Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@20:42:18 GMT

تولید نفت آمریکا به اوج خود رسید

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۹۲۱۴

تولید نفت آمریکا به اوج خود رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نتایج نظرسنجی بانک مرکزی دالاس آمریکا از دوسوم مدیران انرژی که روز چهارشنبه (دوم مهرماه) منتشر شد، نشان داد: تولید نفت خام ایالات متحده به اوج خود رسیده است.

بیماری همه‌گیر کرونا تقاضای جهانی نفت و قیمت‌ها را کاهش داده و سبب کاهش شدید حفاری تولیدکنندگان نفت شیل در سال جاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایالات متحده به‌تازگی ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده و جایگاه نخست را در تولید جهانی نفت خام به خود اختصاص داده است.

نتایج این نظرسنجی نشان داد که ۶۶ درصد از ۱۵۴ مدیر شرکت نفت و گاز در این ماه بر این باورند که تولید نفت خام ایالات متحده آمریکا به اوج رسیده است. مدیران انرژی شرکت‌کننده در این نظرسنجی شامل مدیران تگزاس، لوئیزیانا و نیومکزیکو بودند.

بانک مرکزی دالاس درباره این موضوع که آیا این اوج موقت است یا دائمی اظهارنظری نکرد.

تقریباً سه چهارم مدیران ۱۴۸ شرکت نفت و گاز که بانک مرکزی دالاس در ماه جاری با آنها تماس گرفته است گفتند که سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) نقش بیشتری در تعیین قیمت نفت خام خواهد داشت.

مدیران اجرایی شرکت‌کننده در این نظرسنجی انتظار دارند که قیمت نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا تا پایان سال ۲۰۲۰، به‌طور میانگین ۴۳ دلار و ۲۷ سنت برای هر بشکه باشد. روز چهارشنبه قیمت این شاخص نفت خام با ۳۶ سنت افزایش به ۴۰ دلار و ۱۶ سنت برای هر بشکه رسیده بود.

کد خبر 5033425

منبع: مهر

کلیدواژه: تولید نفت قیمت نفت ایالات متحده امریکا ذخیره نفت بازار سهام ویروس کرونا تولید نفت قیمت دلار قیمت نفت بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی وزارت صنعت معدن و تجارت بورس شاخص کل بورس قیمت طلا صادرات نفت قیمت سکه بهار آزادی بازار سهام اسیا نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۹۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته است که شرکت هواپیماسازی بوئینگ به دلیل فقدان یکی از قطعات اصلی هواپیمای پهن‌پیکر «۷۸۷ دریم‌لاینر» که با همکاری مشترک یک شرکت آمریکا و یک شرکت روسی ساخته می‌شود، قادر به تولید این مدل هواپیما نیست و به دردسر افتاده است.

وال‌استریت‌ژورنال نوشت: مبدل حرارتی که در سیسم کنترل محیطی هواپیما استفاده شده و دمای قطعات الکترونیکی آن را تنظیم می‌کند، پیش‌تر با همکاری مشترک شرکت آمریکایی «کالینز اروسپیس» و شرکت «اچ‌اس-نائوکا» مستقر در مسکو ساخته می‌شود.

با این حال، این همکاری مشترک مارس ۲۰۲۲ و اندکی پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، به عنوان بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، متوقف و خط تولید قطعات تنظیم دما به کارخانه جدید «کالینز اروسپیس» واقع در آمریکا و انگلیس منتقل شد. آنها در ابتدا موفق به تامین تقاضای بوئینگ بودند اما حالا با کمبود این قطعه روبه‌رو شده‌اند زیرا بوئینگ تصمیم به افزایش تولید «دریم‌لاینر» گرفته است.

دِیو کالهون، مدیر اجرایی ارشد بوئینگ در ماه آوریل گفته بود: «وقتی حمله اتفاق افتاد، خط تولید منتقل شده اما ظرفیت تولید با تقاضای ما همخوانی ندارد.

بوئینگ هفته گذشته به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که به دلیل فقدان مبدل حرارتی و همچنین صندلی کابین، قادر به تولید کافی دریم‌لاینز نیست. تولید ماهانه بوئینگ ۷۳۷ مکس نیز به دلیل مشکلات این شرکت در رفع نواقص فنی(جدا شدن دریچه روی بال یک فروند هواپیمای خطوط هوایی آلاسکا در ماه ژانویه) تک‌رقمی شده است. این مدل سابقه طولانی در حادثه‌آفرینی دارد به طوری‌که حوادث رخ‌داده برای این مدل ناشی از نقص فنی، در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به مرگ بیش از ۳۴۰ نفر منجر شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • پیشنهاد جنجالی ایلان ماسک علیه دانشجویان معترض امریکا | نتایج نظرسنجی میلیونی‌اش را ببینید
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها
  • نظرسنجی: تجربه شخصی شما درباره سرعت اینترنت بعد از افزایش قیمت
  • پیگیری طلب میلیاردی مردم از یک شرکت خصوصی
  • مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند