Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ رشد استفاده از ماشین‌آلات در حقیقت و به خوبی آغاز شده است. داده‌های فدراسیون جهانی رباتیک نشان می‌دهد که سرعت اتوماسیون صنعتی در بسیاری از کشورهای سراسر جهان، با استفاده 74ربات به ازای هر 10هزار کارگر در سال 2016، در حال تسریع است.

گفتنی است که تا سال 2020، این رقم در بخش تولید به 113 افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر آسیا دارای تراکم ربات 118 به ازای هر 10هزار کارگر است و این رقم در اروپا و آمریکا به ترتیب 114 و 103 گزارش شده است.

چین یکی از کشورهایی است که بالاترین سطح رشد را در اتوماسیون صنعتی ثبت کرده اما تراکم ربات در هیچ کشوری به اندازه کره جنوبی وجود ندارد.

در سال 2019، کره جنوبی به ازای هر 10هزار کارگر، 855 ربات صنعتی قرار داده بود. این امر بیشتر به دلیل نصب مستمر ربات‌ها با حجم بالا در بخش‌های الکترونیک و برق است.

آلمان و ژاپن که به دلیل صنایع خودروسازی مشهور هستند، سطح تراکم آنها حدود 350 واحد به ازای هر 10هزار کارگر است.

جالب توجه است که ژاپن یکی از پخش‌کنندگان اصلی در صنعت رباتیک بوده که بیش از نیمی از عرضه جهانی را به خود اختصاص داده است.

در ایالات متحده، با نرخ تراکم 228، سرعت اتوماسیون کندتر است. چین برای گسترش سطح اتوماسیون خود در سال‌های آتی مشتاق بوده و قرار گرفتن در جایگاه 10کشور برتر برای حجم ربات تا سال 2020 را مورد هدف قرار داده است.

نرخ تراکم آن در سال 2013، 25واحد بود و تا سال 2017 به 97 رسید. در سال 2019، این رقم بار دیگر با رشدی چشمگیر به 187 رسید.

در نمودار ارائه شده، کشورهایی که بیشترین تعداد ربات را به ازای هر 10هزار کارگر در صنعت تولید  دارند مشاهده می‌کنید؛

پربیننده ترین لوکس‌ترین موبایل‌ها چند؟ +جدول جهش ۶درصدی بیت‌کوین از کمترین قیمت معاملاتی روز گشایش مسیر بیت‌کوین برای صعود قیمت روز تبلت مایکروسافت +جدول ۳ نفر به ماه سفر می‌کنند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ربات کارگر بخش تولید کشورهای آسیایی اتوماسیون ربات صنعتی اتوماسیون صنعتی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۸۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند

وزیر ارتباطات امروزد ر حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به فاز اول پایگاه چابهار که برای پرتابگرهای سوخت جامد در دست ساخت است، گفت: امیدوارم فاز اول این پایگاه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد و اوین پرتاب تا در سال جاری از این پایگاه شاهد باشیم.

عیسی زارع‌پور این تأسیسات فضایی جدید را یک پایگاه راهبردی و استراتژیک در صنعت فضایی کشور برای فرستادن ماهواره به فضا خواند و در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین درباره امکان ارائه خدمات به کشورهای دیگر و همسایه برای ارسال ماهواره به فضا از این پایگاه با بیان اینکه ما هم اکنون هم امکان ارائه این خدمات را به دیگر کشورها داریم، گفت: اما با راه اندازی این پایگاه جدید اکان قراردادن ماهواره‌های متنوعی در مدارها و لایه‌های مختلف و متعددی  فراهم می‌شود که دست ما را برای خدمت‌رسانی به کشورهای همسایه و کشورهای متقاضی و ارسال ماهواره به مدارهای مختلف جو بازتر خواهد کرد.

وی درباره اینکه درخواستی هم برای ارائه این سرویس از خارج تا کنون بوده، گفت: در حال پیگیری این مسئله هستیم و تلاشمان این است که تا پایان این دولت این خدمات را به کشورهای دیگر هم ارائه دهیم.

نمایندگاه قانون جرایم رایانه‌ای را مطالعه کنند

زارع‌پور در واکنش به اظهارات برخی نمایندگان که مدعی شده‌اند رفع فیلترینگ فقط با امضای رئیس جمهور ممکن است، با بیان اینکه  در این زمینه قانون وجود دارد و سازکار آن در قانون جرایم رایانه‌ای مشخص شده، گفت: به دوستان پیشنهاد می‌کنم قانون را یک بار مطالعه کنند.

بسته هدیه ۳۰ گیگ اینترنت برای معلمان

وزیر ارتباطات همچنین با تبریک روز معلم گفت: برای معلمان عزیزی که از طریق شاد با دانش‌آموزان در ارتباط هستند یک بسته هدیه اینترنت در نظر گرفتیم و تا سقف ۳۰ گیگابایت می‌توانند رایگان استفاده کنند.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • کدام کشورهای جهان کلاهک اتمی دارند؟ (اینفوگرافی)
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • اینفوگرافیک/ کدام کشورهای جهان کلاهک اتمی دارند؟
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • ببینید l بازدید میلیونی زمین خوردن یک ربات/ انسان‌نماها زمین خوردن را تمرین می‌کنند؟