Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:21:53 GMT

حمایت از خانواده‌های زندانیان باید هدفمند باشد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۱۸۷۶

حمایت از خانواده‌های زندانیان باید هدفمند باشد

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، جبار باقری روز یکشنبه در هجدهمین مجمع عمومی انجمن حمایت زندانیان مرکز افزود: افرادی که مرتکب جرم و بزه می شوند به عنوان زندانی از خدمات و حمایت های حاکمیتی برخوردار خواهند شد اما خانواده های آنان بدون اینکه جرمی مرتکب شده باشند به دلیل تاثیرات سوء ناشی از زندانی شدن نان آور خانواده، با چالش های جدی مواجه می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: انجمن حمایت از زندانیان از طریق مددکاران که در زندانها مستقر هستند جویای احوال خانواده ها می شوند و با شناسایی خانواده های نیازمند حمایت تا ۶ ماه رقمی به عنوان مستمری به این خانواده ها پرداخت می شود تا آنها تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) قرار گیرند.
باقری اظهار داشت: هر هفته برای خانواده های زندانیان در محل انجمن جلسات آموزشی برگزار می شود هرچند اکنون به دلیل شرایط کرونا آموزش ها به صورت گسترده امکانپذیر نیست اما به طور محدود ادامه دارد.
مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان گفت: پرداخت مستمری به خانواده زندانیان، هزینه درمان، کمک هزینه تحصیلی و ودیعه مسکن  از جمله مواردی است که برای خانواده های زندانیان انجام می شود.
باقری درباره اقدامات انجمن در خصوص بازماندگان از تحصیل افزود: فرزندان خانواده های تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان بسیار مهم است و اکنون در کنار پرداخت مستمری به خانواده زندانیان، مبلغی مجزا به صورت ماهانه برای فرزندان در حال تحصیل پرداخت می شود.
وی درباره آزاد سازی زندانیان اظهار داشت: هرچند متولی آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد ستاد دیه است اما با توجه به تمایل خیران در این زمینه، اقداماتی برای آزادی زندانیان و بازگشت به خانواده انجام می شود. در سال گذشته، ٩٧ زندانی با پرداخت ٧۶٧ میلیون تومان از زندان آزاد شدند.
مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان افزود: برخی خانواده ها نیازمند مشاوره های حقوقی و روانشناسی هستند بنابراین در این خصوص حضور مشاوران به عنوان حلقه های حساس خدمت رسانی در انجمن ایجاد شده است.
به گزارش ایرنا، هجدهمین مجمع عمومی انجمن حمایت زندانیان مرکز با حضور نماینده دادستان کل کشور، معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مدیرعامل صنایع فرش دستبافت ایران، اعضای انجمن حمایت زندانیان و جمعی از خیران برگزار شد.
در این مجمع، گزارش محاسباتی و مالی انجمن حمایت زندانیان توسط بازرس منتخب مجمع سال قبل ارائه شد و در پایان جلسه نیز انتخابات بازرسان دوره هجدهم انجمن با نظر اعضای مجمع عمومی برگزار شد.

برچسب‌ها شکایت سازمان زندان‌ها معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شکایت سازمان زندان ها معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم شکایت سازمان زندان ها معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اخبار کنکور انجمن حمایت زندانیان خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۱۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: رویکرد اشتغال و توانمندسازی مددجویان کمیته امداد مانعی در برابر تولید فقر است و در این باب باید نگاه درست و واقع‌بینانه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد در نشست با منتخب مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۴۴ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل هستند اظهار کرد: همه ساله بخشی از این مددجویان با تولید اشتغال و کار شایسته و دریافت تسهیلات بانکی از چرخه حمایت مستقیم خارج می‌شوند که در این راستا سال گذشته خودکفایی ۲۰۰۰ نفری مددجویان کمیته امداد استان را شاهد بودیم.

وی افزود: پرداخت تسهیلات بانکی برای مددجویان معرفی شده دارای طرح اشتغال‌زایی در قالب تبصره ۱۸ در حال پرداخت است که انتظار می‌رود بانک‌های عامل تا نیمه اول سال‌جاری در عمل به تمام تعهدات خود در حوزه پرداخت تسهیلات کم‌بهره همتی مضاعف داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: رویکرد اشتغال و توانمندسازی کمیته امداد مانعی در برابر تولید فقر است و در این باب باید نگاه درست و واقع‌بینانه داشته باشیم.

وی بیان کرد: اشتغال تولید شده برای مددجویان کمیته امداد از جنس اشتغال مولد و پایدار است و با کمترین انحراف همه تسهیلات در مسیر اشتغال مددجویان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار بحث اشتغال و توانمندسازی مددجویان ساخت مسکن با همت خیران و نهادهای حمایتی و انقلابی در حال انجام است تا هیچ مددجوی فاقد سرپناه در روستاها نداشته باشیم.

حسین‌نژاد منتخب مردم مشگین‌شهر در مجلس با قدردانی از نگاه ویژه کمیته امداد در جهت رفع مشکلات و آسیب‌های مددجویان تحت حمایت این کمیته گفت: امیدواریم مجلس دوازدهم، حامی محرومان و نیازمندان باشد و با قوانین کارآمد به رفع فقر در کشور بیش از گذشته کمک کند.

کد خبر 748005

دیگر خبرها

  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • اجاره وثیقه برای زندانی با وکیل پایه یک دادگستری
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در جزیره قشم
  • جزیره قشم میزبان گروه پزشکان جهادی
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • رسیدگی مستمر به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند بوشهر