Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاضر کردن یک شام ساده خوشمزه و سالم، نه سخت است و نه وقت‌گیر. شما می‌توانید در کمتر از یک ساعت خوراک‌های خوشمزه‌ای را روی پیشخوان آشپزخانه‌تان بگذارید و از خوردنشان لذت ببرید. خوراک گوجه و بادمجان یک غذای محبوب و ساده شمالی است که به سادگی می‌توانید آن را تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر وقت زیادی برای تهیه غذا ندارید و نمی‌خواهید مواد اولیه متنوعی را به کار ببرید، می‌توانید این غذای خوشمزه را به شیوه محلی تهیه کنید و اگر گیاهخوار هستید هم می‌توانید آن را بدون گوشت آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه خوراک گوجه و بادمجان

بادمجان دو عدد
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
گوجه فرنگی سه عدد
قارچ پنج عدد
پیاز یک عدد
سیر سه حبه
سیب زمینی یک عدد
فلفل دلمه‌ای یک عدد
رب گوجه فرنگی دو قاشق غذا خوری
شوید خشک یک دوم قاشق غذا خوری
نمک و فلفل به مقدار لازم

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی؛ از فینگرفود با سیب زمینی و سوسیس و سوپ پرخاصیت به روش یونانی‌ها تا ترشی سبزیجات + تصاویر

طرز تهیه خوراک گوجه و بادمجان

خوراک گوجه و بادمجان مثل میرزا قاسمی، یک غذای شمالی است که با ترکیب گوجه و سیر و بادمجان آماده می‌شود. اما برای تهیه این خوراک ساده تنها قرار نیست به این مواد اکتفا کنید. برای شروع پوست بادمجان‌ها را بگیرید و سپس آن‌ها را به شکل مکعب‌های کوچک در آورید. کمی نمک روی بادمجان‌ها بریزید و به آن ۲۰ دقیقه زمان دهید تا استراحت کند. به کمک این کار تلخی بادمجان‌ها گرفته می‌شود. سپس آن‌ها را آبکشی کنید و بادمجان‌ها را با دست فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس درون تابه‌ای کمی روغن بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس بادمجان‌ها را درون روغن سرخ کنید.

پیاز و سیر را رنده کنید و آن‌ها را روی حرارت ملایم در تابه‌ای جداگانه با روغن تفت دهید تا کاملا نرم شوند. گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و با سیر و پیاز تفت دهید. این کار را ادامه دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای و قارچ‌ها را خرد کنید و آن‌ها را به گوشت اضافه کنید. در قابلمه را بگذارید تا موادتان کاملا بپزند. سپس رب گوجه فرنگی، شوید خشک، نمک و فلفل را اضافه کنید و چند دقیقه آن‌ها را با هم تفت دهید تا مواد خوب با هم ترکیب شوند.

سیب زمینی‌ها را مکعبی خرد کنید سپس آن‌ها را در روغن سرخ کنید. بادمجان‌ها و سیب زمینی را به خوراکتان اضافه کنید. در این مرحله خوراکتان را بیش از حد هم نزنید تا موادتان له و خرد نشوند. خوراکی که تهیه کرده‌اید را درون ظرفی بریزید و آن را به همراه نان یا برنج سرو کنید.

منبع: کتاب کاله

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرز تهیه آموزش آشپزی طرز تهیه خوراک گوجه و بادمجان بادمجان ها گوجه فرنگی اضافه کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۰۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه واوایشکا با گوشت ساطوری بره توسط آشپز‌ پاکستانی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه آسان کوبیده مربعی و ماهی لوله ای سوخاری (فیلم) طرز تهیه خورشت نخود و گوشت توسط دو آشپز پاکستانی (فیلم) طرز تهیه ناز لقمه؛ یک نهار معرکه برای عاشقان شامی کباب (فیلم)

دیگر خبرها

  • یک سفر خبری خوشمزه!
  • طرز تهیه سیب زمینی توپی سوخاری با مغز پنیری (فیلم)
  • یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • طرز تهیه واوایشکا با گوشت ساطوری بره توسط آشپز‌ پاکستانی (فیلم)
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • یک ترفند ساده و سریع: چگونه بادمجان شیرین رو از بادمجان تلخ تشخیص بدیم (فیلم)
  • لعاب دار کردن قورمه سبزی ؛ اندازه دقیق سبزی قورمه برای یک کیلوگرم چقدر است؟ | ترفندهای خوشمزه تر شدن قورمه سبزی