Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-08@19:06:44 GMT

پایان سن‌سباستین با درخشش «آغاز»

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۱۳۸۱

پایان سن‌سباستین با درخشش «آغاز»

به گزارش افکارنیوز،

امسال سیزده فیلم در بخش رقابتی جوایز فستیوال «سن سباستین» حضور داشتند، اما ظاهراً رقابت جدی در کار نبود. در حرکتی متفاوت، فیلم «آغاز» که نخستین ساخته دیا کولومبگاشویلی نویسنده و کارگردان اهل گرجستان است، توانست چهار جایزه از هفت جایزه هیات داوران از جمله بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر زن برای ایا سوخیتاشویلی ستاره فیلم و جایزه صدف طلایی بهترین فیلم سال را به خود اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستاوردی مثال‌زدنی برای یک فیلم آوانگارد متفاوت است که در فصل پاییزی فستیوال‌ها توانسته همه منتقدان را شگفت‌زده کند. این فیلم هفته پیش برنده جایزه فیپرشی منتقدان تورنتو هم شده بود.

«آغاز» که محصول مشترک فرانسه و گرجستان است، حول محور گروهی مذهبی در یک منطقه روستایی دورافتاده در گرجستان می‌گردد و عذاب روانی رو به رشد همسر رهبر این گروه با نقش‌آفرینی سوخیتاشویلی را بعد از یک حمله افراطی به محل عبادت آن‌ها به تصویر می‌کشد.

این فیلم چالش‌برانگیز باعث شده منتقدان آن را با آثار شانتال آکرمن و میشل هانکه مقایسه کنند.

«آغاز» به صورت مجازی در فستیوال فیلم نیویورک هم به نمایش گذاشته خواهد شد و خریداران مشتاق بین‌المللی از حالا انتظار آن را می‌کشند.

در میان فیلم‌هایی که برای باقی مانده جوایز سن سباستین رقابت کردند، مستند موسیقی «خمره طلا: چند دور با شین مک‌گاون» ساخته جولین تمپل کارگردان بریتانیایی پیروز شد و توانست جایزه ویژه هیات داوران را از آن خود کند که دومین جایزه مهم فستیوال است.

این فیلم، روایتی متفاوت از مرد اول گروه پانک راک ایرلندی The Pogues است. جانی دپ حضوری کوتاه در این فیلم دارد و تهیه‌کننده آن است.

مدز میکلسن ستاره هلندی هم توانست به خاطر نقش‌آفرینی در فیلم «یک دور دیگر» توماس وینتربرگ جایزه بهترین بازیگر مرد این رویداد را از آن خود کند.

اما سن سباستین امسال محل پیروزی زنان فیلمساز بود، چون علاوه بر پیروزی کولومبگاشویلی با فیلم «آغاز»، زنان برنده جوایز اصلی در بخش‌های رقابتی «کارگردانان نو»، «افق‌های لاتین» و «زابالتگی-تاباکالری» شدند.

جایزه بخش کارگردانان نو به خاطر «آخرین روزهای بهار» به ایزابل لامبرتی از آلمان رسید، جایزه افق‌های لاتین به فرناندا والادز از مکزیک به خاطر «شاخصه‌های شناسایی کنند» تعلق گرفت و کاتارینا واسکونسلوس از پرتغال با نخستین ساخته خود «دگردیسی پرنده‌ها» برنده جایزه در بخش زابالتگی-تاباکالری شد.

در نهایت جوایز منتخب مخاطبان نیز به فیلم‌های منتخب جشنواره ساندنس رسید و فلوریان زلر با فیلم «پدر» با بازی آنتونی هاپکینز و اولیویا کولمن جایزه اصلی این بخش را برد. مستند متی آلبردی با عنوان «نفوذی» نیز جایزه بهترین فیلم اروپایی را از آن خود کرد.

شصت و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سن‌سباستین از ۱۸ تا ۲۶ سپتامبر (۲۸ شهریور تا ۵ مهر) برگزار شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جشنواره بین المللی فیلم جشنواره سن سباستین فیلم آغاز سن سباستین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۱۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان ماجراجویی نوشاد در عربستان با جایزه میلیاردی

نفر اول تنیس روی میز کشورمان در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات گرند اسمش عربستان مقابل حریف چینی باخت و به یک چهارم نرسید.

به گزارش تابناک ورزشی؛ نوشاد عالمیان که با برتری مقابل نفر چهارم دنیا به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات گرند اسمش عربستان صعود کرده بود، امروز مقابل لین شیدونگ دیگر بازیکن چینی قرار گرفت و در نهایت 3 بر یک بازنده شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

این مسابقه حساس در گیم اول با نتیجه ۱۱ بر ۷ به سود حریف چینی دارنده رنکینگ ۱۵ دنیا خاتمه یافت.

در گیم دوم عالمیان با شایستگی توانست ۱۱ بر ۸ این گیم را به سود خود به پایان برساند و کار به تساوی کشیده شود.

در گیم سوم کار نزدیک و پایاپای پیش رفت اما در نهایت لین شیدونگ جوان توانست ۱۵ بر ۱۳ پیروز این گیم شود و نتیجه بازی را ۲ بر ۱ به سود خود کند.

گیم چهارم این بازی بازهم با سرویس های ویرانگر عالمیان آغاز شد اما در ادامه لین شیدونگ از سرعت بالای خود استفاده کرد و توانست ۱۱ بر ۹ در این گیم نیز به پیروزی دست یابد تا در مجموع با حساب ۳ بر ۱ این بازی را به سود خود به پایان ببرد.

عالمیان با حذف در مرحله ۱/۸ پایانی مسابقات گرند اسمش عربستان، ۱۷ هزار دلار جایزه نقدی (با نرخ دلار ۶۰ هزار تومانی می‌شود یک میلیارد تومان) و ۴۰۰ امتیاز رنکینگ به اندوخته امتیازات خود اضافه کرد.

نوشاد در این رقابت‌ها بازی های درخشانی را از خود به نمایش گذاشت و 4 بازیکن را شکست داد که قطعا در رنکینگ آینده او تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

دیگر خبرها

  • پایان ماجراجویی نوشاد در عربستان با جایزه میلیاردی
  • جوایز پایان فصل چلسی؛ همه چیز برای کول پالمر
  • گیجگاه از کره‌ای‌ها جایزه گرفت
  • گزارش جنگ غزه نیویورک تایمز برنده پولیتزر ۲۰۲۴ شد
  • یک جایزه و یک نامزدی برای «لوتریا» در آمریکا و بلژیک
  • یک جایزه و یک نامزدی برای «لوتریا» در آمریکا و بلژیک
  • ویکتور ومبانیاما، بهترین تازه وارد سال با تمام آرا!
  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • در دومین مرحله قرعه کشی پذیرنده ملی شاید شما برنده باشید
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید