Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعادتی با اعلام برگزاری دوره ارتقاء سطح علمی کتابداران مساجد، گفت: این دوره از ۳۱ شهریور تا ۳۰ بهمن برگزار می‌شود و هفت هزار کتابخانه مخزن‌دار تحت نظارت ستاد فهما در اولویت اجرای آن قرار دارند.

«سعید سعادتی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه ارتقاء سطح علمی کتابداران مساجد رویکرد ستاد فهما در سال 99 است، اظهار کرد: با توجه به اینکه کتابداران از ارکان اصلی کتابخانه های مساجد هستند، از راهکارهای مناسب جهت حفظ کتابداران، توانمندسازی و بهبود خدمات کتابخانه ای، آموزش آنان است، از این رو، ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور همواره درصدد بروزرسانی سطح علمی کتابداران مساجد بوده و در این زمینه دوره آموزش مجازی کتابداران مساجد را برگزار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ادامه داد: اکنون بیش از هفت هزار کتابخانه مخزن دار مساجد تحت پوشش ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور فعالیت می کنند و آموزش کتابداران این کتابخانه ها از اولویت های ستاد فهما است. 

 

سعادتی درباره اهداف برگزاری این دوره مهارت افزایی تصریح کرد: ارتقاء سطح علمی و آموزش هدفمند برای کتابداران کتابخانه‌های مساجد، استانداردسازی ارائه خدمات کتابخانه‌ای در سطح کشور، ایجاد ارتباط موثر بین کتابداران مساجد و ستاد هماهنگیکانون‌ های مساجد، ایجاد بانک اطلاعات کتابداران و شناسایی ظرفیت‌های موجود منابع انسانی در کتابخانه‌های مساجد و ارتقاء جایگاه و سطح و کیفیت کتابخانه‌ های مساجد در بین عموم مردم اهداف برگزاری این دوره ها است.

 

وی درباره سرفصل های این دوره آموزشی ابراز کرد: فهرست نویسی و سازماندهی مواد، اصول و مبانی کتابداری و اطلاع رسانی، ساختمان و تجهیزات کتابخانه، خدمات عمومی در کتابخانه ها، اداره کتابخانه، نرم افزارهای کتابخانه ای، حفاظت و نگهداری مواد، مجموعه سازی، مرجع و آرشیو در این دوره ها آموزش داده می شود.

 

سعادتی در پایان خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی در بازه زمانی 31 شهریورماه تا 30 بهمن ماه در حال برگزاری است و برای کتابدارانی که پس از پایان دوره آموزشی، امتیاز لازم را کسب کنند گواهی آموزشی صادر می شود .

 

گفتنی است، علاقمندان جهت شرکت در دوره آموزشی کتابداران مساجد می توانند به سامانه بچه های مسجد به نشانیwww.bachehayemasjed.ir  مراجعه کنند.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: کتابخانه مسجدی آموزش کتابداران کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد ارتقاء سطح علمی کتابخانه ها دوره آموزشی دوره آموزش ستاد فهما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۱۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، عبدالکریم عبودی  اهداف این دوره را ساده‌سازی آموزش قرائت قرآن کریم و قابل درک برای تمام اقشار و سنین عنوان کرد و از اعطای گواهینامه معتبر از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و بیان کرد: در این دوره آموزش قرآن کاملا شنیداری بوده و مطالب کامل استاندارد و آکادمیک ارائه می‌شود.  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با اشاره به آغاز زمان نام نویسی از متقاضیان گفت: داوطلبان می‌توانند تا ۳۱ اردیبهشت ماه جهت ثبت‌نام به سامانه حمد مراجعه کنند.  عبودی افزود: دوره آموزشی سوم خرداد ماه در فرهنگسرای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در کوی آزادگان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد