Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@15:32:57 GMT

جدال آغاز شد: ترامپ «ایمی برت» را معرفی کرد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۱۴۴۸

جدال آغاز شد: ترامپ «ایمی برت» را معرفی کرد

 

به گزارش جماران، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا «ایمی کانی برت» را به عنوان کاندیدای پیشنهادی خود برای عضویت در دیوان عالی آمریکا معرفی کرد.

دقایقی پس از آنکه ترامپ برت را به عنوان جانشین «روث بیدر گینزبرگ» قاضی فقید دیوان عالی آمریکا معرفی کرد، «جو بایدن» از سنا خواست پیش از انتخابات 2020، انتخاب وی را تایید نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فایننشال تایمز نوشت: درصورت تایید این انتخاب از سوی مجلس سنا، برت یکصد و پانزدهمین قاضی و همچنین پنجمین قاضی زن در این منصب خواهد بود.

ایمی برت 8 روز پس از مرگ گینزبرگ، قاضی لیبرال دیوان عالی آمریکا و 38  روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معرفی شد.

وی که 48 سال سن دارد جوان‌ ترین عضو این محفل قضایی مادام العمر در آمریکا به شمار خواهد رفت.

این در حالی ست که جمهوری خواهان مجلس سنا نیز اظهار داشتند که آنها سریعا برای تایید خانم برت پیش از برگزاری انتخابات سوم نوامبر (13 آبان) اقدام خواهند کرد. 

دونالد ترامپ در سخنانی در کاخ سفید گفت که این سومین قاضی است که او در دوران چهارساله ریاست جمهوری خود برای دیوان عالی آمریکا معرفی می کند.

 

 

او یاد روث بیدر گینزبرگ که هفته گذشته در سن 87 سالگی درگذشت گرامی داشت.

ترامپ پیش بینی کرد که سنای آمریکا بدون هرگونه جنجالی و خیلی سریع ایمی برت را تایید خواهد کرد زیرا این نگرانی وجود دارد که دادگاه باید نتیجه انتخابات مورد مناقشه را قضاوت کند.

 

 

ترامپ پیش از این از جمهوری خواهان در سنای آمریکا خواسته است که هرچه سریع تر و پیش از انتخابات ریاست جمهوری در سوم نوامبر به کاندیدای پیشنهادی او رای بدهند.

ایمی برت نیز در سخنانی تاکید کرد روث بیدر گینزبرگ با حضور خود در دیوان عالی باعث شکستن سقف شیشه ‌ای پیش روی زنان در جامعه شد.

وی در ادامه به تشریح دیدگاه خود در خصوص پایبندی به متن قانون اساسی تاکید کرد و گفت: قضات دیوان عالی قانونگذار نیستند.

ایمی برت در دو هفته آینده در سنای آمریکا حضور خواهد یافت تا روند رسمی تایید خود توسط کنگره را آغاز کند.

چند دقیقه پس از اعلام رسمی  برت از سوی ترامپ برای دیوان عالی آمریکا، بایدن سریعا نسبت به این اقدام واکنش نشان داد و از مجلس سنا خواست تا پایان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کاندیدای مطرح شده ترامپ را تایید نکند. 

بایدن در بیانیه ای اظهار داشت: مردم آمریکا می‌ دانند که تصمیمات دادگاه عالی آمریکا بر زندگی روزمره آنها تاثیر می‌ گذارد. قانون اساسی ایالات متحده طوری طراحی شده که به رای دهندگان این فرصت را می ‌دهد تا صدای خود را به افرادی که در دادگاه هستند برسانند.

بایدن افزود: مجلس سنا نباید برای پر کردن جای خالی در دیوان عالی تا زمانی که مردم آمریکا رئیس جمهور و کنگره بعدی خود را انتخاب نکرده‌ اند، اقدامی انجام دهد. 

دموکرات‌ ها می‌گویند به دلیل نزدیکی زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری می ‌بایست این فرد پس از انتخابات و توسط رئیس جمهور آینده معرفی شود.

در صورت تایید برت در مجلس سنا، یک مسیحی کاتولیک جایگزین گینزبرگ متوفی که یک یهودی بود، خواهد شد و موازنه قدرت در 9 کرسی دیوان عالی آمریکا هرچه بیشتر به سمت جناح راست متمایل می‌ شود؛ مکانی که در صورت به مجادله کشیدن شدن نتایج آرای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، قادر خواهد بود به نفع ترامپ عمل کند.

 

اخبار مرتبط ترامپ:فقط با تقلب دموکرات ها در انتخابات شکست می خورم! ادامه کشمش ‌ها بر سر انتخاب جانشین قاضی دیوان عالی آمریکا قاضی آمریکایی فرمان ترامپ را رد کرد زنی که ترامپ آرزوی مرگش را می کرد/ گینزبرگ مشهورترین قاضی دیوان عالی آمریکا را بشناسیم + تصاویر

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا آمریکا ترامپ جو بایدن قاضی دیوان عالی آمریکا سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۱۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور

رئیس دیوان عالی کشور گفت: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضائی و برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۳ پیش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در جلسه شورای معاونین با بیان روایتی از امام صادق (ع) که فرمودند شناختن خدا و شناختن دوستان و دشمنان خدا از علامات مؤمن است، اظهار کرد: نیاز امروز جامعه ما معنویت است، معنویتی که در پرتو قرآن و عترت ظهور می‌کند و در خداشناسی و اعتقاد به انبیا و اولیا و عمل به واجبات و ترک محرمات یافت می‌شود، دشمن‌شناسی، زمان‌شناسی، اطاعت از ولی امر و بصیرت چراغ عبور از فتنه‌های زمانه است.

وی افزود: مردم مؤمن و متعهد ما همان گونه که در ۴۵ سال گذشته نشان داده‌اند، با حضور آگاهانه خود در صحنه‌های مختلف، نقشه‌های دشمنان زبون و استکبار جهانی را نقش بر آب ساخته و خواهند ساخت.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به سفر اخیر خود به استان سیستان و بلوچستان و حضور در مراسم معارفه رئیس کل دادگستری این استان تصریح کرد: مردم نجیب و انقلابی سیستان و بلوچستان شایسته بهترین‌ها هستند، هر چند مسئولان امر تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم این استان به کار گرفته‌اند، اما مشکلات فراوان است و به فضل خداوند متعال شاهد شکوفایی اقتصادی در این استان پهناور خواهیم بود.

منتظری با تبریک به حجت الاسلام والمسلمین خلیلی به عنوان معاون اول قوه قضائیه برای وی آرزوی توفیق و از زحمات حجت الاسلام مصدق تقدیر و تشکر کرد و گفت: خدمت به مردم در دستگاه عدلیه توفیق بزرگی است که باید قدردان آن باشیم و شکر نعمت آن را با کار و تلاش جهادی در جهت اجرای هر چه بیشتر عدالت به جای آوریم.

وی با اشاره به برنامه‌های دیوان عالی کشور در سال جدید تصریح کرد: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضائی و برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۳پ یش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

رئیس دیوان عالی کشور بر تعامل و ارتباط هر چه بیشتر قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان‌ها برای تسریع رسیدگی، جلوگیری از اطاله دادرسی و اتقان آرا تاکید کرد.

منتظری با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای تحقق شعار سال افزود: معاونت نظارت دیوان عالی کشور برنامه‌ریزی لازم را برای نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی با همکاری با رؤسای محترم دادگستری استان‌ها و شعب ویژه محاکم در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌های قضائی را یکی از مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی و تاکید بر دقّت و تمرکز و نیز اتخاذ تدابیری جهت پیشگیری حداکثری از ازدیاد درخواست‌های اعاده دادرسی از احکام، مورد توجه و اهتمام جدی رؤسای محترم کل دادگستری قرار گیرد.

کد خبر 748474

دیگر خبرها

  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا