Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بابیان اینکه مطالعات تفصیلی اجرایی حوزه آبخیز شرق دامغان پایان یافت، ابراز داشت: این پروژه در ۴۰ هزار هکتار و بااعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیون ریال اجرایی می‌شود.
وی ضمن بیان اینکه همچنین مطالعات تفضیلی اجرایی حوزه آبخیز کلاریز به دیباج در سطح ۱۵ هزار هکتار در دست اجرا قرار دارد، افزود: برای اجرای این طرح نیز مبلغ دو هزار میلیون ریال اعتبار پیش‌بینی‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بابیان اینکه سطح حوزه‌های آبخیز دامغان به‌جز مناطق کویری ۷۴۴ هزار و ۷۶۵ هکتار است، ابراز داشت: از این میزان ۶۲۲ هزار و ۷۴۴ هکتار حوزه آبخیز فاقد سد و ۱۲۱ هزار و ۹۹۱ هکتار حوزه آبخیز سدها تشکیل می‌دهد.
مرادی حقیقی بابیان اینکه طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری درشهرستان دامغان نیز پیگیری می‌شود، در ادامه تصریح کرد: پنج حوزه سد در شهرستان، سد دامغان، حوزه شرق، حوزه غرب، حوزه کوه زر و حوزه رشم - معلمان را شامل می‌شود.
وی افزود: ۳۵ بند سنگ و ملات در حوزه‌های اگره، آستانه، کلاته و شور آب با حجم بیش از ۲۵ هزار متر مکعب از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی احداث و همچنین دو بند خاکی نعیم‌آباد و مهمان‌دوست از اعتبارات استانی با حجم بیش از ۲۷ هزار متر مکعب خاکریز اجراشده است که ظرفیت آبگیری بیش از ۵۰ هزار متر مکعب آب ناشی ازسیلاب رادارند.

۴۶

کد خبر 1436821

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان حوزه آبخیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۲۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۳ میلیون ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، بدیعی گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر در حوزه آبخیزداری دستگردان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آب در بند‌های خاکی و سازه‌های سنگی ملاتی وجود دارد.


وی همچنین افزود: در سازه‌های سنگ ملاتی حوزه سد دربید ۳۵۰هزار متر مکعب آبگیری شده است.


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طبس با اشاره به آبگیری ۲۰۰ هزار متر مکعب در حوزه کریت گفت: بند خاکی ملوند نیز ۶۰۰ هزار متر مکعب آبگیری شده است.

دیگر خبرها

  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • آبگیری ۳ میلیون ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • وزیر جهادکشاورزی؛ بر اقدام فوری مشترک کشورها برای مقابه با تخریب سرزمینی تاکید کرد
  • تاکید نیکبخت بر اقدام مشترک کشورها برای مقابله با تخریب سرزمینی
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین
  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • تزریق ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی
  • وزش شدید باد و بارش باران در دامغان