Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:23:31 GMT

میدان زکات بافق افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۲۸۸۰

میدان زکات بافق افتتاح شد

شهردار بافق در حاشیه مراسم افتتاح این پروژه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تعزیت ایام حزن و اندوه اهل بیت (ع) در ماه صفر، از اجرا، افتتاح و رونمایی طرحهای شهری با عناوین ملی، دینی و مذهبی ابراز رضایت و خرسندی کرد و آن را گامی در جهت ترویج فرایض دینی از جمله فرهنگ زکات در جامعه اسلامی بر شمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سیدعلی نوروززاده افزود:  در آیات و روایات آمده به همان اندازه که خواندن نماز عارفانه و خالصانه، رمز رابطه دوستانه انسان با خداست، پرداخت زکات و حقوق مالی و محرومیت زدایی از درماندگان جامعه نیز رمز رابطه خالصانه با خالق یکتاست و نشان رعایت حقوق بندگان اوست.

شهردار بافق از تلاش و توجه مسئول زکات کمیته امداد شهرستان بافق برای نامگذاری این میدان که به نوعی ورودی شهر و ابتدای سکونتگاه‌های رسمی شهر است قدردانی کرد.

وی از اختصاص ۵۰ اصله درخت خرما نیز به طرح شجره طیبه کمیته امداد بافق در گذشته خبرداد و بیان کرد: اخیرا  نیز ۲۲ اصله درخت مثمر( رما) در پارک آبشار در قالب این طرح اهدا شده که محصول ۷۲ درخت یاد شده صرف هزینه نیازمندان تحت پوشش این کمیته می شود.

به گفته نوروززاده با اختصاص ۲۲ اصله نخل جدید به طرح یاد شده که به مناسبت ایام محرم و صفر انجام شد، مجموع درختان خرما مثمرِ اهدایی شهرداری به طرح محسنین و شجره طیبه با تعداد شهدا کربلا برابر است.

وی همچنین در خصوص مشخصات پروژه میدان زکات گفت: مساحت پروژه سه هزار متر مربع و هزینه اجرای آن هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال می باشد که از منابع داخلی شهرداری تامین و پرداخت شد.

نوروززاده عملیات اجرایی این پروژه را شامل جدول گذاری، بتن دکوراتیو، تاسیسات برقی و مکانیکی، نصب چمن مصنوعی و ساماندهی فضای سبز برشمرد و بیان کرد:  فضاهای سبز شهری و نمای زیبای میادین موجب لطافت هوا، ایجاد روحیه نشاط و شادابی و امید آفرینی در شهروندان می شود.

رییس زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد هم در آیین افتتاح میدان زکات بافق این اقدام شهرداری را گامی در راستای نهادینه کردن فرهنگ زکات دانست و گفت: نهادن نام زیبنده زکات بر این میدان این فریضه واجب الهی را در جامعه ترویج می‌کند.

ابوالقاسم شبانی افزود: میدان زکات بافق اولین پروژه مدیریت شهری استان است که تحت این عنوان با تلاش مجموعه شهرداری افتتاح شد که نقش بسیار ارزنده ، مهم و اثرگذار در فرهنگ سازی و جلب توجه مردم به مقوله زکات دارد.

وی ادامه داد: شهرستان بافق به لحاظ معادن غنی و نخلستان‌های عظیم، ظرفیت بسیار خوبی دارد و در حوزه پرداخت زکات واجب و مستحبی تاکنون خوش درخشیده و مردم این شهرستان همواره در طرح محسنین شرکت قابل توجهی دارند و چندین درخت خرما و پسته را  به طرح شجره طیبه اختصاص داده اند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها افتتاح طرح کمیته امداد امام خمینی (ره) بافق اعتبار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افتتاح طرح کمیته امداد امام خمینی ره بافق اعتبار افتتاح طرح کمیته امداد امام خمینی ره بافق اعتبار اخبار کنکور کمیته امداد میدان زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۲۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی

جانشین فرماندهی سپاه شهدای آذربایجان غربی  پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری گرامیداشت هفته بسیج سازندگی گفت: با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان آبرسانی در ۶٠٠ روستا در آذربایجان غربی در حال اجراست که ۱۶۵ روستا از آنها در شهرستان بوکان در جنوب استان واقع شده است.

سرهنگ تقی نجمی ادامه داد: در طول یک سال گذشته ۵٠ هزار بسته معیشتی توزیع، ۵۵١ جهیزیه به نوعروسان مناطق محروم اهدا، ١۵ باب مسکن مددجویان احداث و ١۵ پروژه آبرسانی افتتاح شده است.

وی از فعالیت  ۶١٠٠ گرو‌ه  جهادی در سطح استان خبر داد و افزود: با یاری این گروه های جهادی در یک سال گذشته یک هزار و ۶۰۶ فرصت شغلی ایجاد شده،  ٢٢٠ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداخت و  ۴ هزار ٢۵٠ دوره آموزشی کارآفرینی برگزار شده است.

جانشین فرماندهی سپاه شهدای آذربایجان غربی تاکید کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا، رزمایش جهادگران فاطمی، افتتاح ٧٠ طرح اقتصاد مقاومتی با اعتبار ١٢ میلیارد تومان، مرمت ۶۵ واحد روستایی، برپایی میز خدمت در مناطق محروم، اعزام اکیپ‌های پزشکی و دامپزشکی، دیدار جهادگران با مقام عالی استان، افتتاح ٩ کیلومتر راه روستایی بین مزارع، افتتاح نمایشگاه مقاومتی در کل شهرستان‌ها، واگذاری ١٠ هزار تن قیر رایگان به روستاها، افتتاح ۵ پروژه ورزشی و چندین طرح و پروژه در هفته گرامیداشت بسیج سازندگی در دستور کار قرار گرفته است.

سرهنگ نجمی اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های مهم مجموعه سپاه محرومیت زدایی و بسیج سازندگی است که اقدامات خوبی در سطح استان در حال انجام است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • پروژه روشنایی معابر نواحی صنعتی رضی و مشگین شهر افتتاح می‌شود
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • افتتاح نمایشگاه جواهرانه در بافق
  • افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی
  • افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران
  • آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • لزوم تسریع در روند اجرای پروژه‌های مجتمع فولاد بافق
  • افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز