Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، میثم قدمی اظهار داشت: ۹۳ شرکت حمل و نقل باری و ۸۸ شرکت حمل و نقل مسافری در استان فعال هستند و از مجموع ۹ هزار و ۱۶ دستگاه ناوگان باری استان عمر ۲ هزار و ۱۴۵ دستگاه بالاتر از سن فرسودگی است.

او با اشاره به اینکه تعداد ناوگان مسافربری لرستان یکهزار و ۱۹۴ دستگاه می‌باشد افزود: عمر فرسودگی در ناوگان باری ۲۵ سال می‌باشد که سن ۲۳ درصد ناوگان استان بیش از متوسط فرسودگی ناوگان کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: میانگین عمر اتوبوس‌های مسافربری نیز ۱۵ سال است که اکنون این رقم در کشور به ۸.۱ سال رسیده و در لرستان به متوسط هشت سال کاهش یافته که در این حوزه وضعیت مناسبی داریم.

او میانگین عمر مینی بوس را ۲۵ سال برشمرد و گفت: این میزان در لرستان و کشور به ترتیب ۳۱.۹ ‍و ۳۱.۵ سال است و در حالیکه میانگین عمر خودرو‌های سواری ۱۰ سال می‌باشد این رقم در کشور و لرستان ۱۲.۲ سال است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان ادامه داد: آخرین مصوبه در این راستا سوم خرداد امسال بوده که برای واردات خودرو‌های با سه سال ساخت جهت نوسازی و توسعه ناوگان باری تاکید داشته است و طبق آن باید پنج هزار دستگاه باری با کارکرد زیر سه سال ساخت وارد شبکه حمل و نقل باری کشور شود.

قدمی همچنین به طرح کلید به کلید ناوگان عمومی اشاره کرد و گفت: رانندگان می‌توانند خودرو‌های اسقاطی خود را تحویل داده و یک خودرو صفر تحویل بگیرند که در این راستا سازمان راهداری یکهزار دستگاه را برای متقاضیان در نظر گرفته است.

او با بیان اینکه چالش اصلی سازمان راهداری در حوزه مسافر و مینی بوس است اضافه کرد: در طرح کلید به کلید ۴۰ درصد هزینه نوسازی توسط متقاضی و ۶۰ درصد از طریق تسهیلات بانکی تامین می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان ادامه داد: شرکت‌های حمل و نقل استان باید به فکر ارزش افزوده ناوگان خود باشند و در غیر اینصورت وسایط نقلیه در کوتاهترین زمان از رده خارج و اسقاط می‌شوند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان ناوگان باری فرسودگی ناوگان نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۳۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعدۀ افتتاح ورزشگاه خرم‌آباد در سفر دوم رئیس‌جمهور

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان اعلام کرد: ورزشگاه ۱۵هزار نفری خرم‌آباد در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به این استان افتتاح می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، وحید والی‌زاده مرادی، ظهر امروز، در جلسه پیگیری مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به لرستان، گفت: تکمیل چمن و سکوی ورزشگاه 15هزار نفری خرم‌آباد باقی مانده‌است که تا پایان خردادماه به اتمام می‌رسد.

او با بیان اینکه در سفر نخست رئیس‌جمهور به لرستان 15 پروژه در قالب 10 مصوبه در حوزه ورزش و جوانان داشتیم، اضافه کرد: کارفرمای 11 پروژه ورزش و جوانان است که 10 مورد از این پروژه‌ها آمادۀ بهره‌برداری است.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان عنوان کرد: کارفرمای دو پروژه سازمان راه‌‌وشهرسازی و وزارت ورزش است که در وضعیت خوبی نیست.

او بیان کرد: دیگر پروژه‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور تکمیل نشده‌است و نیازمند پیگیری و تأمین اعتبار هستند.

هیچ شهری از لرستان آب شرب پایدار ندارد

یاسر اکبریان، مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب لرستان، نیز در این جلسه گفت: سفر رئیس‌جمهور به این استان هشت پروژه شامل 6 پروژه فاضلابی و 2 پروژه آبی داشت.

او با بیان اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب خرم‌آباد 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: تصفیه‌خانه‌های بروجرد 85 درصد، دورود 44 درصد، کوهدشت 67 درصد و پلدختر 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرعامل آب‌وفاضلاب لرستان با تأکید به اینکه هیچ شهری از این استان آب شرب پایدار ندارد، اشاره کرد: هیچ‌گونه اعتباری برای برخی روستاهای پروژه طرح انتقال آب قم‌رود اختصاص داده نشده‌است.

اکبریان خاطرنشان کرد: آب‌رسانی شهر شاپورآباد الیگودرز به بهره‌برداری رسیده‌است و آب‌رسانی به شهر خرم‌آباد نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • وعدۀ افتتاح ورزشگاه خرم‌آباد در سفر دوم رئیس‌جمهور
  • راه اندازی سه پاسگاه محیط‌بانی در لرستان