Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری میدل ایست نیوز در این باره نوشت که در نشست فوق العاده شورای وزارتی امنیت ملی عراق به ریاست الکاظمی درباره تازه‌ترین تحولات امنیتی عراق، حفاظت از تظاهرات مسالمت‌آمیز و هیات‌های دیپلماتیک در برابر حملات مکرر به علاوه هماهنگی رویه میان نیروهای امنیتی گفت‌وگو شد.
الکاظمی در این نشست با اشاره به اینکه فرصت بیش از هر زمان دیگری برای بهبود وضعیت و عملکرد نیروهای امنیتی فراهم است، بر عدم اشتباه آنها در انجام وظایف تاکید کرد و گفت که این امر به مثابه سرطانی در پیکر دستگاه‌های امنیتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نخست‌وزیر عراق در ادامه رعایت حقوق انسانی در تظاهرات را به نیروهای امنیتی گوشزد کرد و خواستار آن شد که نیروهای امنیتی قانون اساسی را که آزادی بیان و اندیشه مورد ضمانت قرار داده است، مدنظر قرار دهند به نحوی که این امر سیر زندگی روزمزه را تحت تاثیر قرار ندهد و موجب تعطیلی منافع عمومی و خصوصی نشود.
فرمانده نیروهای مسلح عراق همچنین بر احترام دولت به عشایر عراق تاکید کرد و گفت که عشایر نقش برجسته‌ای در حفظ بافت جامعه و پشتیبانی از نیروهای امنینی در نبرد علیه تروریسم برعهده دارند.
وی افزود: عملیات نیروهای امنیتی در راستای ماموریت آنها در اعمال اقتدار دولت و اجرای قانون انجام می‌شود و هیچ گونه عملیات یا هدف‌گیری علیه عشایر در کار نیست.
شورای وزارتی امنیت ملی عراق همچنین در نشست خود درباره پرونده امنیت سفارتخانه‌ها و هیات‌های دیپلماتیک در عراق و لزوم تلاش‌های حداکثری برای حفاظت از آن و صیانت از وجهه کشور در جامعه جهانی گفت‌وگو کرد.
در هفته های اخیر حملات به مراکز و اهداف نیروهای نظامی بیگانه و مراکز دیپلماتیک آنها در عراق افزایش یافته است.
گروه های سیاسی عراق در چند روز گذشته با موضع گیری در مقابل این حملات خواستار پایبندی همگان به قانون شدند.
ائتلاف الفتح به ریاست «هادی العامری» که شاخه سیاسی الحشد الشعبی عراق است و از عمده ترین گروه های پارلمانی به شمار می روند، ضمن محکوم کردن آدم ربایی و ترور و حمله به سفارت خانه های خارجی از همه نیروها خود خواست که الگوی پایبندی به قانون باشند.
«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر نیز روز گذشته (جمعه) در توییتی خواستار تشکیل کمیته تحقیق امنیتی و نظامی درباره حمله به هیات‌های خارجی و مراکز دیپلماتیک شد.
وی در این توییت نوشت: با توجه به خطرناک بودن اوضاع امنیتی، این اقدامات به منزله نقض قانون است و اقتدار دولت را تهدید می کند.

برچسب‌ها هادی العامری قانون اساسی عراق مصطفی الکاظمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هادی العامری قانون اساسی عراق مصطفی الکاظمی هادی العامری قانون اساسی عراق مصطفی الکاظمی اخبار کنکور نیروهای امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۸۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ سرکوب تحصن دانشجویان توسط نیروهای امنیتی آمریکا

پلیس آمریکا تحصن دانشجویان در دانشگاه اوهایو را سرکوب و ده ها دانشجوی حامی فلسطین را دستگیر کرد.

دریافت 9 MB

دیگر خبرها

  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ؛ فرصتی برای تبیین اهداف ایران بعد از «وعده صادق»
  • فیلم/ سرکوب تحصن دانشجویان توسط نیروهای امنیتی آمریکا
  • احمدیان در سن‌پترزبورگ چه می کند؟
  • ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان