Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@14:05:57 GMT

شمیم رضوی در پارک علم و فناوری

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۳۳۹۰

شمیم رضوی در پارک علم و فناوری

 همزمان با ششمین روز از هفته دفاع مقدس و در سال جهش تولید؛ صبح دیروز جمعی از خادمان آستان قدس رضوی با حضور در پارک علم و فناوری خراسان رضوی از مدافعان علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان با اهدای پرچم و نبات متبرک تجلیل کردند.

احمد فیاض/

 همزمان با ششمین روز از هفته دفاع مقدس و در سال جهش تولید؛ صبح دیروز جمعی از خادمان آستان قدس رضوی با حضور در پارک علم و فناوری خراسان رضوی از مدافعان علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان با اهدای پرچم و نبات متبرک تجلیل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود ۳۰ کیلومتر دورتر از مشهدالرضا(ع) با شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری و در جبهه اقتصادی سعی می‌کنند به تأسی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تهاجم و تحریم بی‌رحمانه دشمنان این مرز و بوم را خنثی کرده و امنیت اقتصادی، علمی و فناوری را به مردمان سرزمینشان اهدا کنند. شب هنگام و در مراجعت هنگامی که خورشید مهرش را جمع می‌نماید؛ آنان در فضایی عارفانه و روحانی با رؤیت گلدسته‌های حرم، پناه می‌آورند به مهر امام مهربانی‌ها و زمزمه می‌کنند: «السلام علیک یا عالم آل محمد(ع)». شاید در این روزمرگی‌هایشان گمان نمی‌بردند که روزی عطر رضوی با حضور خادمان درگاهش و پرچم و سوغات متبرک، تابلو حرم و... به پاس قدردانی و تجلیل از خدمات جهادیشان در حوزه علم و فناوری شامه‌نواز شود و نوای «یا عالم آل محمد(ع)» در پارک علم و فناوری طنین‌انداز شود.

اما روز گذشته خادمان آستان قدس رضوی با حضور در این مرکز رشد و بالندگی ثابت کردند که قدردان نخبگان علمی و فناوری به عنوان مدافعان این حوزه هستند و آن را فراموش نکرده‌اند.

دفتر مدیر پارک علم و فناوری نخستین میعادگاه حضور خادمان است که با استقبال گرم مدیران مجموعه روبه‌رو شده‌اند. سیدحسن حسینی یکی از خادمان رضوی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) که می‌فرماید: خدا رحمت کند کسانی را که در حوزه صنعت و تولید نقش‌آفرینی نموده؛ در جمع مدیران پارک علم و فناوری می‌گوید: و شما ثابت کردید که در بخش صنعت و علم و فناوری موفق بوده و به طور حتم رحمت الهی شامل حالتان خواهد شد.

پس از قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با قدردانی از حضور گرم و صمیمی خادمان رضوی در این مرکز به تشریح وظایف مجموعه پرداخته و اظهار می‌کند: کمک به تجاری‌سازی و حمایت از ایده‌پردازان در قالب انتقال تجربیات علمی، مفهومی، دانشگاهی، بازاریابی، مدیریت فروش و منابع انسانی و... بخشی از وظایف پارک علم و فناوری است.

رضا قنبری خاطرنشان می‌کند: ۵۵ نفر در قالب مدیریتی و ۳۵۰ شرکت با حضور حدود ۴هزار و ۵۰۰ نفر از جوانان مؤمن و انقلابی با متوسط ۳۰ سال عمر در پارک مشغول فعالیت هستند.

وی در حالی که بغض کرده و اشک گوشه چشمانش را پاک می‌کند؛ می‌افزاید: پرچم امام رضا(ع) اینجاست و به برکت امام رضا(ع) در این سرزمین موفق شدیم با ساخت ونتیلاتور(دستگاه تنفس مصنوعی) توسط جوانان خوش‌فکر و خلاق، گام بلندی در راستای مبارزه با بیماری کرونا برداریم که مورد تمجید مسئولان ارشد کشور و استان قرار گرفت.

وی می‌افزاید: طی جلسه‌ای با محمدمهدی برادران، مدیر عالی حرم مطهر رضوی قرار شد تا در بحث نوآوری حرم مطهر مشارکت داشته باشیم و تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه نور و صوت آماده مشارکت شده‌اند.

وی در پایان تصریح می‌کند: برند امام هشتم(ع)؛ عالم آل محمد(ع) است و ما با برند روحانی و ملکوتی عالم آل محمد(ص) در بخش علم و فناوری به پیش خواهیم رفت و در این جبهه به طور حتم پیروز خواهیم بود.

مجتبی شادلو دیگر خادم رضوی با اشاره به خدمات شایسته نخبگان انقلاب در پارک علم و فناوری استان اظهار کرد: به پاس قدردانی و سپاس از این زحمات و تلاش‌ها در این برهه حساس تاریخی و شرایط تحریم اینجا حضور پیدا کردیم تا علاوه بر خداقوتی بلکه بتوانیم گوشه‌ای از این اقدام‌های جهادی را ارج نهاده و تجلیل کنیم. این سعی و جهاد علمی و فناوری کمتر از خدمت خادمان رضوی نیست.

در پایان این مراسم پرچم متبرک رضوی به همراه هدایای آستان رضوی به اعضای مدیریت پارک علم و فناوری خراسان رضوی اهدا شد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پارک علم و فناوری آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۳۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان این‌که پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، تجربه راه‌اندازی پارک علم و فناوری در کشور را دارد، گفت: می‌توانیم تجارب و ظرفیت پارک علم و فناوری را برای راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق به اشتراک بگذاریم و ضروری است که برای عملیاتی کردن این موضوع، اجرای اقدامات پایه‌ای را مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش ایسنا، دکتر علی اسدی در جلسه دیدار و گفت‌وگو با دکتر لبنا خمیس مهدی، معاون پژوهش و توسعه وزیر علوم عراق و هیأت همراه با رئیس و هیأت رئیسه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، از راه‌اندازی پردیس بین‌المللی دانشگاه تهران در نجف‌ اشرف در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در همین راستا می‌توانیم شعبه‌ای از پارک علم و فناوری را که تمام زنجیره ارزشی و فعالیت‌های پارک را پوشش می‌دهد، در این پردیس بین‌المللی ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت انتقال تجربه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به کشور عراق، ادامه داد: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران می‌تواند در قالب کارگاه‌های یک روزه، همه فرآیندها، فعالیت‌ها، برنامه‌ها و خدمات دانش‌بنیان را به معاونان پژوهشی دانشگاه‌های عراق ارائه دهد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به حضور و تحصیل دانشجویان عراقی در ایران و به‌ویژه دانشگاه تهران، تصریح کرد: این موضوع فرصت مناسبی است تا از ظرفیت این دانشجویان در جهت همکاری و اجرای برنامه‌های مشترک میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق استفاده کنیم.

اسدی با اعلام عضویت و استقرار بیش از ۳۰۰ هسته فناور، واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان در این پارک، گفت: فراوانی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های فنی و مهندسی بیش از حوزه‌های دیگر است.

وی ادامه داد: طی چند سال اخیر کوشیده‌ایم برنامه‌های حمایتی را در زمینه فناوری‌های نرم، علوم انسانی و بین رشته‌ای گسترش دهیم.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان این‌که دستاوردهای فناوران و متخصصان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران توانسته نیازهای فناورانه و نوآورانه کشور را به‌ویژه در زمان تحریم تأمین کند، افزود: نواحی نوآوری، نسل آینده پارک های علم و فناوری محسوب می‌شوند و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز با ایجاد ناحیه نوآوری تهران، حوزه فعالیت‌های خود را به فراتر از مرزهای فیزیکی پارک گسترش داده است.

اسدی، فعالیت‌های نوآورانه، فناورانه و پارک‌های علم و فناوری را جزء لاینفک نظام آموزشی دانشگاهی دانست و خاطرنشان کرد: زنجیره ارزشی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان محدود نمی‌شود، بلکه مرکز نوآوری و کارآفرینی پارک علم و فناوری و شعب آن در ۱۹ دانشکده دانشگاه تهران در تلاش است تا دانشجویان حین تحصیل با مباحث فناوری، نوآوری و دانش‌بنیان آشنا شده و فرهنگ کارآفرینی ترویج یابد.

وی با اشاره به امضای یادداشت تفاهم‌ میان پارک علم و فناوری با معاونت پژوهشی دانشگاه تهران، گفت: مطابق با این تفاهم‌نامه، پیوست فناوری و نوآوری به پروپوزال پایان‌نامه‌های دانشجویی افزوده می‌شود که می‌توان از آن در جهت سوق دادن فعالیت‌های پژوهشی به فعالیت‌های فناوری و حمایت از آنها بهره برد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با تأکید بر ضرورت توسعه همکاری‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و عراق، گفت: با توجه به اشتراکات مذهبی، سیاسی و فرهنگی بسیاری میان دو کشور می‌توانیم در راستای گسترش زمینه‌های همکاری و تداوم آن در عرصه دانش و فناوری اقدام کنیم.

اسدی، تصریح کرد: امروزه کشورهای منطقه خاورمیانه می‌کوشند تا در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فناوری به سطوح بالایی دست یابند و زمان حاضر فرصت مناسبی است که همکاری‌های علمی، پژوهشی و فناوری را میان دو کشور توسعه دهیم.

وی با اشاره به قدمت، جامعیت و گستردگی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، قدیمی‌ترین و بزرگترین پارک دانشگاهی کشور است و همواره تلاش بر این بوده با حمایت از حوزه‌های متنوع علمی و فناوری، مرجعیت فناوری و نوآوری خود را در کشور حفظ کنیم.

بهره‌مندی وزارت علوم عراق از دستاوردهای متخصصان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

در ادامه این نشست، دکتر لبنا خمیس مهدی، معاون پژوهش و توسعه وزارت علوم عراق، ضمن ابراز خرسندی از حضور در پارک فناوری دانشگاه تهران، گفت: در گذشته چندین بار به‌عنوان رئیس دانشکده علوم سیاسی به ایران سفر کرده‌ام، اما توفیق حضور در دانشگاه تهران را نداشتم.

وی ادامه داد: ما در وزارت علوم از دستاوردهای متخصصان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، رشد شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و آوازه علمی فناوران ایران مطلع هستیم و پیشرفت‌های شما را رصد می‌کنیم.

معاون وزیر علوم عراق با ارائه توضیحات مبسوطی از فعالیت‌ها و برنامه‌های وزارت علوم عراق، افزود: کارآفرینی و حمایت از کارآفرینان یکی از مهم‌ترین موضوعات حال حاضر عراق است و از همین‌رو اداره‌ای تحت‌عنوان حمایت از کارآفرینی در معاونت پژوهش و گسترش وزارت علوم عراق تأسیس شده است که امید می‌رود بتوانیم در این زمینه همکاری‌های مشترک داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در تعامل با وزارت محیط زیست عراق، ۸۰ طرح پژوهشی و کاربردی داریم که در جهت حل مسائل زیست محیطی به‌ویژه در نواحی کم‌آب و بیابانی تدوین، ارائه و اجرا شده و از درون این طرح‌های کاربردی ۵۳ هزار مقاله طی ۱۰ سال اخیر استخراج شده است.

معاون وزیر علوم عراق با اشاره به وجود سامانه‌ای برای ارتباط مستقیم با حوزه نخست‌وزیری، تصریح کرد: از این طریق طرح‌های کاربردی به وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف جهت بهره‌برداری ارائه می‌شود.

دکتر بهاره حیدری، مشاور بین‌الملل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران هم از طریق پاورپونت، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران را به تفصیل و به زبان عربی معرفی و اهداف، خدمات، تاریخچه، زنجیره ارزش واحدهای مختلف، شعبات پارک، شرکت‌های مستقر، محصولات فناور و ناحیه نوآوری را تشریح کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی