Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصری‌ها برای هفتمین روز متوالی علیه نظام سیسی به خیابان‌ها آمدند. همزمان نیز مصریان مقیم خارج تظاهراتی در همبستگی با معترضان در داخل برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه عربی ۲۱، برای هفتمین روز متوالی اعتراضات جدیدی در استان‌های الجیزه، المنیا و اسوان برگزار شد.

همچنین مصری‌های مخالف در خارج از کشور تظاهراتی را در همبستگی با معترضان داخل برگزار کرده و خواهان برکناری عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای دومین روز متوالی مصری‌های مقیم فرانسه تظاهراتی را در مقابل برج ایفل برای حمایت از جنبش انقلابی مصر برگزار کردند.

شنبه در شهر میلان ایتالیا، آمستردام هلند و سیدنی استرالیا اعتراضاتی در محکومیت وضعیت مصری‌ها برگزار شد.

قرار است امروز (یکشنبه) نیز اعتراضاتی در شهر مونیخ آلمان و بوسنی برگزار شود.

محمد علی، پیمانکار مصری که مردم این کشور به درخواست او اعتراضات را آغاز کردند، خواهان برگزاری اعتراضات جدید برای برکناری عبدالفتاح سیسی شد.

وی نسبت به تحقق پیروزی و آزادی مصر از دست سیسی و نظام وی ابراز امیدواری کرد.

وی گفت: مردم مصر هر روز دستاوردهای جدیدی را محقق می‌کنند و تمام تحرکاتشان موجب آشفتگی و نگرانی سیسی شده است.

محمد علی از معترضان خواست از خودشان در صورت قرار گرفتن در معرض تجاوز از سوی نیروهای امنیتی دفاع کنند.

وی گفت: اعضای وزارت کشور هر روز ضعیف‌تر و خسته‌تر می‌شوند و باید اعتراضات در مقابل منازل شهروندان و خیابان‌هایشان ادامه داشته باشد. ما نمی‌گذاریم سیسی از کاخ‌هایی که با پول مردم ساخته، لذت ببرد.

در این راستا سه نهاد حقوقی در بیانیه‌ای از دولت مصر خواستند به حق تظاهرات احترام بگذارد.

این نهادها از پلیس مصر خواستند از تجاوز به تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم و استفاده از زور برای سرکوب آن خودداری کند.

این نهادها آزادی فوری تمام معترضانی را که طی روزهای قبل بازداشت شدند، خواستار شدند.

این بیانیه را موسسه حقوق بشر عدالت، مرکز حقوق بشر الشهاب و سازمان بین المللی صلح برای حفظ حقوق بشر امضا کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مصر تظاهرات مصر روز متوالی مصری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۲۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ هفتمین اجلاس دو روزه مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شورا‌های اسلامی و معاونان شهرسازی شهرداری‌های کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور با محوریت مشارکت‌های مردمی در بازآفرینی شهری و چالش‌های شهرسازی در بوشهر آغاز به‌کار کرد.

رئیس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور و رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در این نشست گفت: در ساختار قانون اساسی به‌گونه‌ای پیش‌بینی شده که کار مردم و تصمیمات محلی، در یک نظام مشارکتی و در یک نظام بر پایه حضور مردم توسط منتخبان اتفاق بیفتد.

مهدی عباسی با بیان این‌که شورا از مردم و برای مردم است و در ارتباط با مردم معنای واقعی خود را پیدا می‌کند، افزود: خوشبختانه شاهد این بودیم که رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری و معاونان در کنار هم تبدیل به یک مجموعه منسجم و هم‌فکر و هم‌سو شدند که این ارتباط و این سطح انسجام و آشنایی از فعالیت و تجربیات یکایک افراد، برای مردم پرثمر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر هم در این نشست گفت: شهرسازی و معماری در حرکت تاریخ، نشان از ابعاد مختلفی از درجه تمدن هر جغرافیا و منطقه زیستی دارد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: در هر زیست‌بوم معماری و شهرسازی و بازآفرینی سازه‌های زیستی نشان از درجه دانش، هوشمندی، توان مهندسی و تشخیص قوی در عرصه جامعه‌شناسی و روان‌شناسی آن جامعه دارد.

او اضافه کرد: معماری، شهرسازی و بازآفرینی، آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است و نشان از درجه دانش مدیران و مردم آن منطقه دارد؛ بنابراین این همایش بسیار مهم است و می‌تواند در یک فرآیند دانش‌بنیان و فوق‌العاده جامع به بسیاری از چالش‌ها و مشکلاتی که در روند زندگی انسان ایجاد می‌شود پاسخ مثبت دهد و چالش را حل کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر هم با بیان این‌که شهر‌ها پیچیدگی‌های درهم‌تنیده خود را دارند، گفت: بافت‌های قدیمی در زمان‌های خود الگو‌های تمدن آن دوره بوده‌اند؛ اما اینک با فرسودگی آنها و تغییر فرهنگ‌ها و شکل زیست جمعی، کاربرد آن بافت‌ها انتظارات جامعه امروز را برآورده نمی‌کند.

محمدهادی رستمیان افزود: امیدواریم این نشست‌ها الگوی مناسب اقلیم هر منطقه با رویکرد مسئله‌محوری و تطابق‌پذیری فراهم شود تا شهر‌ها و بافت‌های شهر‌ها سرزنده و پرنشاط باشند و امکان دست‌یابی مردم به همه خدمات زیربنایی و روبنایی در آنها فراهم باشد.
در پایان این آیین از شورا‌های برتر استان بوشهر تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد
  • هیئت مصری برای مذاکره درباره اسرا به اراضی اشغالی می‌رود
  • از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جلسه پاتوق برگزار می‌شود
  • برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • هفتمین «پاتوق فیلم کوتاه» برگزار می‌شود/ از کمدی تا آخرالزمان
  • تایلند 3 عراق 2، هفتمین صعود متوالی به جام جهانی
  • هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس در اشنویه برگزار می‌شود