Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@23:55:11 GMT

«خرامان» بهترین فیلم جشنواره ترکیه‌ای شد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۲۶۰۰

«خرامان» بهترین فیلم جشنواره ترکیه‌ای شد

آرش اسحاقی با فیلم «خرامان،»جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی مستند زعفران طلایی را از کشور ترکیه دریافت کرد.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام عوامل فیلم، آرش اسحاقی برای ساخت «خرامان»، تندیس بهترین فیلم را از بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی مستند زعفران طلایی ترکیه دریافت کرد.

در این دوره جشنواره ۱۴۰۰ فیلم مستند از ۹۷ کشور جهان شرکت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«خرامان،»روایتگر جهان مردیست که در هشتادسالگی با رامشگری روزگار می‌گذراند.
این فیلم پس از حضور در یاماگاتا توانست به جشنواره شفیلد،از مهمترین جشنواره‌های مستند جهان راه پیدا کند.

مستند «خرامان»  در آبان ماه در سی‌ونهمین دوره جشنواره ریلینگ شیگاگو نمایش داده می‌شود  و با ۹ مستند بلند دیگر رقابت می‌کند  ودر کشورهای هنگ‌هنگ، تایوان، هیوستون در تگزاس و پورتلند آمریکا نیز نمایش داده خواهد شد. 

این مستند که سال گذشته جایزه بهترین کارگردانی را از جشنواره یاماگاتای ژاپن دریافت کرد پیش از این نیز در جشنواره‌های نیواورلئان، یوتای آمریکا، بمبئی، لیبرال بنگلادش‌، سیدنی استرالیا روی پرده رفته است.


عوامل این مستند عبارتند از: نویسنده، کارگردان و تدوینگر: آرش اسحاقی، تهیه کننده : طلا آزادروش، مدیر تولید : مونا شریفی، فیلمبردار : آریا آزادروش، صدابردار : علیرضا قناتی، صداگذار: گیسو آزادروش، پالایش رنگ : رضا تیموری، برگردان : حسن شریف‌الدین، زیرنویس: رضا تاری‌وردی، عکاس : میثاق همایونی، روابط عمومی: سپیده حیدرآبادی و پخش‌کننده: کمپانی ونرا فیلم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مستند خرامان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۲۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مشاور رسانه ای پروژه، فیلم کوتاه «چوپان» به نویسندگی و کارگردانی مهرشاد رنجبر در تازه‌ترین حضور جهانی خود به جشنواره «شورت شورتز» ژاپن راه یافت و به همین بهانه از پوستر این فیلم که آرمین رنگانی طراحی آن را برعهده دارد، رونمایی شد.

جشنواره «شورت شورتز» از جشنواره‌های مورد تأیید اسکار است که در آن برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی، غیرداستانی و انیمیشن واجد شرایط نامزدی در بخش اسکار بهترین فیلم کوتاه خواهد بود.

این جشنواره از سال ۱۹۹۹ تأسیس شد و به عنوان یکی از بزرگترین جشنواره‌های فیلم کوتاه آسیا در توکیو برگزار می‌شود.

فیلم کوتاه «چوپان» در بیست و پنجمین دوره از این جشنواره از میان ۴۹۳۶ فیلم فرستاده شده به جشنواره انتخاب شده است.

«چوپان» به تهیه‌کنندگی مژگان رایگان و رضا فتح الهی‌پور روایتی است از ۲ ساعت مانده به اجرای بازبینی که گروه متوجه می‌شود، بازیگر نقش چوپان نمی‌تواند به اجرا برسد و میثم تلاش می‌کند تا به جای او روی صحنه برود.

نادر صادقی، سام دادخواه، رضا زمانی، مژگان رایگان، فرهنگ ادیانی، مهتاب ناظری، شیرین شجاعی، هادی افشین، هاشم ایمانی، فواد آزادی، میلاد دهقان، سارا امیری مقدم، فرهان فرهادی گروه بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.

جشنواره «شورت شورتز» از ۴ ژوئن تا ۱۷ ژوئن ۲۰۲۴ (۱۵ تا ۲۸ خرداد ۱۴۰۳) در توکیو برگزار می‌شود.

کد خبر 6096361 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • چالهان اوغلو یکی از بهترین‌های جهان است
  • بهترین برند ترکیه برای خرید در سال ۲۰۲۴
  • «هات داکس» جایزه بهترین مستند بین‌المللی را به فیلم هندی داد
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است
  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
  • تندیس‌های طلایی در دست راویان حقیقت
  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • تجربه حضور «رویاباف و قاضی» در کانادا/ ماجرای خانم قاضی چیست؟
  • زنانی که در کن رئیس شدند