Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سامانه «فارس من»  هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی  شده است و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد

« تسریع در انتقال بلوکی سهام شرکت نورد و لوله اهواز» یکی از عناوینی بود که از طریق مخاطبان در سامانه فارس من به ثبت رسید که موضوع را پیگیری کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس، برخی از سهام‌داران شرکت نورد و لوله اهواز با تشکیل کمپینی اظهار کردند: 45.31 درصد از سهام شرکت نورد و لوله اهواز طی قرارداد شماره 23892 مورخ 1397/09/12 توسط سازمان خصوصی‌سازی به شخصی حقیقی منتقل شده است که پس از این انتقال شرکت فرابورس معتقد است ‌این معامله بلوکی باید بر روی تابلو معاملات فاهواز4 انجام می‌گرفت و معامله سازمان خصوصی‌سازی وجاهت قانونی ندارد.

خبرنگار فارس برای بررسی وجاهت قانونی انتقال سهام شرکت نورود و لوله اهواز با سازمان خصوصی سازمان تماس گرفت اما سخنگوی این سازمان در پاسخ  گفت: ادعای شرکت فرابورس غیرواقعی است و ما نمی‌توانیم بر اساس یک گزاره غیرمستند گزارش ارائه دهیم.

وی افزود: البته ابتدا باید مستندات ادعای شرکت فرابورس برای ما محرز شود سپس توضیحات لازم را خواهیم داد چرا که ممکن است شرکت فرابورس چنین چیزی را نگفته باشد.

خبرنگار فارس برای اطمینان از صحت و سقم ادعای سهامداران در مورد شرکت فرابورس با این سازمان تماس گرفت که مسؤول واحد رسانه این سازمان در پاسخ اظهار کرد: شرکت فرابورس به این معامله ایرادی نگرفته و کمپینی که در این رابطه شکل گرفته صحت ندرد.

وی افزود: فروش 45.31 درصد ممکن است به دو صورت بگیرد یکی اینکه این معامله خارج از ساعت بازار انجام بشود که در این شرایط باید به تایید هیئت مدیره سازمان بورس برسد و همکاران فرابورس در عملیات بازار این معامله را به سرانجام می‌رسانند.

مسؤول واحد رسانه این سازمان گفت: دوم اینکه معامله به صورت قهری و قانونی با حکم مراجع قضایی انجام می‌شود که شرکت نورود و لوله اهواز از این نوع بوده و از طریق سپرده‌گذاری مرکزی انجام شد لذا شرکت فرابورس از آن ایرادی نگرفته و اطلاعات معامله را روی سامانه کدال به منظور اطلاع رسانی سهام‌داران درج می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نورد لوله اهواز سازمان خصوصی سازی شرکت فرابورس انتقال سهام شرکت نورد و لوله اهواز شرکت فرابورس سهام شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۲۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم

سرپرست سازمان خصوصی سازی از آزادسازی وثیقه و به نام شدن بیش از ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی متعلق به ۶۴ هزار و ۱۶۱ نفر از کارگران خبر داد.

به گزارش مشرق، با اعلام سازمان خصوصی سازی، ابراهیم بازیان با تبریک روز جهانی کار و کارگر و هفته کار و کارگر اعلام کرد: تعداد ۵ میلیارد و ۲۲۱ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۷۱۰ سهم متعلق به ۶۴ هزار و ۱۶۱ نفر در ۱۵۴ شرکت که در سال‌های قبل واگذار شده بود، از وثیقه آزاد و سهام به نام کارگران منتقل شده است.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تامین عدالت اجتماعی، تشویق اقشار مردم به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری و بهبود درآمد خانوار و در اجرای تبصره (۳) ماده «۲۰» قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد ۳۰۵ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۵۶۲ سهم دولت در ۱۰ شرکت مشمول واگذاری به ۳۰۰۸ نفر از کارکنان و کارگران شاغل و بازنشسته به عنوان سهام ترجیحی واگذار شده است.

سرپرست سازمان خصوصی سازی افزود: مطابق مقررات، واگذاری سهام ترجیحی به صورت صد درصد اقساط با مدت ۱۰ سال صورت می‌گیرد و بهای سهام واگذار شده از محل سود سهام مورد واگذاری پرداخت می‌شود.

ارائه تخفیف قیمتی در واگذاری سهام ترجیحی به کارگران

بازیان در بخش دیگری از سخنان خود، از برنامه دولت برای حمایت از کارگران خبر داد و گفت: دولت در نظر دارد با هدف حمایت از کارگران؛ قیمت سهام ترجیحی شرکت‌های قابل واگذاری را با اعمال تخفیف به آنها واگذار کنند.

وی اضافه کرد: کلیات این پیشنهاد به تصویب هیات واگذاری رسیده و پس از تصویب جزئیات و طی مراحل قانونی، در واگذاری سهام ترجیحی مبنای عمل قرار خواهد گرفت.

سرپرست سازمان خصوصی سازی از یک تصمیم دیگر هیات واگذاری خبر داد و گفت: به موجب تصمیم دیگر هیات واگذاری، سهام ترجیحی مستقل از سهام بلوکی به کارکنان واگذار خواهد شد و بر این اساس کارکنان شرکت مشمول واگذاری، صرف‌نظر از فروش یا عدم فروش سهام بلوکی؛ قبل از خرید سهام توسط بخش خصوصی، سهامدار شرکت محل اشتغال خود خواهند شد.

دیگر خبرها

  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • آغاز عملیات آسفالت معابر کوی نورد اهواز
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • تحرک بین المللی دانشجویان انتقال فناوری به جهان را تسهیل می‌بخشد