Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@19:18:48 GMT

سری که جدا شد و تنی که رفت

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۱۰۹۱

سری که جدا شد و تنی که رفت

ایسنا/لرستان یک عضو شورای بانوان دفاع مقدس لرستان گفت: خاطرات زیادی از دوران دفاع مقدس دارم اما یکی از تلخ‌ترین آن‌ها مربوط به جوانی است که بعداز اصابت ترکش سرش جدا شد و تنش چند قدم راه رفت و بعد روی زمین افتاد.

صاحبه علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس بانوان ایرانی عفیفانه در جامعه حضور داشتند و زندگی خود را با هدف تربیت صحیح فرزندان و استحکام بنیان خانواده برنامه‌ریزی کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در طول این سال‌ها دشمن با تهاجم فرهنگی و تبلیغات مسموم، سعی در سست کردن بنیان خانواده دارد که نیاز امروز جامعه این است تا بانوان همانند دوران دفاع مقدس با همان اهداف در راستای تقویت بنیان خانواده و تربیت فرزندان تلاش کنند.

این عضو شورای بانوان دفاع مقدس لرستان با اشاره به اینکه خاطرات دوران دفاع مقدس زیاد است، عنوان کرد: من فعالیت خود را در ستاد پشتیبانی جنگ همزمان با تشکیل این ستاد شروع کردم و در طول جنگ فعالیت‌هایی را انجام دادم.

وی بیان کرد: اولین مسئولیتی که زنان در دفاع مقدس به صورت خودجوش برعهده گرفتند این بود که پای به پای مردان در جنوب با دشمن بعثی جنگیدند.

علیزاده تصریح کرد: در دوران جنگ تحمیلی بانوان در پشت جبهه فعالیت‌هایی ازجمله تقویت روحیه رزمندگان برای حضور پرشور در جبهه، آشپزی و تهیه غذا، توزیع آذوقه در مناطق جنگی، خیاطی و دوخت لباس برای رزمندگان، مداوای مجروحان جنگی در بیمارستان‌ها را عهده‌دار شدند و نقش خود را در آن دوران حساس به خوبی ایفا کردند.

این عضو شورای بانوان دفاع مقدس لرستان گفت: زنان با کارهای خدماتی و پشتیبانی خود در پشت جبهه‌ها باعث دلگرمی رزمندگان می‌شدند و همه برای پیروزی ایران در برابر دشمن بعثی کمر همت بسته بودند که در نهایت این پیروزی از آن ملت ایران شد.

وی بیان کرد: تلخ‌ترین خاطره از آن دوران این بود که در اوایل جنگ در یکی از میدان‌های شهر سر یک جوان بر اثر بمباران جدا شد و بدن او برای چند ثانیه بدون سر در خیابان راه رفت و بعد بر زمین افتاد و شیرین‌ترین خاطره از دوران جنگ تحمیلی آزادسازی خرمشهر بود که با جشن و شادی برگزار شد.

علیزاده با تاکید بر ایستادگی ملت ایران در همه صحنه‌ها و عرصه‌ها، افزود: وقتی پای اعتقادات و استقلال سرزمینمان در میان باشد با تمام توان ایستادگی و مقاومت می‌کنیم و در همه شرایط با اتکا به خدا گوش به فرمان رهبر در مسیر ترسیم شده انقلاب اسلامی ایران گام برمی‌داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس استانی فرهنگی و هنری چهل سالگی دفاع مقدس دوران دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۱۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی حضرت علی اصغر (ع) روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، ساعت ۱۶ در مشهد مقدس، حرم مطهر، صحن جامع رضوی، ایوان شرقی باب الهادی علیه السلام افتتاح خواهد شد.

این کارگاه با مشارکت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی و به همت مجمع جهانی حضرت علی الزمان (عج) با هدف آماده سازی لباس برای شیرخوارگان شرکت کننده در مراسم شیرخوارگان حسینی که در اولین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود، برپا خواهد شد.

در این کارگاه، بانوان نیکوکار و عاشق اهل بیت (ع) با دستان پرمهر خود اقدام به دوخت لباس برای شیرخوارگان حسینی می‌کنند.

مردم متدین و شهیدپرور مشهد مقدس و نیز زائران آستان ملکوتی حضرت رضا (ع) می‌توانند جهت شرکت در این کارگاه و کمک به تهیه لباس برای شیرخوارگان حسینی به مکان یاد شده در تاریخ و زمان مقرر مراجعه نمایند.

امید است با همت و تلاش این بانوان نیکوکار، لباس‌های شیرخوارگان حسینی با عشق و ارادت به اهل بیت (ع) تهیه و در اختیار خانواده‌های آنها قرار گیرد.

کد خبر 6087276

دیگر خبرها

  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود