Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدرضا سمیعی نسب روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: این بازرسی‌ها به‌منظور جلوگیری از عرضه،‌ نگهداری و فروش کالای قاچاق در استان انجام و در جریان آن ۱۳ پرونده تخلف تشکیل شد.

وی افزود: ارزش این پرونده‌ها حدود ۵۰ میلیارد ریال است که همه آن‌ها برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آمار بازرسی‎ها نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۳۹.۹ درصد افزایش‌یافته و از حیث ارزش ریالی نیز، ۳۴۱ درصد رشد داشته‌ایم.

سمیعی نسب گفت: بیشتر کالاهای کشف‌شده، شامل لوازم‌خانگی، نهاده‎های دامی (ذرت، کنجاله سویا، جو) و ماینر( استخراج‌کننده ارز دیجیتالی) است.

وی بیان کرد: همچنین در همین رابطه بازرسان سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم بیش از یکهزار مورد تذکر و اخطار کتبی به واحدهای خرده‌فروش داده و ۲۴۶ گشت مشترک با دستگاه‌های نظارتی استان برگزار کردند.

وی با اشاره به این‌که بازرسان این سازمان به‌غیراز موارد ذکرشده،‌ برای سایر تخلف‌های صنفی نیز پرونده تشکیل می‌دهند تا بر اساس قوانین با متخلفان برخورد شود، ادامه داد: سامانه ۱۲۴ بستر ارتباط مردم با بازرسان سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان است و شهروندان می‌توانند گزارش خود از تخلف واحدهای صنفی فعال در قم را برای پیگیری از این طریق اطلاع دهند.

درمجموع تعداد ۳۶هزار و ۲۵۳ واحد صنفی مجوز دار در استان فعالیت می‌کند که ۲۱هزار و ۶۵۸ مورد آن توزیعی و خدماتی و ۱۴هزار و ۵۹۵ مورد آن تولیدی و فنی است.

برچسب‌ها قم تخلفات مالی بازار محصولات کالای قاچاق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم تخلفات مالی بازار محصولات کالای قاچاق قم تخلفات مالی بازار محصولات کالای قاچاق اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۲۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ لیفتراک قاچاق در سمیرم کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حمید علینقیان پور ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران انتظامی مستقر در ایست و بازرسی شهید رئیسیان شهرستان سمیرم در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز حین کنترل خودروهای عبوری در این محور به ۲ دستگاه خودروی کشنده ۴۰ فوت حامل بار مشکوک شده و برای بررسی دقیق‌تر هر ۲خودرو را متوقف می‌کنند.

وی ادامه داد: مأموران پلیس پس از هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از خودروهای متوقف شده پرداخته که در این عملیات تعداد ۱۲ دستگاه لیفتراک خارجی قاجاق که فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی و قانونی بودند کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کارشناسان ارزش لیفتراک‌های قاچاق کشف شده را ۱۸۰ میلیارد ریال برآورد کردند، افزود: در این رابطه پرونده تشکیل و به همراه هر ۲ متخلف برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6097147

دیگر خبرها

  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان کشف شد
  • کشف ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • ۱۲ لیفتراک قاچاق در سمیرم کشف شد
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند