحنه‌ای و زنده عروسکی روزهای شانزدهم و هفدهم اردیبهشت برگزار شد.

وی افزود: فراخوان این جشنواره آبان ۱۴۰۲ به تمام سازمان‌ها و مراکز فرهنگی هنری استان که در زمینه نمایش در سطح کودک و نوجوان فعالیت دارند، ارسال شد و در این فراخوان ۲۵ گروه کانونی و ۳۹ گروه آزاد شرکت کردند که پس از بازبینی اولیه ۱۶ برتر اثر به مرحله استانی راه یافتند.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تصریح کرد: پس از داوری آثار توسط داوران استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی امیر شیخ جبلی و منصور قربانی، همچنین منیرالسادات سجادیان بهترین‌های این جشنواره امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ همزمان با اختتامیه این جشنواره معرفی می‌شوند.

صیرفی‌نژاد گفت: از برنامه‌های اجرایی همزمان با جشنواره، کارناوال شادی عروسک‌ها کانون با حمایت شهرداری منطقه ۱۰، تالار هنر و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بود که در مناطق محروم این منطقه اجرا شد و در این برنامه با اجرای برنامه‌های فرهنگی و مسابقه در محله حصه، روز شادی برای کودکان و نوجوانان این محله رقم زد.

وی اظهار کرد: منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با حمایت مالی از این رویداد فرهنگی و هنری، در نشر و گسترش فعالیت‌های نمایشی و حمایت از استعدادهای کودکان و نوجوانان در رشته‌های نمایشی به اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری کرد.

کد خبر 751326

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ برنامه ویژه دهه کرامت در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • منتخبان نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان تجلیل می‌شوند
  • رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد معارفه شد
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت با حضور خادمان رضوی در ماهشهر
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • اعزام زائر اولی ها به مشهد طی دهه کرامت در ورامین
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری