Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر زنده نگاخ راه ورسم شهدا بیان کرد: وزارت ورزش سعی می‌کند، در این دوره بتواند، شرایط همراهی و آشنایی هر چه بیشتر ورزشکاران جوان را با این شهدا فراهم کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر عبدالحمید احمدی با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس درباره غرفه وزارت ورزش و جوانان در نمایشگاه دستاورد‌های این دوران گفت: وزارت ورزش با همکاری سازمان‌های مختلف از جمله بسیج ورزشکاران حضور فعالی در این نمایشگاه دارد و غرفه وزارتخانه در چند بخش طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بخشی مربوط به دفاع مقدس و روحیه استکبارستیزی بوده که مربوط به ورزشکاران جوانمردی است که مقابل ورزشکاران رژیم صهیونیستی حاضر به مسابقه نشدند. بیش از پنج هزار شهید ورزشکار در دوران دفاع مقدس داریم و بخشی از غرفه وزارتخانه مربوط به دفاع مقدس و شهدای ورزشکار است که قهرمانانی داشتیم که در آن مقطع میادین ورزشی را ترک کردند و به جبهه‌ها شتافتند و به فیض شهادت نائل شدند.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: چهره‌های شاخص ورزشی در بین این قهرمانان مثل شهید هادی، اعلمی، کاظمی و افراسیابی و در رشته‌های مختلف ورزشی داریم که نام شان در میان شهدای هشت سال دفاع مقدس می درخشد.

او افزود: وزارت ورزش سعی می‌کند، در این دوره بتواند، شرایط همراهی و آشنایی هر چه بیشتر ورزشکاران جوان را با این شهدا فراهم کند، تا راه و رسم، منش و مرام شهدا در جامعه ورزش زنده باقی بماند.

احمدی با بیان اینکه دفاع مقدس و روحیه جهادی و خدمت رسانی بخش دیگری از غرفه وزارت ورزش را در این نمایشگاه تشکیل می‌دهد، گفت: در این مورد کار‌های بسیار ارزشمندی در استمرار حرکت شهدا در ورزش و در هنگام آسیب‌ها و در حوادث غیرمترقبه مثل سیل، زلزله و کرونا انجام شده است.

او ادامه داد: جامعه ورزش در همه اتفاقات پای کار بوده است و برای کمک به مردم و اقشار آسیب دیده در این رابطه برنامه‌های خوبی طی چند سال گذشته داشته است، به خصوص امسال که با شیوع کرونا فدراسیون‌های ورزشی پویش کمک مومنانه را برگزار کردند و امیدواریم این حرکت ادامه پیدا کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره ورزش در دوران مقدس گفت: رزمندگان فعالیت‌های ورزشی در جبهه‌ها داشتند که جزئی از آمادگی آن‌ها در آن دوران بود. فدراسیون‌ها و رشته‌های مختلف ورزشی به ویژه رشته‌های رزمی و زورخانه‌ای در دوران دفاع مقدس فعال بودند که جلوه‌هایی از آن دوران را در این نمایشگاه به تصویر کشیدیم.

او به رونمایی از تندیس سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: امروز رونمایی از مدال و تندیس لیگ زورخانه‌ای در غرفه دفاع مقدس وزارت ورزش برگزار شد و قرار است این تندیس‌ها و مدال‌ها در مراسم اختتامیه لیگ زورخانه‌ای به قهرمانان و تیم‌های برتر اهدا شود.

احمدی با بیان اینکه وزارتخانه مراسم تجلیل از رزمندگان ورزشی را برگزار کرد، گفت: این مراسم با حضور وزیر ورزش، رییس کمیته ملی المپیک و سرلشگر صفری برگزار شد و با حضور وزیر ورزش و رییس بنیاد شهید جلسه مشاوران وزرا در امور ایثارگران فعالیت‌های حوزه ورزش در این بخش ارائه می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان دکتر احمدی ورزش و جوانان دفاع مقدس غرفه وزارت وزارت ورزش وزیر ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۸۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است

فرمانده سپاه عاشورا گفت: نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی در مسابقات کشوری و جهانی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در آذربایجان‌شرقی، مراسم تجلیل از قهرمانان، مربیان، ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش بسیج استان آذربایجان‌شرقی با حضور جمعی از فعالان و قهرمانان ورزشی استان، عصر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ به‌همت معاونت تربیت بدنی سپاه عاشورا برگزار شد.

سردار سرتیپ‌دوم اصغر عباسقلی‌زاده، فرمانده سپاه عاشورا حضور قهرمانان بسیجی در ورزش استان را مهم دانست و گفت: نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی در مسابقات کشوری و جهانی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است.

وی ناتوانی و شکست استکبار جهانی در برابر اراده ملت ایران را امری مسلم دانست و افزود: روحیه شکست‌ناپذیر ناشی از روحیه ورزش قهرمانی و پهلوانی این ملت است.

فرمانده سپاه عاشورا به غیرت و غرور ورزشکاران ایرانی در مسابقات جهانی اشاره کرد و گفت: خودداری ورزشکاران ایرانی از مسابقه با ورزشکاران رژیم صهیونیستی نماد غیرت ملی و مذهبی قهرمانان ملی ماست.

سردار عباسقلی‌زاده اهمیت ورزش را در سیره رهبری مورد تأکید دانست و افزود: شجاعت رزمندگان و روحیه ورزشکاری رزمندگان در جبهه‌های دفاع مقدس و فتنه داعش پیروزی‌هایی برای ما به ثمر آورد که ناشی از روحیه ورزشی رزمندگان دلاور ایران اسلامی بود.

وی با ابراز خرسندی از حضور تعداد کثیری از ورزشکاران شاخص بسیجی در مسابقات کشوری و جهانی که در این مراسم نیز حضور داشتند اظهار کرد: تعبیر رهبری از آذربایجان، سر ایران است و امروز با سربلندی و غرورآفرینی ورزشکاران و قهرمانان بسیجی معنا پیدا می‌کند.

در ادامه، سرهنگ علی حیدرپناه، معاون تربیت بدنی سپاه عاشورا با اشاره به نقش‌افرینی هیئت‌های ورزشی مختلف در سپاه عاشورا اظهار کرد: ۳۲ هیئت ورزشی و منتخبی از قهرمانان و نخبگان ورزشی در این مراسم حضور خواهند داشت.

وی افزود: ۸۰ نفر از خواهران و برادران قهرمان ورزشی، رؤسای هیئت‌ها و فعالان کمیته ورزش و جوانان کنگره ده هزار شهید آذربایجان‌شرقی مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

معاون تربیت بدنی سپاه عاشورا به نقش فعالان کمیته ورزش و جوانان کنگره ده هزار شهید آذربایجان‌شرقی در جامعه ورزشی استان تأکید کرد و گفت: این کمیته نقش مهمی در انتقال فرهنگ جوانمردی در ورزش استان داشته است.

سرهنگ حیدرپناه گفت: نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی استان در مسابقات کشوری و به‌دست‌آوردن مقام‌های ورزشی امروز بیش از پیش مایه مباهات جامعه ورزشی و ولایی استان است.

کد خبر 749532

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم